13år gammelt Sony MDR CD570 headsett, minijack gåen, hva nå?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

13år gammelt Sony MDR CD570 headsett, minijack gåen, hva nå?

Betalte 3200kr for det den gangen og det var ganske mye. Veldig glad i headesettet, gir bra lyd og sitter som støpt.

Det er slitt og skinnet på putene har falt av, men jeg klarer ikke å gå fra de, kan nesten si at jeg forguder dem.

Har lest rundt om på nettet og folk sier det samme. Hvor kan jeg få fikset minijacken(må vri på kabelen for å få lyd i begge klokkene) og hvor mye vil det koste?

Tenkte å gå over til noe annet, men det vil jeg ikke.

PS! Befinner meg i Oslo.

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benji
    Betalte 3200kr for det den gangen og det var ganske mye. Veldig glad i headesettet, gir bra lyd og sitter som støpt.

Det er slitt og skinnet på putene har falt av, men jeg klarer ikke å gå fra de, kan nesten si at jeg forguder dem.

Har lest rundt om på nettet og folk sier det samme. Hvor kan jeg få fikset minijacken(må vri på kabelen for å få lyd i begge klokkene) og hvor mye vil det koste?

Tenkte å gå over til noe annet, men det vil jeg ikke.

PS! Befinner meg i Oslo.
    Å lodde på en ny 3,5mm plugg er plankekjøring for en radioTV reparatør, eller
    en annen person som har brukt loddebolt littegrann.
    Pluggen kan koste ca 25 Kr. (fri frakt) f.eks her:
    2 3 5mm 1 8" Stereo Jack Plug Audio Solder Connector W | eBay

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Halvor!

Har fått høre at dette er en drittjobb ingen elektrikere eller radio/TV reparatører gidder å gjøre. Blitt henvist til minijack til 19kr på Clas og at jeg burde kjøpe loddeutstyr for det er billigere(kan ikke lodde), for jeg kan forvente meg 500kr for kun selve loddingen. Da er det bare tull.

Det finnes ingen dumme spørsmål sier dem.

Kan ikke bare den gamle loddes på nytt?

Det er gullbelagt minijack med mulighet for å skru på en "stor". Hvor bra blir lyden tatt i betraktning til en minijack som ikke er gullbelagt eller den på ebay?

Hvis den er miijacken er billig, vil den vare kortere og/eller bli ødelagt lettere? Kommer det også an på loddeferdigheter og loddematerial?

Det er ikke headsett til 10.000, men jeg er nysgjerrig

Tenkte å muligens erstatte de med Audio Technica MTH-50.

Her er specs på de jeg har(Sony MDR CD570):

40 mm diameter driver is larger than most headphones for deeper bass, lower distortion and wider dynamic range. Higher-power Neodymium magnet packs 30% more energy than conventional Neodymium. Oxygen-free copper (OFC) cord provides maximum conductivity with minimum noise. Closed earpads allow for superlative isolation from outside sounds, high effective signal-to-noise ratio.Gold-plated plugs resist corrosion for high conductivity, low noise.

Drivers: 40 mm
    Frequency Response: 10 - 25000 Hz
    Magnet Material: Higher-power Neodymium

MTH-50:

Driver Diameter: 45 mm
    Magnet: Neodymium
    Voice Coil: CCAW (Copper-clad aluminum wire)
    Frequency Response: 15 - 28,000 Hz

Mao, Sony sine er bedre?!

Takker på forhånd for svar

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benji
    Takker for svar Halvor!

Har fått høre at dette er en drittjobb ingen elektrikere eller radio/TV reparatører gidder å gjøre. Blitt henvist til minijack til 19kr på Clas og at jeg burde kjøpe loddeutstyr for det er billigere(kan ikke lodde), for jeg kan forvente meg 500kr for kun selve loddingen. Da er det bare tull.

Det finnes ingen dumme spørsmål sier dem.

Kan ikke bare den gamle loddes på nytt?

Det er gullbelagt minijack med mulighet for å skru på en "stor". Hvor bra blir lyden tatt i betraktning til en minijack som ikke er gullbelagt eller den på ebay?

Hvis den er miijacken er billig, vil den vare kortere og/eller bli ødelagt lettere? Kommer det også an på loddeferdigheter og loddematerial?

Det er ikke headsett til 10.000, men jeg er nysgjerrig

Tenkte å muligens erstatte de med Audio Technica MTH-50.

Her er specs på de jeg har(Sony MDR CD570):

40 mm diameter driver is larger than most headphones for deeper bass, lower distortion and wider dynamic range. Higher-power Neodymium magnet packs 30% more energy than conventional Neodymium. Oxygen-free copper (OFC) cord provides maximum conductivity with minimum noise. Closed earpads allow for superlative isolation from outside sounds, high effective signal-to-noise ratio.Gold-plated plugs resist corrosion for high conductivity, low noise.

Drivers: 40 mm
    Frequency Response: 10 - 25000 Hz
    Magnet Material: Higher-power Neodymium

MTH-50:

Driver Diameter: 45 mm
    Magnet: Neodymium
    Voice Coil: CCAW (Copper-clad aluminum wire)
    Frequency Response: 15 - 28,000 Hz

Mao, Sony sine er bedre?!

Takker på forhånd for svar
    Lyden vil bli 100% lik med disse ebay pluggene, men de vil nok ikke bli like robuste/solide mekanisk, pga. at originalplugger er
    støpt på ledn. mens strekkavlaster på en "etterpåloddet" plugg ikke vil få samme styrke.
    (kan kanskje bedres hvis pluggen fylles med Silicon/tec7 eller lign.)
    Nå har jeg samme problem med ett par gamle Porta Pro, og jeg vil koste på de 26,- Kr. i ny plugg, har bestilt
    pluggen som jeg linket til tidligere i tråden.
    og skal lodde på selv, burde være helt kurant, har brukt loddebolt en god del, om mer på tykkere ledninger.

Hvem som er best av Audio Technica MTH-50 og Sony CD570 aner jeg ikke, kan ikke leses av så begrensede tekniske data, må da lyttes på for å høre forskjell.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •