ørepropper til 2200kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ørepropper til 2200kr

har satt av 2200kr til øregazm, og lurte på hva rådene der ute er?

Det første jeg fant frem var noen denonpropper jeg kjøpte for 1 år siden for 800kr, men som le stjelt av en heldig ****. De proppene hadde en helt utrolig lyd for prisen, satt godt og rikelig med bass (er 16 år)
    Denonproppene hadde dog gått ut av sortementet til hifi-klubben, så jeg letet vidre.

Da fant jeg b&w C5. 1400kr for noe som ser ut som et kunststykke, og har vunnet flere priser? høres absolutt ut som et godt kjøp!.
    Problemet mitt da var at reviews som var gjort av "fagfolk" virket gode, mens privatpersoner var negative.

Så til spørsmålet jeg skulle frem til.

Hva syntes du om C5? for meg er bass et stort pluss, og jeg liker designet.
    Uavhengig av pris hva syntes du om lyden? f.eks hvis du skulle blindteste, og bedømme lyden på en skala på 1-10.

det siste spørsmålet mitt er om de sitter godt i øra? får man vindt i øregangen? blir den "bøylen" slark, og proppene detter ut under litt fysisk aktivitet?

Håper noen gidder å ta seg tid til å svare spørsmålene mine. Jeg er litt forvirret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva syntes du om C5? for meg er bass et stort pluss, og jeg liker designet.
    Vel, C5 er absolutt ikke nøytrale - og mange vil nok finne bassen i kraftigste laget, men det er mulig det vil passe smaken din.

Uavhengig av pris hva syntes du om lyden?
    Det gir ikke egentlig mening å vurdere lyd på en skala fra 1-10, og den eneste vurderingen man kan/bør gi er "er de verdt pengene?" - og der er svaret mitt strengt tatt nei - til 1400 kroner kan du få bedre lyd andre steder.

For alternativer til C5-ene, se her: In-Ear Monitor Headphone Reviews | InnerFidelity for et utvalg. I tillegg til utvalget der, ville jeg også foreslå HiFiMAN RE-400, som blir skrytt opp i skyene overalt (Selv om HiFiMAN har norsk importør, har jeg ikke sett dem i Norge, men de kan kjøpes på Head-Direct

det siste spørsmålet mitt er om de sitter godt i øra? får man vindt i øregangen?
    Det varierer nok litt med hvordan formen på øret ditt er - noen liker dem absolutt ikke, mens de er helt greie for andre. For meg fungerer de greit i noen timer av gangen.

blir den "bøylen" slark,
    Nei.

og proppene detter ut under litt fysisk aktivitet?
    Nei. Du kan headbange med disse, om du vil.

Nå det er sagt: Om du med "fysisk aktivitet" mener trening: De er ikke beregnet for trening - normale IEM-er tåler ikke svette og vann spesielt godt, og du bør heller bruke noe slikt som Sennheiser CX-685, som er både vann- og svette-avvisende (tidligere versjoner av denne kunne også vaskes i rennende vann.

Og om spørsmålet er trening: Det finnes massevis av forskning på området som peker på at det er lettere å pådra seg hørselsskader når man trener, og det er strengt tatt lurt å lære seg å trene uten musikk. Du er 16 år, og hørselen din skal vare til du er 85, eller deromrking.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har hatt og brukt disse en stund nå. Var veldig fornøyd til å begynne med, da jeg kun brukte disse i kortere perioder. Bassen er som andre også sier, veldig fremtredene. Syntes ellers de har ok lyd.

Det som nå har gjort at jeg har lagt disse bort, er at når jeg brukte dem i litt lengre perioder, så ble de rett og slett vonde å ha i ørene. Grunnen til det for min del er at selve proppene er korte, og "skaftet" de henger på en del større og ganske "skarpt"

Jeg kan ikke bruke denne såkalt geniale festemetoden de har med ledningen i øret, så den droppet jeg. Det er fordi jeg ikke fikk de skikkelig på plass med den ledningen der, så lyden ble en god del bedre når jeg bare brukte dem som "normalt" ....men som sagt vonde i lengden.
    Primare SPA 23 - SA Explorer Master - XTZ 12.16

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •