Hodetelefon amp eller lydkort? [Bestilt: FiiO E5 hodetelefonforsterker]

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefon amp eller lydkort? [Bestilt: FiiO E5 hodetelefonforsterker]

Jeg oppretter denne tråden for å kartlegge hva jeg faktisk trenger. Så enkelt kan det sies. :grin:

Jeg sitter med litt forskjellige headsett. I hovedsak er det et LD HP800 headsett jeg bruker. Er veldig fornøyd med lyden i de, verd flere ganger prisen sin. Så lurer på om jeg skal ha en hodetelefon amp eller bare et eksternt lydkort.

Hører en del fra PC og litt via telefon (Galaxy 3). Problemet jeg har funnet er at når jeg bruker telefonen så er hoved headsettet for tungdrevent for telefonen til at jeg får ønsket lydnivå. Når maks volum ut av telefonene ikke er mer enn middels nivå så syntes jeg det er for lite, så tenker da at en liten ekstern hodetelefon amp vil være best her.

Men så tenker jeg når jeg sitter på laptopen, så er ikke lyden fantastisk da det interne lydkortet ikke akkurat er fantastisk.

Kilder er ofte spotify eller CDer på PCen.
    På mobil er kilden Spotify.

Headset:
    LD Systems HP800PRO
    Type: closed
    Frequency Range: 15 Hz - 25.000 Hz
    Impedanz: 60 Ohms
    Adapter: 6,3 and 3,5 mm Jack
    Cable Type: onesided, coiled
    Cable Length: 1,2 - 4 meters

Så lurer litt på hva jeg skal velge. Og om det er noen som har konkrete tips. Jeg tenker meg prisklasse under 600kr, ca. Kan gjerne være noe DIY head-amp.

Edit:
    Har bestilt en FiiO E5 hodetelefonforsterker fra Soundgarden. Så får vi se hvordan denne er.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en cmoy av "Plecto"- en bruker her inne. Betalte 233,- med porto og da var batteri inkludert. Den fungerer utmerket. Jeg kjøpte den bare for å eksperimentere, men merker at jeg får mye mer volume på min iphone med denne tilkoblet. Tror det er samme karen som har annonse på finn.no, den er hvert fall nesten lik å se til.

Mer lyd i headsettet? Cmoy hodetelefonforsterker med krystallklar

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek
    Jeg kjøpte en cmoy av "Plecto"- en bruker her inne. Betalte 233,- med porto og da var batteri inkludert. Den fungerer utmerket. Jeg kjøpte den bare for å eksperimentere, men merker at jeg får mye mer volume på min iphone med denne tilkoblet. Tror det er samme karen som har annonse på finn.no, den er hvert fall nesten lik å se til.

Mer lyd i headsettet? Cmoy hodetelefonforsterker med krystallklar
    Takk for tipset. Leste den tråden her på forumet. Så veldig interessant ut for en liten penge.

Noen som har erfaring med slikt til laptop?
    CI1*:**|*http://www.steinberg.net/

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testen denne selv med vurdert å kjøpe meg en for å teste siden den er såpass billig. Er nok ikke all verden av lydkvalitet men generelt er ikke fiio produktene helt ubrukelige.

FiiO E5 hodetelefonforsterker - Sort

Har en E11 som er glimrende men litt klompete å dra med seg av og til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Har ikke testen denne selv med vurdert å kjøpe meg en for å teste siden den er såpass billig. Er nok ikke all verden av lydkvalitet men generelt er ikke fiio produktene helt ubrukelige.

FiiO E5 hodetelefonforsterker - Sort
    FiiO E5 er bra - lav utgangsimpedans, relativt lav støy og forvrengnging, og jeg tror ikke jeg ville giddet å dille med å privatimportere en CMoy.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som jeg ender på en E5. Den er gunstig pris på, og ser ut som den er akseptabel størrelse på.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriv noen linjer om lydkvalitet hvis du kjøper den. Tror jeg skal kjøpe meg en selv til å bruke sammen med mobilen.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Skriv noen linjer om lydkvalitet hvis du kjøper den. Tror jeg skal kjøpe meg en selv til å bruke sammen med mobilen.

Jepp. Skal gjøre det. Tok å bestilte akkurat, så da blir det spennende å se hva som havner i posten om noen dager.

8)

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt den noen få dager. Førsteinntrykket er veldig bra. Solid, liten, og god lyd. Veldig god oppgradering. Før slet jeg å drive de med S3 tlfen. S3en har forøvrig veldig lite å gi til hodetlf, så liten hodetlf. amp er nesten et must, hvertfall hvis du skal ha noe mer nivå enn "hviskenivå".

På fiioen er det + og - volum. Så grei volumstyring der. Er også en liten knapp ved siden av på/av knappen hvor du har en ingen EQ eller en liten bassboost. Veldig greit for oss som ønsker litt mer bass i ny og ne.

Klarer veldig fint å drive 64ohms hodetelefoner, og gir et fint løft i lyden. Har ikke A B lyttet så alt for mye med, og uten Fiioen, så vil ikke 100% si hvordan den er lydkvalitetsmessig i forhold til ingen fiio Men den har løst hovedproblemet med for lavt nivå ut fra tlf.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden den var så billig, så kjøpte jeg også en fiio E5 på impuls i går. Den hjalp betrakelig på ATH-M50ene fra iPhone4'en og direkte ut fra PC, mer kontroll på bassen. Tidligere ble litt mye flabring der nede. Så takker for tipset!

Følte det hjalp på de lettdrevne beyerdynamicsene også, MMX 101 iE, etter en liten dag i bruk er det ikke tegn til lyttetretthet. Men det kan sikkert tilskrives en ønska forbedring..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •