Innspilling av Beyerdynamic hodetelefon DT770 32 Ohm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innspilling av Beyerdynamic hodetelefon DT770 32 Ohm

Er det noe å hente ved å "spille de inn". Jeg har brukt de i ca 10-15 timer. Jeg liker lyden veldig godt som den er, men leser at noen mener at disse trenger å spilles inn. Andre skriver at det bare er tull å spille inn hodetelefoner. Eneste jeg har merket er at lyden er MYE høyere nå en hva den var rett ut av pakken. Noen med erfaringer/meninger rundt dette?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk dem på vanlig måte. Skulle de bli bedre "over tid" er det bonus... Jeg tror "innspilling" er tilvenning av lytteren

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo sette de til en kilde på natta, da går det fortere.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye klokker! Har hatt de samme (80ohm) selv i 4-5år, veldig fornøyd. Liten heads up med disse. Har du kort hår kan det komme hår inn mellom membran og filten. Denne blir liggende å vibrere på membran som kan høres ut som de er sprengt. Bare ta av putene og plukk ut hår, gode som gull etterpå

Typisk er nye høyttalere (oppheng) litt stive de første timene de brukes og min erfaring er at de løsner ganske fort. Sannsynligvis det du nå opplever med at de spiller litt annerledes enn første gang du koblet de inn.

Når det gjelder x-ant hundre timer innspilling osv så tror jeg det er like mye at man venner seg til lyden som at man "må ha" enormt mange timer for at de skal låte bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill. Spesielt det med hår på membranene skal jeg ta med meg. Hvor ofte skjer dette egentlig?
    Trodde aldri jeg skulle bli så fort glad i i disse hodetelefonene. Eneste minuset er at jeg er blitt veldig kritisk til innspillingskvalitet på platene jeg hører på:???:

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke si det skjer så veldig ofte for min del men jeg har vel gjort dette en gang i året siden jeg kjøpte de. Første gangen det skjedde ble jeg ganske frustrert da jeg ikke helt kunne skjønne at jeg hadde sprengt de. Etter litt googling kom jeg over "hårproblemet"

Bra du er fornøyd, deler dine inntrykk. Veldig gode å ha på hode over lang tid, ikke klamme i det heletatt og for 1500kr får du mye for penga i mine ører.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •