Ørepropper til Android (Samsung) med mic

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ørepropper til Android (Samsung) med mic

Har prøvd å tråle forumet og div., andre kilder uten særlig hell så langt. Er på jakt etter ørepropper til treningsbruk, dvs. de må sitte godt i øret uten å dette ut når man er i aktivitet, og samtidig ha mikrofon som passer til Android, nærmere bestemt Samsung Note 2. Lyden bør selvsagt også være til å leve med. Det flommer over av slike til iPhone, men ikke lett å finne noe som ser ut til å funke med Samsung. Noen som har tips??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Serratus
    Har prøvd å tråle forumet og div., andre kilder uten særlig hell så langt. Er på jakt etter ørepropper til treningsbruk, dvs. de må sitte godt i øret uten å dette ut når man er i aktivitet, og samtidig ha mikrofon som passer til Android, nærmere bestemt Samsung Note 2. Lyden bør selvsagt også være til å leve med. Det flommer over av slike til iPhone, men ikke lett å finne noe som ser ut til å funke med Samsung. Noen som har tips??
    Bose MIE2 eller noe slikt? NOCS har også flere Androidvarianter, og veier ca ingenting - sitter med andre ord veldig godt i øret. NOCS er kanskje litt mer lyd for pengene enn Bose dog..

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Jabra Sport som er ett Bluetooth headset. Jeg sliter litt med å få det til å holde seg på plass når jeg jogger (som jeg for så vidt gjør med alle andre propper også) men ellers er det veldig greit og fungerer med android. Det å ha trådløst er virkelig behagelig... greit lydmessig hverken mer elle rmindre. Har også ett Philips som er mye bedre lydmessig og som også fungerer med Android men sliter enda mer med det at de detter ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ro0oG
    Bose MIE2 eller noe slikt? NOCS har også flere Androidvarianter, og veier ca ingenting - sitter med andre ord veldig godt i øret. NOCS er kanskje litt mer lyd for pengene enn Bose dog..
    Var faktisk ute for å kjøpe Bose MIE2 i dag, men fant bare MIE2i som er Apple varianten. Ser at det er noen nettbutikker som har MIE2, men er litt usikker på hvordan de faktisk funker med Samsung. Noen som har prøvd??
    NOCS er sikkert et bra alternativ, men de har så vidt jeg kan se bare vanlige ørepropper som detter ut når jeg løper.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Jeg kjøpte Jabra Sport som er ett Bluetooth headset. Jeg sliter litt med å få det til å holde seg på plass når jeg jogger (som jeg for så vidt gjør med alle andre propper også) men ellers er det veldig greit og fungerer med android. Det å ha trådløst er virkelig behagelig... greit lydmessig hverken mer elle rmindre. Har også ett Philips som er mye bedre lydmessig og som også fungerer med Android men sliter enda mer med det at de detter ut.
    Hvilken Philips har du? Philips har kommet med en serie som heter Actionfit, men på produktinfoen står det ikke noe om Android støtte.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var faktisk ute for å kjøpe Bose MIE2 i dag, men fant bare MIE2i som er Apple varianten. Ser at det er noen nettbutikker som har MIE2, men er litt usikker på hvordan de faktisk funker med Samsung. Noen som har prøvd??
    NOCS er sikkert et bra alternativ, men de har så vidt jeg kan se bare vanlige ørepropper som detter ut når jeg løper.
    Tror du får lyd men er rimelig sikker på at Apple varianten's mic ikke vil fungere. Har slitt med samme problem som deg på min HTC - ***** idiotiske Apple som har endret på standarden !

Har forøvrig Philips O'Neill The Specked som jeg meget fornøyd med, men vær obs har er det samme tullet med mic på Android/Apple :twisted:
    Philips - THE SPECKED in ear headphones SHO9550/28 - In ear - Headphones - Sound and vision
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Bose MIE2. De fungerer fint med Samsung, men har bare én knapp. Den fungerer som svarknapp når det ringer eller som pauseknapp når man bare lytter til musikk. De sitter svært godt i mine ører, følger med 3 forskjellige størrelser. l flg. selgeren tåler de litt vann også. Lyden er nokså tilbakelent, litt tam i diskanten, men med fin tyngde i bassen. Prisen er nokså drøy, 1100,- i Bose butikken i Sandvika.
    Det er virkelig ikke mange alternativer, Jabra er sikkert bra om man vil ha trådløst, men jeg vil helst slippe å være avhengig av ladning.
    Ellers traff jeg en som mente man kan bruke Philips sin Active serie med Jays -appen som gjør deres propper Android kompatible, men har ikke prøvd.

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler denne her Philips SHL5205 , utrolig bra lyd og bra bass ikke minst + med mikrofon. Med Noozxoide så høres det flott ut

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m4sta
    Anbefaler denne her Philips SHL5205 , utrolig bra lyd og bra bass ikke minst + med mikrofon. Med Noozxoide så høres det flott ut
    Joda, men dette skulle liksom være en diskusjon om ØREPROPPER til treningsbruk og de klaffene der er liksom ikke helt tingen i så måte.... :-D

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte disse til jogging. Funker sykt bra. God bass og genial feste i øret. IKKE handsfree. Men sykt bra plugger for trening. Kan skylles og vaskes, tåler svette. Og har bra lyd. Billig også

SENNHEISER CX 685 SPORTS Hodetelefon | Hi-Fi Klubben
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Kjøpte disse til jogging. Funker sykt bra. God bass og genial feste i øret. IKKE handsfree. Men sykt bra plugger for trening. Kan skylles og vaskes, tåler svette. Og har bra lyd. Billig også

SENNHEISER CX 685 SPORTS Hodetelefon | Hi-Fi Klubben
    Fint! Men det finnes en haug med bra ørepropper der ute, det er ikke det som er problemet. Problemet er å finne propper, med mikrofon, til treningsbruk, som også passer til Android. Det er litt verre, men gode forslag mottas fortsatt! 8)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse to blåtannbrødrene. Slipper også kabel med de. Står vel at det er rundt 50timers batteritid.

DENON AH-W150 Bluetooth Hodetelefon | Hi-Fi Klubben

DENON AH-W200 Bluetooth Hodetelefon | Hi-Fi Klubben
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte jo prøve og det viser seg at Bose MIE2 funker med "Jays Headset Control" appen. Det er en smart liten app som sannsynligvis funker med de fleste en-knapp headset. Poenget er at den legger til tilleggsfunksjoner slik at du kan bruke div. "multiklikk" opsjoner. Med Bose kan du f.eks. dobbeltklikke for å skifte spor. Du skal også kunne justere volum med klikk-og-hold, men det funker IKKE. Så lenge mikrofonen og svarknappen funker, jeg kan pause og skifte spor, så er det greit nok for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint! Men det finnes en haug med bra ørepropper der ute, det er ikke det som er problemet. Problemet er å finne propper, med mikrofon, til treningsbruk, som også passer til Android. Det er litt verre, men gode forslag mottas fortsatt! 8)
    Så det var en test av sportspropper i siste eller forrige lydogbilde, jeg bladde løst i det på tannlegekontoret. Er et par uker siden.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimare
    Så det var en test av sportspropper i siste eller forrige lydogbilde, jeg bladde løst i det på tannlegekontoret. Er et par uker siden.
    Det stemmer:
    Best i test - Audio-Tehnica ATH-CKP500 (kr 449)
    Spesielt anbefalt - Wicked Audio Helix / Sony XBA-S65 / Sennheiser OCX685

De testa 7 trenings-hodetelefoner og av disse fikk altså 4 best i test eller spesielt anbefalt. Den dyreste fra Monster (Isport Intensity) ble uplassert tiltross for fullt score i 3 av 4 kategorier, men ikke lydkvalitet. Folk får tolke det som de vil...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det stemmer:
    Best i test - Audio-Tehnica ATH-CKP500 (kr 449)
    Spesielt anbefalt - Wicked Audio Helix / Sony XBA-S65 / Sennheiser OCX685

De testa 7 trenings-hodetelefoner og av disse fikk altså 4 best i test eller spesielt anbefalt. Den dyreste fra Monster (Isport Intensity) ble uplassert tiltross for fullt score i 3 av 4 kategorier, men ikke lydkvalitet. Folk får tolke det som de vil...
    Joda, jeg har sett denne testen, men bare halvparten av disse har mikrofon (vinneren har ikke) og det står ingen ting om hva slags spiller de er testet på. De som har mic ser ut til å være for iPhone, og det er altså Android vi diskuterer her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •