Forbedre lyd fra telefon\ipad. Dac og headset?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forbedre lyd fra telefon\ipad. Dac og headset?

Som småbarnsfar, har jeg innsett at det blir noen år til det blir oppgradering på hifi-fronten.

I mellomtiden får jeg kose meg med det jeg har.

Har ipad og telefon som jeg streamer musikk via Spotify . Tenkte å kjøpe meg et sett med audio technica m50, etter å ha slitt ut et par denon 1100.

I samme slengen har jeg lyst til å forbedre lyden ytteligere. Vet det finnes dac, men der stopper også min kunnskap.

Vil dette ha noe å si for lydopplevelsen, da streaming i utgangspunktet er kraftig komprimert?

Hvilken dac passer best til telefon(samsung s2) og ipad?
    Pris: maks 1500.-
    Noen som har erfaringer?
    Bør jeg ha med eller uten strømforsyning?

Takker for svar.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke den store rfaring med dette, men synes ikke lyden fra iPad er gal egentlig. Det den kan trenge er litt strøm til å drive litt tungere hodetelefoner. Jeg bruker noen Sennheiser PX-200 II og lyden er egentlig ok, men jeg merker den mangler litt strøm.
    Så en portabel hodetelefonforsterker er det du trenger tror jeg, men igjen, jeg har ikke den store erfaring med disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte nylig en Fiio E17 kombinert dac og hodetelefonforsterker. Bruker den på en Samsung S2 og en iPad 2. gen med et par Denon ah-d600. Den går på batteri og er portabel.

Veldig fornøyd med forsterkerdelen ihvertfall, masse krefter. Dacen har jeg bare lekt meg litt med, får ikke digital ut på mobil eller paden dessverre. Uansett er det vesentlig bedre lyd med en uten ihvertfall.

-R

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg ender opp med å kjøpe et par Audio Technica m50.
    Venter med å kjøpe forsterker\dac, til jeg kan kjøpe en Samsung S4. Da ender jeg sannsynligvis opp med en Fiio e17

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fiio kommer med E18 som skal være laget spesielt for android, slik at du kan bruke dacen som er i den.
    Tror den skal komme i løpet av sommeren.

Her er en liste over hvilke dac/amp'er som støtter Samsung telefonene.
    Confirmed List of USB DAC's for the Galaxy S3 (international &US) or Note 2
    Dali Epicon 6 - Yamaha RX-V767 - Emotiva XPA-5 -Emotiva XPA-200 - Samsung UE55D8005 - Playstation 3 - Xbox 360 - Van Del Hul - SVS
    Headfi: Woo Audio WA22 -Woo Audio WA2 -Woo Audio WA6 - M-Stage - Nad M51 - Hegel HD11 - Sennheiser HD800 - Sennheiser HD650 - Audeze LCD-3 - Denon AH-D7000/5000 - Beyerdynamic T1 - DT770 250Ohm - RS220 - Momentum

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •