Valgets kval. Anbefaling av allround til rundt 2.000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kval. Anbefaling av allround til rundt 2.000

Trenger nye hodetelefoner.
    Jeg hører på det meste av musikk, men mest Rock, Metal, Blues og noe mainstream listepop. Behovet er ett sett som fungerer like bra på Iapd'en og pc'en hjemme, som på tur med hundene og fjellet og som ikke ser dum ut når man går rundt i byen

Jeg er 41 år og de hippeste SMS'ene eller Soul'ene er kanskje ikke det jeg vil gå rundt med

Noise Canceling er ikke viktig. Men gjør ikke noe om de er med.
    Det viktigste er at de IKKE lekker masse lyd.

Har i det siste eid og prøvd følgende:
    Beats solo HD
    AKG 518 DJ
    Klipsch Image One
    Beats Pro
    Audio Technica ATH-M50

Har solgt unna alle disse av disse grunnene:

Beats Soloene lakk for mye lyd og var ikke veldig god lyd i.
    AKG'ene har jeg enda. Men de er alt for stram og ubehagelig etter kort tid

Klipsch Image One likte jeg egentlig godt lydmessig. Men det var akkurat som de ikke ville passe helt på høyre øre og de ble bare ett irritasjonmoment.

Beats Pro: Likte egentlig disse veldig godt når det kom til både komfort, lyd og at de ikke lekker masse lyd til givelsene. Men de var av den kritthvite utgaven. Og jeg følte ikke helt de passet for meg ute blandt folk.

ATH M50 er siste jeg har hatt. Og de har jo en helt fantastisk lyd og komfort. Men jeg syntes ikke de passet som portable hodetelefoner. Og dessuten lekker de mer lyd enn jeg fikk inntrykk av på forhånd.

Har sett på følgende, og tar igjerne i mot tips og erfaringer på både de jeg har sett på men også andre:

PBS M4U 1 virker veldig spennende
    Monster Inspiration ser bra ut og får inntrykk av at de er både portable og har god lyd. Men lekker de mye??
    Beats Execetive ser smashing ut. Men har hørt at NC bråker?
    AKG NC 495 ser bra ut.
    Focal Spirit One ser veldig portabel ut. Men vet ikke hvordan de låter.

Beklager langt innlegg. Men nå er jeg lei av å velge feil og har lyst å finne det headsettet jeg skalha en stund.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maks 2.000 ny eller brukt!

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, du er litt kresen
    Koser meg med BOSE qc3, de er lette og behagelige, litt for dyre og har kansje ikkje perfekt lydkvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser MOMENTUM - Over ear headphones - Stereo, Closed, Dynamic headphones

Har selv sett mye på disse men har aldri fått prøvd de.
    De kommer også i svart utgave med rød sømm

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er kanskje litt kresen. Men hører så mye på musikk at det er viktig at jeg ikke irriterer meg over noe når det kommer til hodeelefoner. :-) Momentumene ser spennende ut. Noen erfaring her med Akg 495 eller PSB M4U 1?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville tatt en kikk på Sennheiser HD-25-ii, Amperior eller Momentum om jeg var deg.
    Har HD-25-ii selv og det tok ikke lang tid før dette ble mine mest brukte hodetelefoner. Kunne godt tenke meg å prøve Momentum etterhvert, det skrives en del bra om dem og.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg foreslår at du ser på denon ahd-1100 på Amazon.co.uk: Low Prices in Electronics, Books, Sports Equipment & more
    Disse er på salg for tiden. De lekker ikke lyd, de et godt isolert fra omverden, de har god lyd (til prisen) ser greit ut og er beregnet på portabel bruk. Og så går du langt under budsjettet :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Monster Inspiration, og kan anbefale disse. Noe fremtredende bass, men ikke så tynget som Beatsmodellene etter min mening. Denne har tre ulike funksjoner der du kan tillegge forsterkerkraft og aktiv støyreduksjon. Kule å se på, god lyd og portabel. Denne lekker ikke spesielt mye lyd uansett hvilken funksjon du bruker.

Jeg fikk også kjøpt AKG K551 på elkjøp i går til under tusenlappen, og denne virker også veldig god. Men etter å ha hatt Inspiration en stund ble jeg ikke helt tilfreds med bassen før jeg koblet til hodetelefonforsterker. Usikker på om dette tilbudet fremdeles er oppe å går dog..

Har også et sett av B&W P5 som jeg er veldig fornøyd med. Lekker lite lyd (mye mindre enn man skulle tro), god og nøytral gjengivelse av musikk, lekre å se på (kan være i overkant subjektivt), samt meget høy portabilitet.

Lykke til med valg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter akkurat her å ser nærmere på akkurat Monster Inspiration. Og de ser ut som ett sett som egentlig passer behovet mitt midt i blinken. Men er det 3 valg der? Slik det ser ut på de sidene jeg har vært på er det enten av eller på med NC. Syntes også de ser litt mer "elegante" ut en mange av de andre. Betyr litt :-) hvis de i tillegg lekker lite så heller jeg mot disse ja :-) takker fortips.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kartoon
    Sitter akkurat her å ser nærmere på akkurat Monster Inspiration. Og de ser ut som ett sett som egentlig passer behovet mitt midt i blinken. Men er det 3 valg der? Slik det ser ut på de sidene jeg har vært på er det enten av eller på med NC. Syntes også de ser litt mer "elegante" ut en mange av de andre. Betyr litt :-) hvis de i tillegg lekker lite så heller jeg mot disse ja :-) takker fortips.
    Har bare lest det med modusene et sted, og kan prøve å finne en link til det. Når jeg tester det ut i praksis er det slik som du sier, at det er kun uten eller med NC. Jeg har ekstern amp til mine sett så har ikke tenkt på å teste det ut før! Så se bort i fra det I forhold til eleganthet stemmer jeg fremdeles på P5, men ønsker du mer trykk i bass som et utgangspunkt til din type musikk er MI et bedre valg, med høyere morofaktor rett ut av esken.

Som sagt er de godt lukket, både med og uten NC, samtidig som de gir et lite ekstra trykk med NC slått på. Det er tendens til litt susing i stille områder, men dette forsvinner ganske raskt når lyden slår inn. Meget portable, med ulike kabler til ulike medieavspillere. Interessen er nok også stor for utskiftbart bånd, slik at du kan skape en sterkere 41-årsidentitet med valgfrihet der. Jeg ville gått for Inspiration, type svart variant med 80/90-talls denimbånd!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennl
    Har bare lest det med modusene et sted, og kan prøve å finne en link til det. Når jeg tester det ut i praksis er det slik som du sier, at det er kun uten eller med NC. Jeg har ekstern amp til mine sett så har ikke tenkt på å teste det ut før! Så se bort i fra det I forhold til eleganthet stemmer jeg fremdeles på P5, men ønsker du mer trykk i bass som et utgangspunkt til din type musikk er MI et bedre valg, med høyere morofaktor rett ut av esken.

Som sagt er de godt lukket, både med og uten NC, samtidig som de gir et lite ekstra trykk med NC slått på. Det er tendens til litt susing i stille områder, men dette forsvinner ganske raskt når lyden slår inn. Meget portable, med ulike kabler til ulike medieavspillere. Interessen er nok også stor for utskiftbart bånd, slik at du kan skape en sterkere 41-årsidentitet med valgfrihet der. Jeg ville gått for Inspiration, type svart variant med 80/90-talls denimbånd!
    Mistenker at det båndet som står på når jeg får dem er det som blir der ;-) Er ikke akkurat noe jeg kjenner var viktig :-)
    Har en liten FIIO amp. På ATH-M50 gjorde den store utslag til å forbedre lyden. Så de kommer nok til å bli brukt videre.

Elegant var nok ikke rette ordet på MI. Mer nøytral enn en del av de andre jeg har hatt er vel mer riktig. Har etter å ha været igjennom en del hodetelefoner, funnet ut at jeg fort finner "nøytrale" hodetelefoner med flat EQ litt kjedelig. Likte godt lyden i Beats Pro. I motsetning til Solo og Studio druknet ikke pro'ene ut mellomtonen selv om de hadde enorm bass. Så må nok innrømme for meg selv at jeg liker best sett som er litt mer "morro rett ut av boksen". Forhåpentligvis er det dette jeg får fra MI'ene. Hvis de nå i tillegg er snill på lekasje ut til omgivelsene slik du sier, så høres det ut som en match
    Venter på ett sett i posten. Men typisk nok, når man ført har bestemt seg så er det noen som sier noe som gjør at man begynner å lure på om det var riktig (tror konen min har rett, jeg er med hodetelefoner som datteren min er med sko ... Helt håpløs ;-)
    Momentum har vært nevnt .... Og sist var det noen som påstod at Focal Spirit One var veldig bra, og at disse ikke lekket i det hele tatt!!
    Men nå har jeg tatt konsekvensen av at jeg liker Monster/Beats-lyden. Og gir MI en sjanse! Takker så mye for tips og gode innspill!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å lser litt tester og ser noe videoer. Hvordan kan oppfatningen av lyslekasje være så forskjellig fra persn til person? Fra de som sier at de ikke lekker i det hele tatt, til dem som påstår det er like ille som beats Studio (Tviler på den siste der, er vel ikke mye som er like ille som Studioene når det kommer til lekasje.)
    Kan ikke bare handle om hodestørrelse dette? Er det hvilke volum man forventer å kunne spille i uten at det lekker eller er de ikke helt bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ett sett med Monster Inspiration i posten i går. Ikke testet mye, men nok til at jeg har funnet ut følgende: Grei lyd, ok NC ... MEN, de lekker jo lyd ut nesten like gale som ett sett med Beats Studio?!
    Kan ikke fatte hvordan noen kan si at disse ikke lekker lyd noe særlig? Erfaringer?

Noen som vet om Momentum lekker?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •