Elendig lyd, hjelp...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elendig lyd, hjelp...

God morgen!

Har kjøpt og testet SONY MDR-RF4000K trådløse øretelefoner, etter å ha lest en del tester. Denne scorer høyt på alle stedene jeg har vært inne på..

Problemet er at dette ikke stemmer...De suser på stille partier og har elendig bass...generelt utrolig dårlig lyd..
    Jeg vet at disse er billige og jeg pleier vanligvis ikke handle billigdritt, men...nå er det gjort..

Før jeg kaster de i søpla tenkte jeg å høre med dere om den dårlige lyden kan ha andre årsaker.

Det er ikke bare dårlig lyd men også utrolig dårlig signaler...lyden hakker og skurrer. Jeg streamer lyden gjennom nettbrett/Wimp eller fra lokal datamaskin : kan det bli litt vel mye trådløst her?

finnes det noe som kan forsterke signalene til ruteren min?

Streaming gjennom Sonos`n min fungerer perfekt til anlegget mitt, så jeg forstår det ikke helt om den trådløse overføringen til øreklokkene skal forstyrre såpass at det blir hakkete og generelt grusomt..

De er rett og slett ubruklige og ødelegger en god musikkopplevelse:cry:

til slutt, gi meg gjerne tips om dyrere og bedre klokker

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeg
    God morgen!

Har kjøpt og testet SONY MDR-RF4000K trådløse øretelefoner, etter å ha lest en del tester. Denne scorer høyt på alle stedene jeg har vært inne på..

Problemet er at dette ikke stemmer...De suser på stille partier og har elendig bass...generelt utrolig dårlig lyd..
    Jeg vet at disse er billige og jeg pleier vanligvis ikke handle billigdritt, men...nå er det gjort..

Før jeg kaster de i søpla tenkte jeg å høre med dere om den dårlige lyden kan ha andre årsaker.

Det er ikke bare dårlig lyd men også utrolig dårlig signaler...lyden hakker og skurrer. Jeg streamer lyden gjennom nettbrett/Wimp eller fra lokal datamaskin : kan det bli litt vel mye trådløst her?

finnes det noe som kan forsterke signalene til ruteren min?

Streaming gjennom Sonos`n min fungerer perfekt til anlegget mitt, så jeg forstår det ikke helt om den trådløse overføringen til øreklokkene skal forstyrre såpass at det blir hakkete og generelt grusomt..

De er rett og slett ubruklige og ødelegger en god musikkopplevelse:cry:

til slutt, gi meg gjerne tips om dyrere og bedre klokker
    Har ikke hørt de øreklokkene du nevner, men har lignende erfaringer med noe greier fra Sennheiser som koster/kosta godt over tusenlappen... Elendig lyd og dårlig forhold...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja, helt utrolig

Jeg syns det er merkelig at div. teststeder gir de så god kritikk som de gjør...selvfølgelig til å være billigklokker...men...mange teststeder er nok kjøpt og betalt...men har handlet duppedingser gjennom slike tips tidligere og de har alle vært vellykket.

Det er liksom ikke nok med at det skraper i "connection-lyden", men når det først er grei connection hører jeg at detta bare er møkk..
    Jeg tenkte først at den støvete lyden i bassen skyldtes at jeg spilte for høyt, men det hjalp ikke å skru ned lyden heller:cry:

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette en av testene du baserte kjøpet på?

Sony MDR-RF4000 | Lyd & Bilde

Da ville jeg sendt journalisten en liten epost.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

ja jeg er ganske sikker på at det er en av flere jeg leste gjennom..

jeg tester i dette øyeblikk streaming fra xbox, film, xbox er kablet. det fungerer strøkent.
    hvordan kan det da ha seg at det fungerer elendig når jeg streamet Sono igår, riktignok u-kablet..?
    sonos fungerer perfekt uten klokkene, men med klokker mister jeg connection helt, eller delvis, dvs hakkete og støvete..
    jeg mener også at lyden generelt er fryktelig mye dårligere ved Sonos enn det det er nå, når jeg ser på film.
    (fremdeles ikke god lyd, men akkurat nå = ok for en tusing..)

hmmm...

testet Logitech'sa mine istad og (G930)med musikk fra pc og lyden der er av en annen verden.... ikke veldig mye dyrere heller.. synd de ikke fungerer i receiveren min..

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt et par sennheiser trådløse hodetelefoner før med noe av de samme symptomene. Fant ikke hvilken frekvens disse sony sakene sender RF på men problemet ligger ofte i at det er mye trafikk/forstyrrelse på frekvensene som brukes. Hva som hjalp for meg var å flytte trådløs routeren min unna hodetelefon dokken samt å bytte frekvens.

Leser at disse overfører digitalt, rart at du får susing. Burde heller vært jitter/digitalstøy evt.. Susingen kan jo evt komme av billig/dårlig elektronikk i klokkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja

ja jeg og har tenkt at det blir for mye forstyrrelser i lufta...har den siste tiden byttet ut stort sett alt av elektronikk i huset og det meste er nå trådløst. det kan virke som at trådløs streaming trenger et lite løft for å fumgere mer stabilt...spesielt når man får flere og flere duppedingser i hus samtidig..

Jeg testet wimp fra tablet igjen igår med klokkene og da fungerte det faktisk veldig bra....men denne gangen skrudde jeg av PC`n. Denne er tilkoblet mange trådløse enheter, tastatur, mus osv...og tar opp en stor prosent av arbeidsfordelingen i huset.
    Det kan hende at dette ga "ro" nok til de andre dingsene, slik at det ikke forstyrret musikkstreamingen..(?)

Jeg bruker Sonos også når jeg streamer fra lokal HD/PC, men har ikke fått testet dette ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Leser at disse overfører digitalt, rart at du får susing. Burde heller vært jitter/digitalstøy evt.. Susingen kan jo evt komme av billig/dårlig elektronikk i klokkene.
    Nja...RCA kabel til minijack, jack i receiveren...Det er vel ikke digitalt? Jeg må bare spørre dumt, jeg prøver å sette meg inn i disse tinga nå om dagen...

Ja susingen minner om en walkman jeg hadde på sen-80-tallet..hehe...Det skyldes helt klart dårlig elektronikk i klokkene ja. men det var og annen støy her om dagen, da det fungerte som dårligst. det føltes litt ut som "dårlig-connection-lyd". får ikke forklart det bedre enn det..

Det kan virke som om det ikke er lagt opp til bass i det hele tatt her - da jeg så film igår fantes det ikke bass, og når jeg hører på musikk vrenger bassen seg umiddelbart og dette skaper jo naturligvis en del lyder og generell støy.
    Om jeg har volumet meget lavt fungerer det ok, men, jeg kjøpte jo tross alt klokker for ikke å ta livet av naboen...må spille høyt..8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Er dette en av testene du baserte kjøpet på?

Sony MDR-RF4000 | Lyd & Bilde

Da ville jeg sendt journalisten en liten epost.....
    DONE!:twisted:

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du makset (før forvrengning) volum i kilde og hodetelefonutgang?

Hvis ikke blir det for dårlig lyd når man overfører trådløst, svært likt det du beskriver.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Har du makset (før forvrengning) volum i kilde og hodetelefonutgang?

Hvis ikke blir det for dårlig lyd når man overfører trådløst, svært likt det du beskriver.
    hmm..den der forstår jeg rett og slett ikke..

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC, SONOS osv må ha volum satt til 100 (fullt) og receiver satt til 0dB (dersom du har relativ volumkontroll, og bare dersom det ikke medfører forvrengning). Dersom innstllingene dine har vært langt unna dette er det lurt å skru lyden i hodetelefonene helt ned før du spiller av noe.

Dersom noen av disse er lavere stilt får ikke dockingstasjonen din et fullt signal inn, da du får et signaltap, dermed sender den ikke et fullt signal trådløst og det forsterkeren i hodetelefonen vil guffe opp er et svekket signal som vil medføre lavt maksimalt volum, støy og generelt dårlig lyd.

Det beste villle nok vært koble RCA til RCA, dersom du har en passende utgang på receiver. Dessverre er det vel da slik at mye overført via HDMI ikke går ut via analoge lydutganger på receivere. Hvis ikke det bare er bildeutgangene som ikke får denne infoen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC, SONOS osv må ha volum satt til 100 (fullt) og receiver satt til 0dB (dersom du har relativ volumkontroll)

Dersom noen av disse er lavere stilt får ikke dockingstasjonen din et fullt signal inn, da du får et signaltap, dermed sender den ikke et fullt signal trådløst og det forsterkeren i hodetelefonen vil guffe opp er et svekket signal som vil medføre lavt maksimalt volum, støy og generelt dårlig lyd.

Det beste villle nok vært koble RCA til RCA, dersom du har en passende utgang på receiver.
    hmm...jeg er fremdeles litt usikker på hva du mener..jeg skal prøve nå å sette Sonos på fullt ihvertfall og sette ned receivervolum så lavt som det lar seg gjøre. jeg tror det blir rimelig stille om jeg setter volumet til 0 men..hehe..

Jeg har Onkyo NR-616 receiver.

det er bare en måte å koble denne dock`n og det er med de kablene som fulgte med, tror jeg. rød/hvit RCA i ene enden og Jack i den andre.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm...jeg er fremdeles litt usikker på hva du mener..jeg skal prøve nå å sette Sonos på fullt ihvertfall og sette ned receivervolum så lavt som det lar seg gjøre. jeg tror det blir rimelig stille om jeg setter volumet til 0 men..hehe..

Jeg har Onkyo NR-616 receiver.

det er bare en måte å koble denne dock`n og det er med de kablene som fulgte med, tror jeg. rød/hvit RCA i ene enden og Jack i den andre.

Dersom du har en onkyo 616 har du vel antageligvis 'absolutt volumkontroll' hvor +82 tilsvarer 0dB ved 'relativ volumkontroll'. Altså skal du sette onkyoen til +82 når du bruker hodetelefonutgangen mot Sony-dockingen.

Edit:
    Vil igjen minne om å dempe lyden hodetelefonene, dersom den er stilt høyt fra før.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei det var ikke greia...
    ved +82(ref.) og full lyd på Sonos ble det et eneste stort og konstant sprak i klokkene...selvfølgelig hadde jeg da minimalt med volum på selve klokkene slik at de ikke skulle sprenge..

Sonos kræsjer i tillegg når den stasjonære PC`n min er påslått, tablet-appen henger seg og kan ikke hverken spille av musikk eller finne Sonos-systemet mitt...
    PC`n er kablet og står i et annet rom..

hihi..

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å prøve noe så enkelt som å koble telefonen din til Sonyen for å teste hvordan det låter til sammenligning?

For å utelukke problemer i resten av kjeden. Mobilen skal da være stilt til maks volum, evt. et hakk eller to under dersom det medfører støy.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å prøve noe så enkelt som å koble telefonen din til Sonyen for å teste hvordan det låter til sammenligning?

For å utelukke problemer i resten av kjeden. Mobilen skal da være stilt til maks volum, evt. et hakk eller to under dersom det medfører støy.
    Jeg testet nettopp en CD på xboxen, Pink Floyd..
    Xbox volum på fullt...grusomt...hehe..

skal teste med mobilen etterhvert også...hm..

Det som er mest merkelig angående bassen som jeg føler er mer eller mindre utelatt her, er at den føles vrengt også ved veldig lavt volum..

testa Prologic`sa igjen og bare for å få en følelse av god lyd igjen...det fikk jeg..8)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet nettopp en CD på xboxen, Pink Floyd..
    Xbox volum på fullt...grusomt...hehe..

skal teste med mobilen etterhvert også...hm..

Det som er mest merkelig angående bassen som jeg føler er mer eller mindre utelatt her, er at den føles vrengt også ved veldig lavt volum..

testa Prologic`sa igjen og bare for å få en følelse av god lyd igjen...det fikk jeg..8)

Ble litt usikker på xboxen nå, men det er godt mulig at xboxen sitt systemvolum må ikke stilles mer en 50% på musikk, med mindre du er i media center. Jeg bruker mer media center enn den andre. Kan sjekke volum senere. Xbox sin musikkavspiller har svært høy lyd. Godt mulig at sonos fungerer på samme måte, at 50 % er referanse og alt over blir boosting..

Godt mulig at det blir for mye for Sony-boksen å ta i mot fullt signal fra hodetelfonutgang. Det er jo i såfall en svakhet hvor man må prøve seg frem opp og ned i mente for å finne riktig volum i receiver ift volum i hodetelefoner. Halvt volum er da ofte en fin star, 41 i Onkyo, men fortsatt skal opprinnelig kilde være 100 % da volum ikke skal stilles i den egentlig.

Som sagt, enkleste måten å finne ut av dette på er ved å koble telefon rett til boksen, sjekke hvordan det låter da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, det hjalp ikke det heller.
    Jeg får vel bare innse at jeg har kjøpt katta i sekken, tror ikke jeg vil få det bedre med disse klokkene enn slik det er nå.

Den fungerer ihvertfall ok til film, selv om gromlyden i bunn forsvinner. Jeg slipper å vekke naboen om natta og kan bruke den til dette inntil jeg finner noe som fungerer bedre.

Tar gjerne imot tips. Har vurdert å sette av max 7 lapper til dette.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv 'direkte' koblet til telefon?

Det var jo leit. Må de nye også være trådløse? Antar ikke.
    Foretrekker du lukkede, eller har du noen andre krav til utforming?

Ift budsjett vil det nok fint lønne seg med en bedre hodetelefonforsterker også.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •