Elendig lyd, hjelp... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

Jeg forstod ikke helt hva du mente istad, men fikk testet det nå med telefonen direkte koblet til Sonyen. All støyen fra connection forsvant iallefall men lyden, fremdeles bassen spesielt, er veldig dårlig og grumsete. De virker helt døde og uten punch.

Med Logitech`sa får jeg en helt annen følelse og jeg kan jo faktisk bruke disse til musikk jeg har på den stasjonære PC`n, men da må jeg jo inn på den å starte musikken osv....Er nok blitt litt fin på`t i det siste og synes det er fett å kunne bruke tableten.
    Jeg kan jo forøvrig bruke appen "Splashtop" men det blir ikke det samme - vil streame Sonos som jeg virkelig har lagt min elsk i.

Jeg vil helt klart ha trådløse klokker ja, lukkede, gjerne svære myke puter8)
    Er opptatt av trådløst for å kunne ramle rundt i leiligheten med klokkene på.

"Ift budsjett vil det nok fint lønne seg med en bedre hodetelefonforsterker også."
    Tenker du her at det er et godt budsjett til klokker å være, eller er det såpass lite at jeg bør ha en klokkeforsterker for å hjelpe til?

Kanskje det finnes trådløse klokker med docking, med Jack-unngang i tilegg? da kan jeg tenke på noe alla Bose, som demper støyen totalt utenifra. Fine å bruke med Ipoden på fly for å slippe å høre barneskrik og toalett-fløshing..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noe allah denne?

Kanskje det er no i denne duren som fungerer godt?
    AKG K 840 KL: Trådløse hodetelefoner - DinSide

Jeg liker at den ikke har dockingstasjon slik Sonyen har, og den kan kobles til receiver, ipoder og alt annet som har Jack..

Noen som har testet denne eller aller helst noen lignende?

Hvordan fungerer en hodetelefonforsterker når man snakker trådløst?

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe trådløst utstyr som blir brukt profesjonelt..
    Da får du en mottaker med forsterker også kan du koble vanlige hodetelefoner til den..

F.eks noe sånt Galaxy Audio Wireless Personal Monitor at zZounds
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

joda

joda, hvorfor ikke.....men er litt usikker på funksjonaliteten her..og den er vel ikke ment for trådløse klokker, i.o.m. at det følger med non stusslige propper med kabel?

men er det en solid signalforsterker, koblet til receiver?(jeg må jo være tilkoblet receiver for å finne f.eks Sonos) for så å koble meg til med en docking til transmitter som igjen sender vidunderlige lyder til de trådløse klokkene...?

Jeg takker for hjelpen, men det blir litt vondt for en dummie, som jeg ser meg selv, å begynne å lete i proffersjonelle og alternative løsninger. Jeg trenger mer en komplett og ferdigskrudd pakkeløsning:-D.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zoso87
    ... også kan du koble vanlige hodetelefoner til den..
    .."threadless" please..8)

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeg
    joda, hvorfor ikke.....men er litt usikker på funksjonaliteten her..og den er vel ikke ment for trådløse klokker, i.o.m. at det følger med non stusslige propper med kabel?

men er det en solid signalforsterker, koblet til receiver?(jeg må jo være tilkoblet receiver for å finne f.eks Sonos) for så å koble meg til med en docking til transmitter som igjen sender vidunderlige lyder til de trådløse klokkene...?

Jeg takker for hjelpen, men det blir litt vondt for en dummie, som jeg ser meg selv, å begynne å lete i proffersjonelle og alternative løsninger. Jeg trenger mer en komplett og ferdigskrudd pakkeløsning:-D.

Du har sannsynligvis en hodetelefon utgang på receiver din.
    Det du gjør da er at du kobler en 1/4 jack fra den og inn i senderen, som du ser er det jack inngang i front.
    Du vil også få med en mottaker med hodetelefonforsterker som du fester i belte eller i bukse linningen og i den kobler du inn hodetelefonene, det kan være hvilken som helst hodetelefon.
    Fordelen med det er at du kan kjøpe noen fete hodetelefoner og er ikke låst til
    de trådløsehodetelefonene som finnes og som er fryktelig mye dårligere..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    javisst, nå skjønner jeg. Det virker jo å være helt suverent..??..
    jeg går naturligvis ut ifra at at signalene fra senderen til mottakeren er drastisk mer stabile/sterkere enn signalene fra en "billig" dockingstasjon som jeg har kjøpt....brukeranmeldelsene er jo fyllt opp av superlativer så dette er nok ikke no dritt..absolutt en løsning for meg, takk skal du ha.8)

hvordan tolker du beskrivelsen av stereo-bruken? det står skrevet :

"I am rating this as a 7 because in Stereo mode, it's not very good. But, in mono, you can use both inputs and adjust their volumes individually. When you get your system, unpack the transmitter base unit and set it to mono and just let it be. In stereo, the signal fades. Mono, nothing but strong signal and clean sound."

vil dette si at denne brukeren kun bruker "mono-mode", men selv justerer begge sidene manuelt? eller er dette et svakt punkt som gjør den ubrukelig til f.eks filmkikking i stereo?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe...hodet mitt begynner å bli rimelig skrudd, etter knoting i hele dag(:

alt nytt virker som et eneste stort virvar...men jeg er meget takknemlig for alle hjelpere

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    javisst, nå skjønner jeg. Det virker jo å være helt suverent..??..
    jeg går naturligvis ut ifra at at signalene fra senderen til mottakeren er drastisk mer stabile/sterkere enn signalene fra en "billig" dockingstasjon som jeg har kjøpt....brukeranmeldelsene er jo fyllt opp av superlativer så dette er nok ikke no dritt..absolutt en løsning for meg, takk skal du ha.8)

hvordan tolker du beskrivelsen av stereo-bruken? det står skrevet :

"I am rating this as a 7 because in Stereo mode, it's not very good. But, in mono, you can use both inputs and adjust their volumes individually. When you get your system, unpack the transmitter base unit and set it to mono and just let it be. In stereo, the signal fades. Mono, nothing but strong signal and clean sound."

vil dette si at denne brukeren kun bruker "mono-mode", men selv justerer begge sidene manuelt? eller er dette et svakt punkt som gjør den ubrukelig til f.eks filmkikking i stereo?
    Nei ikke sånn automatisk, du må huske på at mange av de bruker det over lengre avstander enn det man ville brukt hjemme, men som det er med alt så har pris mye å si..
    Hvis du legger litt penger i dette, så får du ting som funker enda bedre, men spørsmålet er jo hvor mye man vil legge i det..

Her har du et system som funker sannsynligvis bedre på stereo LD Systems MEI 100 trådløst In-Ear Monitoring(komplett sett) - Kr. 1.795,- : evenstadmusikk.no, Musikkutstyr på nett!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yesyes, dette er nok et bra system, skal sette meg litt mer inn i det før jeg eventuelt handler.

en venn av meg er lydmann, så jeg kan høre med ham hvordan dette fungerer til mitt bruk.
    Han har sannsynligvis et par sånne og, så jeg kunne lånt og testet her hjemme.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •