Noen som vet hvordan denne forsterkeren/lydkortet er?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som vet hvordan denne forsterkeren/lydkortet er?

Jeg har nylig kjøpt meg Beyerdynamic hodetelefonr DT770 32 Ohm. Jeg bruker lydkortet Creative Sound Blaster X-Fi HD (Komplett.no - Creative Sound Blaster X-Fi HD) som forsterker og er egentlig veldig fornøyd, men så ser jeg at noen kjøper rene hodetelefon forsterkere. Noen som vet hvordan kvaliteten på en slik jeg bruker er i forhold til rene hodetelefon forsterkere?

Jeg har prøvd å plugge hodetelefonene inn i forskjellige apperater, Iphone, mp3 spillere osv. Men jeg må si jeg liker lyden best i Creative Sound Blaster X-Fi HD. Noen som har noen tanker rundt dette?

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen grunn til å bytte ut noe. Det går ann å modifisere DT770 en del, se etter guider på nettet. Du kan se litt på diverse lydservere, kan være litt knot å få til i windows, anbefaler linux til det. Kan være mye å hente på å gå til ikke tapsbasert komprimerte filer, ala FLAC, isteden for mp3 og aac. Lykke til.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

good schiit

Fint å høre at du er fornøyd med creativen din. Du spør om dedikerte hodetelefonforsterkere er bedre enn din creative. Siden man har dedikerte hodetelefonforsterker i 100-kroners klassen og 100 000-kroners klassen kan man ikke sammenligne det på denne måten. Du har også komboer dac/hodetelefonforsterker som også koster et par tusen kroner. Dedikerte hodetelefonforsterkere kan ha fordeler og kan ha ulemper. Sånn er det med alt. Selv kjører jeg dedikert hodetelefonforsterker (schiit asgard 2) og dac (abrahamsen a-dac 2). Grunnen til at jeg gjør det er fordi jeg står friere i valg av hodetelefonforsterker( å putte en kraftig klasse A forsterker sammen med en dac er ikke vanlig) og friere til å velge en dac som passer mine behov. Om du skal oppgradere vil jeg på det sterkeste anbefale schiit audio, men er du fornøyd så er du fornøyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •