Studiophones

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Studiophones

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Studiophones

Brodern reiser til USA til høsten å jeg har tenkt å få han til å skaffe meg et par hodetelefoner. Helst et par som egner seg godt til DJ-ing og musikkproduksjon. Så jeg har sett meg litt rundt etter et par og her er noen jeg har kommet over:
    ATH-PRO700MK2

ATH-M50

CUSTOM ONE PRO

DT 100

K702

HD 280 PRO

Noen som har erfaring eller synspunkter med de forskjellige? Eller andre forslag for den saks skyld.
    Ser også at Beyerdynamic DT 100 kan fåes med forskjellig impedans, slik jeg har skjønt det, har det mest å si med tanke på hvor hodetelefonene trekker strøm fra, om det er en bærbar enhet eller om strømkilden er koblet til et strømnett.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du nevner to bruksområder som ikke lar seg kombinere spesielt godt i en hodetelefon.

Du kan utelukke tre kandidater med en gang:
    -K702 er åpne og er helt ubrukelige til DJ'ing.
    -ATH-PRO700MK2 er "bass-head" hodetelefoner og egner seg lite til musikkproduksjon.
    -DT 100 er alt for nøytrale (kjedelige) for DJ'ing og for lite nøytrale for musikkproduksjon (egner seg godt for medhør).

Du burde legge til Beyerdynamic DT770 Pro (32 eller 80) i listen din.
    Sammen med ATH-50, HD 280 PRO og Custom One Pro er alle gode allroundere.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med sennheiser hd380? har de selv og er ekstremt fornøyd med de.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Du burde legge til Beyerdynamic DT770 Pro (32 eller 80) i listen din.
    Jeg er muligens i et mindretall her, men jeg synes DT-770 er grusomme. Veldig en-tone bass i dem, og da jeg testet dem, hørtes det ut som bassen var spilt inn i et helt annet rom enn resten av musikken.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arvebe
    Jeg er muligens i et mindretall her, men jeg synes DT-770 er grusomme. Veldig en-tone bass i dem, og da jeg testet dem, hørtes det ut som bassen var spilt inn i et helt annet rom enn resten av musikken.
    DT770 er ikke samme hodetelefon som DT770Pro. I tillegg fåes begge med forskjellige impedanser. Spesielt DT770Pro 80 ohm er kjent for å ha i overkant mye bass. Jubileumsmodellen DT770Pro LE 88 32 ohm er i motsatt ende, men har fortsatt bra bass:
    The Beyerdynamic We Love: DT770 Anniversary Edition | Headfonia

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DT770 er ikke samme hodetelefon som DT770Pro. I tillegg fåes begge med forskjellige impedanser. Spesielt DT770Pro 80 ohm er kjent for å ha i overkant mye bass. Jubileumsmodellen DT770Pro LE 88 32 ohm er i motsatt ende, men har fortsatt bra bass:
    The Beyerdynamic We Love: DT770 Anniversary Edition | Headfonia
    Samtlige DT770-varianter jeg har sett målinger på har den samme en oktav brede dippen i bassområdet som gjør at jeg absolutt ikke liker dem.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samtlige DT770-varianter jeg har sett målinger på har den samme en oktav brede dippen i bassområdet som gjør at jeg absolutt ikke liker dem.
    OP ber om hodetelefoner som egner seg til bla. DJ-ing. En hump i bassen regnes som en fordel til slik bruk (alle hodetelefoner bør ha en 4dB økning i bass), bassen skal høres gjennom annen musikk og støy...
    I flg. OP skal ikke hodetelefonen brukes til musikk men som et verktøy.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OP ber om hodetelefoner som egner seg til bla. DJ-ing. En hump i bassen regnes som en fordel til slik bruk (alle hodetelefoner bør ha en 4dB økning i bass), bassen skal høres gjennom annen musikk og støy...
    I flg. OP skal ikke hodetelefonen brukes til musikk men som et verktøy.
    Problemet er ikke at de har forhøyet bass, problemet er at de har en stor dip i bassområdet som gjør at de mangler en hel oktav.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er ikke at de har forhøyet bass, problemet er at de har en stor dip i bassområdet som gjør at de mangler en hel oktav.

Du må være den eneste på kloden som mener det... Må ha vært noe feil på ekssemplarene du har prøvd eller så har du ikke fått god nok isolasjon mellom øreputen(pad) og hodeskallen...

Målinger av
    DT 770 Pro 80 ohm:
    Headphone Review - beyerdynamic DT770 Pro

DT 770 Pro LE 8 32 ohm:
    Headphone Review - beyerdynamic DT770 PRO Limited Edition (32ohm)

Hvis du vil se målinger av "bassfattige" hodetelefoner kan du søke etter f.eks AKG 240 studio på samme site... Der snakke vi -20dB ved 20Hz...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må være den eneste på kloden som mener det... Må ha vært noe feil på ekssemplarene du har prøvd eller så har du ikke fått god nok isolasjon mellom øreputen(pad) og hodeskallen...

....

Hvis du vil se målinger av "bassfattige" hodetelefoner kan du søke etter f.eks AKG 240 studio på samme site... Der snakke vi -20dB ved 20Hz...
    Jeg tror du misforstår hva jeg sier. Jeg mener ikke at de er bassfattige som sådan - det jeg sier er at bassen låter kunstig og ubehagelig, på grunn av en stor (10 dB) dip i bassområdet.

Se gjerne målingene av 600-ohms-utgaven gjort av Tyll hos Innerfidelity: http://www.innerfidelity.com/images/...namicDT770.pdf

(Det finnes også et verktøy for å se grafer for ulike hodetelefoner her: Learning Center - Build a Headphone Graph | HeadRoom Audio )

Det som er problemet her er den en oktav brede dippen sentrert rundt 75-80 Hz, som er fremtredende på alle modeller, og som gjør at jeg synes de låter kunstig, ubehagelig, og kan få det til å*høres ut som en låt er spilt inn i to forskjellige rom - spesielt tydelig på akustisk musikk med kontrabass.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio technicA M50 er absolutt til å anbefale

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Audio technicA M50 er absolutt til å anbefale
    +1

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... spesielt tydelig på akustisk musikk med kontrabass.
    Skjønner hva du mener men OP skal ikke lytte til akustisk musikk... noe DT770 (Pro) heller ikke er konstruert for. De er laget for å være et verktøy i studio og er også brukbart i hjemmet hvis prioritet er isolasjon og holdbarhet.
    Dippen i bassen er ikke like fremtreden i målingene jeg henviser til... Er tydeligvis veldig avhengig av målemetode og/eller hvor god isolasjon man får mellom klokken og kunsthodet.

Mine favoritter til akustisk musikk er åpne hodetelefoner, spesielt AKG K501, K601 (og K701/2 hvis hodebøylen hadde vært uten bulker). Til DJing og bruk i studio er disse AKG helt ubrukelig...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •