Nytt headsett, trenger tips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Nytt headsett, trenger tips

Budsjett - 3000-3500 NOK. Til dels fleksibelt.

Kilde - Headsettet vil primært bli koblet til min NAD C375BEE

Jeg hører mest på rock og metal, noen band eksempler AC/DC, Avantasia, Alice Cooper, Black Sabbath, Deep Purple, Diamond Head, Dio, Disturbed, Freedom Call, Guns 'n' Roses, Hammerfall, Judas Priest, Manowar, Metallica, Motley Crue, Motorhead og en god del annet.

Headsettet vil og til dels bli brukt til å se på TV-serier og filmer, men det er ikke hovedbruken.

Headsettet vil for det meste bli brukt hjemme, men det hadde og vært greit å kunne ta det med seg på turer.

Byggekvalitet er jo da også viktig om man skal kunne ta med seg headsettet rundt.

Har blitt anbefalt disse headsettene Hifimann HE-400, Hifimann HE-6, Sennheiser HD600, Sennheiser HD650 og Beyerdynamic DT 880.

Tips tas imot med takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sennheiser momentum

Sennheiser Momentum | Lyd & Bilde

InnerFidelity's "Wall of Fame" | InnerFidelity

The Very Adult Sennheiser Momentum | InnerFidelity

Philips Fidelio X1 | Lyd & Bilde

Har selv momentumene,og er kjempefornøyd.Bruker desse sammen med ein ipod og fiio hodetelefon forsterker.Er desse eg bruker mest på fritida Phillipsene har eg ikkje hørt,men ser visst ut til å ha fått bra i test

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9! Er visst veldig fornøyde dei på stereofil butikken og med momentumene.Eg kjøpte mine hjå apple.Gratis frakt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eit lite minus med momentumene,er at dei passer dårlig visst ein har store ører.

Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Sennheiser Momentum | Lyd & Bilde

InnerFidelity's "Wall of Fame" | InnerFidelity

The Very Adult Sennheiser Momentum | InnerFidelity

Philips Fidelio X1 | Lyd & Bilde

Har selv momentumene,og er kjempefornøyd.Bruker desse sammen med ein ipod og fiio hodetelefon forsterker.Er desse eg bruker mest på fritida Phillipsene har eg ikkje hørt,men ser visst ut til å ha fått bra i test

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9! Er visst veldig fornøyde dei på stereofil butikken og med momentumene.Eg kjøpte mine hjå apple.Gratis frakt

Newcomer Winged sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tatt en titt på finn.no i prisklassen du søker etter 1500-3500kr.

Jeg så nylig ett sett med stax hodetelefoner der inkludert forsterker. Selv har jeg AKG-Q701 og synes de er veldig veldig bra men også meget avslørende og passer kanskje ikke alle lydkilder like bra. Jeg tror Sennheiser ville falt i smak, jeg har også ett par HD555 og jeg har aldrig tatt meg tid til å vurdere dem skikkelig, de har bare lagt og støvet hos ett familiemedlem men nå i det siste har jeg brukt dem litt og de er virkelig ikke dårlige.

Jeg ville sett på de andre Sennheiser modellene. HD695 osv. Til rock tror jeg det er helt perfekt. En ting er sant, jeg har egentlig ikke hatt sansen for HD555 på andre lydkilder jeg har testet enn forsterkeren jeg bruker som er Musical Fidelity M1 HPA. men så lenge headsettet får nok krefter tror jeg det vil være bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    /r/headphones (moderator) sier hei

Med budsjettet ditt og bruken du beskrev over på Reddit, står jeg fortsatt på at du bør ha to forskjellige hodetelefoner - ett par åpne til hjemmebruk, og et par til når du er utenfor hjemmet. Det er himmelvid forskjell i hvor bra og behagelig et par gode åpne hodetelefoner er i forhold til lukkede.

Jeg står også fortsatt hardt på at du bør gå for HE-400 for hjemmebruk - jeg har storebroren, og synes det er vanskelig å gå fra dem til et hvilket som helst annet av de fem andre parene jeg har. Om du er i/rundt Oslo, foreslår jeg at du tar turen innom Audio Norge i Torggata 16, og ber om å få høre.

For bortebruk er anbefalingsevnen min litt begrenset, siden jeg stort sett bruker forskjellige IEM-er, og du sa i Reddit-tråden at du ikke likte IEM-er, men: Jeg har et par Skullcandy Aviator som låter bra, så lenge du kan akseptere at de ikke har kjellerdyp bass - jeg synes de låter langt bedre enn f.eks. Beyerdynamic DT770.

Hva gjelder Skullcandy - jeg har også et par Navigator, og om jeg var helt bombesikker på at eksemplaret jeg har er identisk med hva du får i butikk, så ville jeg glatt anbefalt dem - nå har det seg dog slik at det eksemplaret jeg har, er et tunet anmeldereksemplar, etter en diskusjon med noen som jobber hos Skullcandy, og han sendte meg et tunet eksemplar etter en diskusjon om det første eksemplaret jeg fikk tilsendt. Dommen min er: Hør på dem i butikk - hvis de låter som de jeg har, så synes jeg de er bedre enn f.eks. B&W P5 - noe som er godt gjort, tatt i betraktning at de bare koster en tredjedel av B&W-ene.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til din musikk ville jeg også sterkt vurdert HE-400.

Ellers er Grado også gjennomgående meget bra til rock (de er også generelt lette å drive) men dersom du har mulighet å høre på noen alternativer men din musikk vil det være det klart beste.

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydelig at jeg må ta en tur inn til oslo og innom et par steder for å høre litt.
    Skal sjekke ut alt som jeg er blitt anbefalt, hvertfall av det jeg kan få prøvelyttet på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereofil ligger vel i oslo,og dei har bra utvalg av hodetelefoner.Deriblant momentumene,og grados,osv..... :-D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden har tilbud på Q701, så burde passe godt. Hvis ikke kan jeg også anbefale Audio Technica W1000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •