DAC/Lydkort til RS 180 og laptop

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DAC/Lydkort til RS 180 og laptop

Ligger litt på kjøpern for Sennheiser RS 180 trådløse hodetelefoner. Har hatt RS 120 i mange år og har hatt stor glede av de. Det hender forbindelsen skurrer og av/på-bryteren er ikke helt patent, jeg ser at jeg tilbringer mye mer tid med å høre på disse framfor det ordinære anlegget. Derfor vurderer jeg oppgradering.

Det jeg har nå er ECI-2, B&W 685/ASW610, Cambridge Dacmagic og en to år gammel tretusenkronerslaptop (emachines e728). Jeg hører mest på musikk via Spotify Premium.

På sikt kan det være aktuelt å kjøpe noen litt ok hodetelefoner med ledning (HD600 eller noe slikt).

Det jeg ønsker innspill på: Hvilke muligheter for tilkobling mellom PC og hodetelefoner bør jeg vurdere?

Dette er noe av det jeg har tenkt på:
    - Bare bruke minijack-utgangen på laptopen.
    - Et eller annet tilfeldig USB-lydkort (Asus Xonar X3 for eksempel)
    - Hodetelefonforsterker, for eksempel Argon HA1.
    - Koble hodetelefonene til RCA-utgangene på DAC-en.
    - Spare til Dacmagic plus.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meridian Explorer får veldig mye skryt av de som har fått den levert. Ble lansert tidligere i uka, har bestilt en selv:

NEWS: Meridian Releases The Explorer Pocket-Sized USB DAC

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å koble rett fra minijack på laptop pleier ikke å gi den beste lyden, anbefaler deg å gå for DAC og hodetelefonforsterker. Kjøp gjerne en god alt-i-ett løsning. Funker nok dårlig å drive hodetelefonene fra rca utganger om det er det du mener med "Koble hodetelefonene til RCA-utgangene på DAC-en."

Hvis du vil ha en ultraportabel og god alt-i-ett løsning burde du se på Audioquest Dragonfly. Dette er en for prisen, og ikke minst størrelsen, en meget kapabel DAC og hodetelefonforsterker. Meridian Explorer som Caveman linket til ser også veldig lovende ut.

Jeg ville også vurdert 02+ODAC kombo:
    - EHP-O2D Miniature Desktop Headphone Amplifier with USB DAC . | Epiphany Acoustics
    - JDS Labs - O2+ODAC Combo

Jeg er veldig fornøyd med Furutech sine produkter, hvis du vurderer å spare til Cambridge DacMagic Plus ville jeg også vurdert Furutech ADL GT40. Jeg foretrekker faktisk denne fremfor Burson HA-160D og Hegel HD20 som er langt dyrere produkter.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å koble rett fra minijack på laptop pleier ikke å gi den beste lyden, anbefaler deg å gå for DAC og hodetelefonforsterker. Kjøp gjerne en god alt-i-ett løsning. Funker nok dårlig å drive hodetelefonene fra rca utganger om det er det du mener med "Koble hodetelefonene til RCA-utgangene på DAC-en."

Hvis du vil ha en ultraportabel og god alt-i-ett løsning burde du se på Audioquest Dragonfly. Dette er en for prisen, og ikke minst størrelsen, en meget kapabel DAC og hodetelefonforsterker. Meridian Explorer som Caveman linket til ser også veldig lovende ut.

- EHP-O2D Miniature Desktop Headphone Amplifier with USB DAC . | Epiphany Acoustics
    - JDS Labs - O2+ODAC Combo

Jeg er veldig fornøyd med Furutech sine produkter, hvis du vurderer å spare til Cambridge DacMagic Plus ville jeg også vurdert Furutech ADL GT40. Jeg foretrekker faktisk denne fremfor Burson HA-160D og Hegel HD20 som er langt dyrere produkter.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=arehb
    - Koble hodetelefonene til RCA-utgangene på DAC-en.
    [/QUOTE]

Dacmagic bør vel være god nok til de hodetelefonene.

Har ikke erfaring med trådløse hodetelefoner med dersom det er sånn at senderen kan kobles til rca ut på Dacmagic må det jo være en bra løsning.

Jeg synes det virker overkill med dac til mange tusen til denne typen hodetelefoner.

Dersom du kjøper HD600 blir ting litt annerledes:-D

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill. Skal vurdere alle forslagene.

Lurer også på om jeg skal be Hifiklubben om å få prøvehøre Argon HA2 med Nad C245BEE og samme høgtalere som jeg har. Er litt usikker hvor bra ECI-2 egentlig er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Ikke til RS-180, all den tid de er trådløse.

(Nå skal det også*sies at jeg synes trådløse hodetelefoner i seg selv er fullstendig bortkastede penger - man gir fra seg mye i form av lydkvalitet og ergonomi for å slippe en kabel).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •