Beste hodetelefon til bærbart under 5000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste hodetelefon til bærbart under 5000,-

Jeg skal ha nye hodetelefoner, og lurer i den anledning på hvilke dere kan anbefale. Har sett og hørt noen ulike, men ønsker noen input utenfra også.

Er mye ute å reiser, så jeg ønsker en lukket variant uten at det nødvendigvis må være aktiv lukking. Hører på alt fra hiphop til klassisk, og hodetelefonene skal brukes til bærbart. Jeg er usikker på budsjett, men ønsker så god kvalitet som mulig til så lav pris som mulig; det beste kjøpet under 5000,-. Forslag?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe bra bærbar hodetelefonforsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke det. Mitt bærbare i bruk er appleprodukter, der forsterkerkraften sikkert ikke er stor i utgangspunktet. Så dersom det finnes en lur løsning som inneholder en kombi hodetelfon/forsterker til samme pris høres dette flott ut. Samtidig er jeg ikke ute etter noe som fører til en ekstra bærbar dings. Så forsterkeren må være så liten som mulig dersom dette skal være et alternativ..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har man jo Audioquest Dragonfly som har fått kjempeomtaler av erkebritiske What hi-fi bla...

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg et par med gode ørepropper/IEM. Jeg reiser mye selv og har vært igjennom ulike klokker, aktive NS osv men beste resultat ble med et par Shure SE535.

Disse har utsøkt lydkvalitet, bedre demping for støy enn de aktive klokkene mine (med de rette proppene) og tar null plass! Apple produktene har ikke noe problem med å drive disse. Jeg kjøpte en limited edition med apple mic og volumkontoroll på den ekstra ledningen.

Har også testet disse sammen med Fiio E11, vil ikke si lyden blir bedre men de spiller råere, mere bass men dog litt støy fra fiioen (null støy på iphone).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ja, da har man jo Audioquest Dragonfly som har fått kjempeomtaler av erkebritiske What hi-fi bla...
    Den ser jo perfekt ut, men ser noen påpeker at den suger strømmen kjapt ut av mindre apparater, og dermed vil den på lengre reiser ikke være optimal til mitt bruk. Noe knyss om denne Hummingbird som skal være til apple?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ser etter gode lukkede, så kan bla. Beyer T50P (perfekt til reising), Audio Technicas modeller (Har selv ATH-50M, men blir litt for rimelige vil jeg tro) og Sennheiser Momentum.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir uansett overkill å bruke ett sett hodetelefoner til 5K til en IPAD..
    Ett annet alternativ er bla. fiio som er utstyrt med egen strømforsyning..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser jeg det slik at fiio e11 med et av de nevnte alternarivene vil kunne være et godt valg for min del, dersom jeg forstår dere rett? Vil nok ikke bruke 5k heller. Det vil heller ikke skade å kunne bruke de hjemme, selv om det blir et annet utgangspunkt enn det jeg satte.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke si det er overkill å bruke 5k på et headsett til en ipad/ipod etc. Det man må passe på er at disse matcher impedansmessig. Vanlig på den type forsterkere er vel 16-32ohm utgangsimpedans så et par klokker med 1W elementer og 300ohm++ vil være en dårlig kombo uten en hodetelefonforsterker. Har et par Beyerdynamic dt770 pro (32ohm), disse spiller som bare rakkern på ipod men kjøper du 300ohms varianten er resultatet ganske annerledes.

Jeg bare sier ifra at skal du bruke dette til mye reising blir det ganske så hassel å dra med seg et sett store klokker, etui til klokkene, hodetelefonforsterker, lader til amp osv... Du får som sagt IEM med fantastisk lydkvalitet til 5k.

Angående fiio E11 så har denne en kraftig amp men noe egenstøy på følsomme headsett. Jeg tror E17 er et bedre alternativ hvis du ikke trenger en så kraftig hodetelefonforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Jeg vil ikke si det er overkill å bruke 5k på et headsett til en ipad/ipod etc. Det man må passe på er at disse matcher impedansmessig. Vanlig på den type forsterkere er vel 16-32ohm utgangsimpedans så et par klokker med 1W elementer og 300ohm++ vil være en dårlig kombo uten en hodetelefonforsterker. Har et par Beyerdynamic dt770 pro (32ohm), disse spiller som bare rakkern på ipod men kjøper du 300ohms varianten er resultatet ganske annerledes.

Jeg bare sier ifra at skal du bruke dette til mye reising blir det ganske så hassel å dra med seg et sett store klokker, etui til klokkene, hodetelefonforsterker, lader til amp osv... Du får som sagt IEM med fantastisk lydkvalitet til 5k.

Angående fiio E11 så har denne en kraftig amp men noe egenstøy på følsomme headsett. Jeg tror E17 er et bedre alternativ hvis du ikke trenger en så kraftig hodetelefonforsterker.
    Takk for utfyllende kommentar! Får fortsette på leting, og da skal Shure testes ut. Og med en evt. fiio i tillegg høres dette spennende ut.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Jeg vil ikke si det er overkill å bruke 5k på et headsett til en ipad/ipod etc. Det man må passe på er at disse matcher impedansmessig. Vanlig på den type forsterkere er vel 16-32ohm utgangsimpedans så et par klokker med 1W elementer og 300ohm++ vil være en dårlig kombo uten en hodetelefonforsterker. Jeg tror E17 er et bedre alternativ hvis du ikke trenger en så kraftig hodetelefonforsterker.
    Ja, nå er jo en på 32ohm laget for bruk på bærbart.
    Så du mener at det er anbefalt å bruke noe som feks. Grado 325i (4500) på en IPad? Det låter sikkert bra, men om det får ut potensialet i klokkene? Nix... Da hadde feks mine ATH-50 gjort en sånn ca like god jobb til 1/4 av prisen
    Slike hodetelefonforsterkere på sitt beste gir en bedre lytteopplevelse. Jeg mener å ha forstått det sånn at der man merker det best er at bassen er mere med på notene, og når den får nok krefter så vil det også påvirke oppover frekvensområdene.

Men det er iallefall mitt syn

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale AKG K550, men små er de ikke.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå er jo en på 32ohm laget for bruk på bærbart.
    Så du mener at det er anbefalt å bruke noe som feks. Grado 325i (4500) på en IPad? Det låter sikkert bra, men om det får ut potensialet i klokkene? Nix... Da hadde feks mine ATH-50 gjort en sånn ca like god jobb til 1/4 av prisen
    Slike hodetelefonforsterkere på sitt beste gir en bedre lytteopplevelse. Jeg mener å ha forstått det sånn at der man merker det best er at bassen er mere med på notene, og når den får nok krefter så vil det også påvirke oppover frekvensområdene.

Men det er iallefall mitt syn
    Mener absolutt at et par dyre klokker som er egnet (impedans messig) til en bærbaravspiller, apple i dette tilfelle, gir en mye bedre lytteopplevelse. Når det gjelder Grado 325i ville jeg nok ikke kjøpt disse siden trådstarter skal bruke disse til reising. Gradoene er en open back klokke så de vil lekke myye støy inn fra omgivelse samt at de forstyrrer alle rundt deg ved litt volum.

Nå skal det også sies at apple produktene kommer godt ut hva lydkvalitet angår (ikke apple fanboy), ref testen her.

Smartphones for audiophiles: is the iPhone 5 more musical than its rivals?

På lave volum gjør ikke en ekstern forsterker den store forskjellen men det er klart at med litt volum får du mye mere kontroll på klokkene med en hodetelefonamp. Men som jeg nevnte i en tidligere post så ville jeg godt for en Fiio E17, da får du både DAC og en duganes amp til et ordentelig headset.

Skal også sies at ATH-50 er mye bang for the buck men pene er de ikke akkurat..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv kjøpte jeg nylig Sennheiser HD-25-1 II og disse er nå blitt min nye favoritt når jeg er på farten. Bruker disse sammen med en FiiO E11 forsterker og en ipod og syntes det funker bra.

Hodetelefonene kommer med øreputer i syntetisk lær, men det følger også med puter i velur som er litt mer behagelige men demper bassen noe.

Kan så absolutt anbefale disse hodetelefonene, og prisen er slettes ikke verst med tanke på lydkvaliteten og hvor behagelige og robuste dem er.
    Dette er også en av de veldig få hodetelefonene jeg har sett hvor man kan få tak i alle reservedelene og fikse dem enkelt selv istedet for å sende dem inn til reparasjon.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For børbar bruk vil jeg sterkt anbefale beyerdynamic custom one pro + forsterker

Grunner til at jeg mener at dette er et godt kjøp:
    mekanisk bassportløsning
    avtagbar kabel
    høy passiv demping
    meget solide
    lav impedanse (16 ohm)
    Custom design (om man vil)

Har to venner som har de hodetelefonene. Det er et genialt produkt.

http://europe.beyerdynamic.com/custo...one_pro#offer4

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kasta jeg bare ut 325i siden det var den eneste 5K hodetelefonen jeg kom på i slengen.. Bærbare lydenheter har den fordelen med at de har batteridrift (for det meste) og derfor er relativt støyfrie. Men, aberet med feks IPad er at lydkortet gjerne er av ganske simple sånn kvalitetsmessig og har ikke helt den samme dempefaktoren som det bla hodetelefonforsterkere har, og vil tro at ei løsning med eksternt lydkort vil heve kvaliteten til bla. Gradoene betraktelig. Selv også rimeligere hodetelefoner.. men det er nå mitt syn.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel (igjen) tipse om disse:

CREATIVE Headphone Aurvanv Live! Black Retail / MULTICOM

Why? :
    Creative Aurvana Live! Headphones Reviews

[youtube]hGKj_tAnjwo[/youtube]

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kasta jeg bare ut 325i siden det var den eneste 5K hodetelefonen jeg kom på i slengen.. Bærbare lydenheter har den fordelen med at de har batteridrift (for det meste) og derfor er relativt støyfrie. Men, aberet med feks IPad er at lydkortet gjerne er av ganske simple sånn kvalitetsmessig og har ikke helt den samme dempefaktoren som det bla hodetelefonforsterkere har, og vil tro at ei løsning med eksternt lydkort vil heve kvaliteten til bla. Gradoene betraktelig. Selv også rimeligere hodetelefoner.. men det er nå mitt syn.
    Hater egentlig å reklamere for apple produkter men jeg prøver å være objektiv og sakelig her...

Av de barbare avspillerene jeg har (Ipad 3, Ipod touch 6 gen, Cowon D2, og Iphone 5) er Fiio ampen min den eneste som har plagsom støy.

Angående "lydkort" bruker Apple produktene Wolfson dac og Cirrus Logic DAC chip (avhengig av generasjon). Hvis du mener de er simple så vil jeg gjerne høre hvorfor.

Som eksempel bruker Fiio også Wolfson DAC, lydkortet er ikke så simpelt som du indikerer SNR i wolfson DACen er ca 117db så det er absolutt brukanes.

Når det gjelder forvrengning (som i stor grad sier noe om lydkvaliteten) kommer den eksterne forsterkeren/DACen Fiio E17 dårligst ut, go figure... :

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FiiO lager "bra nok"-produkter, ikke noe über med porteføljen derfra virker det som. Med femtusen å rutte med, finnes det sikkert mer spennende produkter. Utvalget er stort og bredt.

Har sjøl en C&C BH portabel amp i bestilling. Den går for USD99 på eBay og skal ha batterilevetid på opp mot 80 timer. Kan tweakes lydmessig både mtp. lydbilde, gain og bass. Modellen er en videreutvkling av BK-modellen (uoppfinnsomme med navn disse Kina-produsentene).

Venter i spenning.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •