Hjelp til gode Allrounder til ca 1500-2000 (AKG vs Sennheiser vs Beyerdynamic)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til gode Allrounder til ca 1500-2000 (AKG vs Sennheiser vs Beyerdynamic)

Hei,

Jeg er så og si helt ny i forhold til hodetelefoner så trenger litt hjelp til å finne noen som kan brukes stort sett til det meste. De kommer i utgangspunktet til å bli drevet av tv, pad og S3 mobil. Siden jeg har solgt annlegget og ikke kjøpt nytt enda.

De kommer til å bli mest brukt til gaming (ps3) , film og noe musikk i sjanger trance, house og noe mainstream.

Er viktig at de gir et godt lydbilde og god bass er viktig, men bassen må ikke være ødeleggende. Har prøvd Sennheiser HD 480 og syns disse var fine men har ikke prøvd andre (enda) så har ikke noe å sammenligne med.

Kriterier (ikke super viktig, men ønskelig):
    - Lukket eller delvis lukket
    - Heldekkende (selvfølgelig)8)
    - Må kunne spille av fra mobil
    - Ikke interressert i å bruke bærbar forsterker

Har vurdert til nå:
    - Beyerdynamics DT770 Pro 32 omh og 80 omh
    - Senneheiser HD 555
    - AKG 242 HD
    - V-moda m-100
    - ATH-M50

(Er klar over at ikke alle disse oppfyller mine egne krav, så som dere skjønner er ingenting skrevet i stein)

Fint hvis dere kan hjelpe meg med tips og synspunkter:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg for stort sett Sennheiser HD 25-II både hjemme foran PC og når jeg er ute, og kan anbefale disse på det varmeste.
    Brukte mye ATH-M50 før jeg fikk disse, men HD-25-II har bedre isolering, lyd og komfort. Bassen i begge disse hodetelefonene er god og kan "temmes" litt ved å bytte til velurputer på HD 25-II (følger med både syntetiske lærputer og velurputer til disse). Dessuten virker HD-25-II mer robuste og om noe skulle gå i stykker så kan alle delene skaffes og byttes uten å måtte sende dem inn til reparasjon.

Sennheiser HD-25-II ligger et par hundrelapper over ATH-M50 i pris, men for meg var de uten tvil verdt hver eneste krone.

The Most Excellent Sennheiser Amperior and HD 25-1 II | InnerFidelity

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis lydlekkasje og/eller lydisolering er (litt) viktig, bør du ikke velge Senneheiser HD 555 eller AKG 242 HD. Begge er åpne. Alle rundt deg hører din musikk og du hører all lyd rundt deg.

Valget mellom Beyerdynamics DT770 (Pro?), V-moda m-100 og ATH-M50 blir smak og behag. Alle har lite lydlekkasje, isolerer bra, meget bra byggekvalitet og ok opplevd kvalitet (design), bra lyd og god komfort. Hvis du ikke liker kunstskinnputer rundt øret, er DT770 (Pro?) et klart valg med velourputer. Til pad og mobil bør du velge 32 ohm varianten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at de nye ATH-M50 ikke er like gode som de gamle, med ganske stor forskjell, men vet ikke om det er korrekt.

Har selv DT770 Pro 80 og de er utrolig gode, bortsett fra at det er alt for lett for at hår kommer inn i klokkene og fester seg diverse steder der de ligger og lager ulyder i bassen, men det tror jeg kanskje er fikset i nyere utgaver siden jeg har hørt at de har nye puter inni som hindrer hår bedre.

Akg K550:
    AKG K550 referanse hodetelefon - Sort
    På salg. Har selv vært interessert i de, kun litt usikker på bassen ettersom at noen klager på det mens andre sier de har rikelig med bass (dog ikke noe for en bass-head).

V-Moda får jo mye skryt, men er vel ingen som selger de i Norge enda, noe som gjør det litt værre hvis du kjøper dem og ikke liker dem, mer arbeid og kostnader i retur hvis de i det hele tatt tar retur fra andre land.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Ja la mekre til at AKG 242 ikke er lukket, men virket som om lydbilde var ganske "rent". Noen som vet om det er mer trøkk i dt770 kontra AKG?

AKG 550 så ganske fine ut men er litt over budsjett. Tenkte jeg skulle dra innom SoundShop i Oslo etterpå. Noen som har erfaring med Shure SRH840 eller 940?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så forressten at AKG 551 ligger til ca. 1700 på prisjakt.no

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sezuka
    Har hørt at de nye ATH-M50 ikke er like gode som de gamle, med ganske stor forskjell, men vet ikke om det er korrekt...
    Er ikke veldig stor forskjell. De nye har en jevnere frekvenskurve enn de gamle og er mao. bedre. Hvis man er "bass-head" og/eller foretrekker mye bass, er de gamle bedre...

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jokkass1
    Takk for svar. Ja la mekre til at AKG 242 ikke er lukket, men virket som om lydbilde var ganske "rent". Noen som vet om det er mer trøkk i dt770 kontra AKG?

AKG 550 så ganske fine ut men er litt over budsjett. Tenkte jeg skulle dra innom SoundShop i Oslo etterpå. Noen som har erfaring med Shure SRH840 eller 940?
    AKG HD-242 spiller rent og pent. DT770 (Pro?) spiller med mer trøkk en noen AKG.
    SRH-840 er i klasse med DT770 men har en jevnere frekvenskurve (mindre bass og bedre mellomtone).

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare skyte inn en kommentar om Shure SRH940; fikk mine i dag, og ble postitivt overrasket over lyden i dem. Bedre bass enn jeg hadde forventet, med tanke på "alle" som sier de er bassfattige. Hadde Beyerdynamic Custom One Pro i et par dager før de måtte returneres pga defekt, og bestilte shure i stedet. Akkurat nå er jeg utrolig glad for at beyer COP var så dårlige
    Edit: Er spent på hvordan de holder seg over tid. Har sett diverse kommentarer om at plasten sprekker...
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom og hørte på DT770 og AKG k550 idag. Tror det står mellom de 2. Leste at shure 940 var høy oms. Så den blir uaktuelt siden litt av formålet er å bruke på bærbart. Fikk inntrykk av at det var litt mer trøkk i bassen på 770 men har lest at 550 blir bedre etter at de har blitt spilt inn (ca 100 timer). Likte det utrolig klare lydbildet i 550, bare lite bitt skuffet over bassen. Noen som har 550 eller erfaringer med disse?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bass blir ikke bedre men du vil tilvennes K550 lydsignatur over tid.
    Jeg har ikke mye erfaring med K550 men har testet i butikk. Pga. den enorme størrelsen til klokkene (også i forhold til DT770Pro) fikk jeg ikke skikkelig forsegling rundt øret og bassgjengivelsen ble helt elendig. Har man større/rundere hode passer den sikkert fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sluttresultat

Endte opp med AKG 551. Har hatt de ca 2 mnd og må si jeg er kjempe fornøyd:-D . Bruker dem relativ mye så regner med at de har fått spilt seg inn greit.

Helt enig med deg Bar1. Lydsignaturen og bassen er noe man vender seg for til. Passformen i forhold til mitt hode var bra og kan spille på full guffe fra mobil uten at noe særlig lyd høres uten fra.

Merker at den største forskjellen er kvaliten på lydsporet som har relativ mye å si. Vill en hodetelefon forsterker minimere forskjellen?

Tusen takk for hjelpen!

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt beyerdynamic DT770 pro 80 ohm i 7 år og er meget fornøyd med de. 32 ohms moddellen hadde nok passet meget godt til ditt formål.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •