Veggmontert øretelefon uttak- Noen som vet om? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg overlater til head-fi ekspertene å svare på om jack vs. minijack er hørbart forskjellige. Noen av mine headset er levert med minijack, mens andre er levert med jack- så må man ha enten jack>minijack overgang eller motsatt; avhengig av hvilken kilde jeg bruker.

Noen headset leveres også med mulighet for å skifte ut kabel slik at man slipper de litt tungvinte overgangene. Fostex'ene mine har dette og det er igrunnen veldig fornuftig.

Balansert utgang finner man i high-end produkter og det er sikkert en grunn til det. Da må man som regel også ha en dedikert head-fi forsterker med balansert utgang i front til headset'et.

Tror dette skal være omtrentlig riktig

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen spesiell grunn til å bruke en boks, tenkte bare for enkelhetens skyld(trekkerøravslutning etc.). Om du feller inn som du nevnte, blir dette helt topp det Ettersom jeg jobbet som telemontør, og tildels med AV løsninger før jeg begynte å studere igjen, har jeg alltid gjort som jeg nevnte. Dette fordi kunden(typisk en bedriftskunde) har en TEK123 kanal eller noe lignende på kontoret allerede. For å få et penest mulig resultat har jeg gjort det litt custom og billig, ved å borre i et blindlokk som skrues i en RS16 ramme i en boks i kanalen og deretter lodde på jack kontakten.
    Her mangler RS-16 ramma rundt blindlokket, men det følger som oftest med. Med RS16 ramme mener jeg altså det som gjerne ligger rundt innfelte brytere etc.

Jeg er enig i at utgaven fra alkadon så ut som noe Engelsk/Øst Europeisk "dritt" er slikt som bare blir satt opp andre steder enn i en stue.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

d-group i tønsberg har alt du trenger...mulig det er for sent men :)

Sitat Opprinnelig postet av torgeir.robertsen@gmail.c Vis post
    Hei.

Mitt første innlegg på denne bloggen. Jeg holder på og bygge hus og ettersom jeg ikke er veldig autofil har jeg valgt innebyggde klipch høytalere som skal styres fra sentral i teknisk rom med Sonos.

Men jeg er ute etter og legge opp 2-3 plasser i huset hvor jeg kan sette meg ned og koble inn noen gode hi-fi headsett slik at andre i rommet kan snakke, se TV mm.

Som nevnt har jeg tenkt meg en sentral nede i kjeller/teknisk rom. Det vil si jeg kan ikke bruke headsett utgangen i forsterkeren. Jeg må ha en dedikert headsett forsterker/sone og trekke leding opp til de ulike punkt med et veggmontert uttak som jeg plugger meg inn i. Dette vet jeg finnes, men klarer ikke finne noe linker eller slikt på nettet. Jeg skulle gjerne sett hvordan de ser ut.

Er det noen som vet om og har erfaring med en slik terminal.

Mvh
    T.Robertsen.
    d-group i tønsberg har alt du trenger...mulig det er for sent men

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •