Nye hodetelefoner, trenger forslag

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye hodetelefoner, trenger forslag

Hei!
    Har nå for tiden et Beyerdynamic DT770 Pro 80Ohm som jeg har hatt i flere år, og i det siste har kabelen begynt å svikte. Jeg har ikke så veldig lyst til å åpne dem og begynne å tukle inni siden jeg har åpna det et par ganger før for å rense for støv og hår og det har jeg ikke lyst til å gjøre for mye. Sende det inn er heller ikke noe jeg er veldig interessert i av flere grunner. Derfor ser jeg på nytt, og trenger noen forslag.

Hovedfokus er musikk, hører på mye forskjellig men mest rap/hip hop og litt trance. Vil også bli brukt til serier og film, men det er ikke et fokus. Hodetelefonene vil bli drevet av et Asus Xonar Essence STX lydkort, som kan drive alt mellom 1-600Ohm.

Har sett på noen forskjellige:
    Sennheiser HD650
    Beyerdynamic DT880
    Beyerdynamic DT990
    DT770 igjen er jo også en mulighet, ingenting å utsette på det men hadde vært kjekt å prøve noe nytt.

Som du ser så er det den typen store hifi hodetelefoner jeg er ute etter, ikke portabelt eller gaming-hodesett eller noe sånt.

Prisklasse kan jeg tenke meg noe mellom 1-3k men bare å komme med forslag så kan pris vurderes.

Takk på forhånd for svar!
    Mvh. Sezuka

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det er lite aktivitet her, jaja.
    Fant en ny kandidat:
    HiFiMAN HE-400 - Audio Norge

Noen som har erfaring med de?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke hørt HE-400, men jeg har hørt HE-500, og kjenner Sennheisere godt. Om man ser på målingene av HE-400, HE-500 og HD-650 hos Innerfidelity og sammenligner, så er HE-400 mer tilbaketrukket i mellomtonen - konsekvensen er at den vil fremstå som den både har mer bass, og en litt skarpere diskant. Om man foretrekker det ene eller andre er en smakssak.

(HE-500 er ellers en helt fabelaktig hodetelefon)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AH-D600 er veldig bra. Masse bass i dem, samtidig som de leverer på alt annet også.

Ligger på ca 4 000,-, så kanskje litt over ditt budsjett..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg et par Sennerheiser HD555 som jeg er ekstremt fornøyd med. Ser disse Sennheiser HD 598 - Hodetelefoner med ekstreme kvaliteter er ganske billige på netonnet.no. Vurderer å kjøpe dem selv. Men dy syns kanskje de blir for billige
    Da har du jo disse...
    Sennheiser HD650 - Et mesterverk i klassisk design

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på om EH-400 eller HD650 stenger ute lyd godt nok, siden de er åpne. Er avhengig av at de kan stenge ute bakgrunnslyder hvertfal mens musikk spilles.

Denon AH-D600 var litt i dyreste laget men skal ha dem i bakhodet om budsjettet stiger.

Har sett på HD598 også, virker som en mulighet det og, skal se litt mer på dem.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i en mega butikk i Tyskland for et par uker siden og tok meg god tid til å høre gjennom det de hadde utstilt av hodetelefoner (blant annet Beyer 770, 880, 990, Sennheiser HD598, HD600 og mange fler).

De som imponerte mest på meg var (ganske overraskende) Sony mdr-1r. Disse var meget komfortable, isolerte godt og hadde den beste lyden for meg. Disse er ikke så galt priset i Norge heller.

Alle forslagene her er gode så blir nok mye en smak sak.

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet noen flere kandidater:
    Ultrasone Pro 750
    Ultrasone Pro 900
    Ultrasone HFI-780
    AKG K550
    Bose QuietComfort 15 (Usikker på lydkvaliteten på desse, men har tenkt å se på de på elkjøp, noice cancelling hadde vært greit på mange måter men ikke hvis det går ut over lydkvalitet)

Noe som ser bra ut?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sezuka
    Har funnet noen flere kandidater:
    Ultrasone Pro 750
    Ultrasone Pro 900
    Ultrasone HFI-780
    AKG K550
    Bose QuietComfort 15 (Usikker på lydkvaliteten på desse, men har tenkt å se på de på elkjøp, noice cancelling hadde vært greit på mange måter men ikke hvis det går ut over lydkvalitet)

Noe som ser bra ut?
    anbefaler beyer T70. -mener de er på rundt 3k nå....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på T70ene, på papiret virker de jo fine men har lest at T-serien (Utenom T1) er plaget med forskjellige problemer. Vet du noe om det?

Har foresten nesten bestemt meg for å gå for desse:
    https://www.mrspeakers.com/Audiophil...-Dog-Alpha-Pad

Sinnsykt mange gode tilbakemeldinger om de, mange som synes de overgår hodetelefoner som Audeze LCD2/3. Er bare litt bekymra for bassen, de har en sinnsykt pen bass men kan nok bli en del mindre punch enn det jeg er vandt fra fra DT770ene. Desverre gjelder ikke returretten utenfor USA så derfor er jeg litt bekymret for at jeg ikke blir fornøyd, men tenker jeg kan legge de ut for salg om jeg ikke liker dem, regner med det sikkert ikke er umulig å finne en kjøper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har foresten nesten bestemt meg for å gå for desse:
    https://www.mrspeakers.com/Audiophil...-Dog-Alpha-Pad

Sinnsykt mange gode tilbakemeldinger om de, mange som synes de overgår hodetelefoner som Audeze LCD2/3. Er bare litt bekymra for bassen, de har en sinnsykt pen bass men kan nok bli en del mindre punch enn det jeg er vandt fra fra DT770ene.
    Nå har jeg ikke hørt T50RP, eller noen av variantene, men så tilfeldigvis på målinger av noen av de mange moddene, og det er utrolig mye hummer og kanari blant dem - noen måler helt på nivå med HE-500 og LCD-2, mens enkelte måler på nivå med Apples gamle earbuds.

Og så, et godt råd: Ikke kjøp hype på head-fi.org - 80% av de som frekventerer det nettstedet aner ikke hva de skriver, gjør eller tenker, deretter har du 5% som jobber i bransjen, 4% som vet hva de driver med, men holder kjeft, og 1% som har blitt bannet for å ikke holde kjeft (Ja, det mangler ti prosent)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Mad Dog fått noen gode reviews og da, men du fikk meg til å bli litt usikker igjen. Virker jo som om du får lyd til mange tusenlapper mer enn de koster men hvis en ikke kan stole på head-fi.org folkene blir det litt værre igjen.

arvebe, noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så jeg tok å åpna opp venstre siden på hodetelefonene og kikka litt på terminalene der lederene er lodda fast, blåste litt støv vekk og satt alt på plass igjen. Vips, problem fixed! :O

Har allerede jinxa det nå så tipper det begynner å tulle igjen om ikke lenge men fortsatt ganske uventa at det skulle fikses så lett.

arvebe:
    Det du så på var foresten sikkert T50RP mods generelt? Han som lager Mad Dog kvalitetstester dem slik at de ikke skal ha store variasjoner i kvalitet. Kan jo selvfølgelig ikke ta selgerens ord på det heller siden han tjener penger på dem men har til gode å faktisk lese noe dårlig om Mad Dog moden utenom personlige preferanser og problemer for folk med særs små skaller.

Har også prata med han som selger dem, og han fraråda å bestille de hvis jeg var ute etter kraftig bass og ikke detaljert og stram bass. Han sa også at det sikkert var best å prate med andre folk om det var rett headset for meg. Virker som en veldig oppegående kar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    arvebe:
    Det du så på var foresten sikkert T50RP mods generelt?
    Det jeg så var alle målingene som Tyll har gjort av DIY-T50RP over på*Innerfidelity - se i "DIY"-seksjonen nederst på Headphone Data Sheet Downloads | InnerFidelity - ser at det er målinger av Mad Dog-ene der (som jeg misset da jeg først så dem. De ser relativt ålreite ut, http://www.innerfidelity.com/images/...ersMadDogA.pdf

Sånn av å se på grafene, så vil de nok være litt mindre presise i bassen enn helt åpne alternativ som HE-400 og LCD-2, og muligens litt mer rotete i mellomtonen.

Har også prata med han som selger dem, og han fraråda å bestille de hvis jeg var ute etter kraftig bass og ikke detaljert og stram bass. Han sa også at det sikkert var best å prate med andre folk om det var rett headset for meg. Virker som en veldig oppegående kar.
    Å se på andres erfaring er definitivt et poeng - men advarselen min om Head-Fi var mest ment som en advarsel at man skal være litt selektiv på tilbakemeldingene man leser der.

arvebe, noen forslag?
    Nå skal det sies at jeg absolutt foretrekker helt åpne hodetelefoner. Har hørt en del så kalt, for prisen, "bra" lukkede hodetelefoner og har hatet flesteparten av dem, fordi bassen blir feil.

Jeg hoppet et langt stykke opp i pris fra det jeg hadde, til HiFiMAN HE-500, mye basert på at jeg visste de målte bra, og at et par folk jeg har litt tillit til at vet hva de driver med over på /r/headphones på reddit sa at de foretrakk dem foran LCD 2.

Det som er utrolig pussig med dem er at de er fri for imponatorfaktorer: Om du først går fra en ålreit og nøytral åpen hodetelefon som 558-ene til HE-500-ene og bare gjør en kjapp sammenligning, så er det ikke sikkert man blir direkte imponert, men om man bruker dem i et par dager, og prøver å tilbake til noe billigere, så er forskjellen utrolig åpenbar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HE-400 var jeg ikke veldig langt fra å bestille før jeg leste om ulempene med åpent design og hvorfor det ikke hadde gått for meg. Så ut som veldig flotte hodetelefoner på alle måter men jeg trenger lyddemping pga støy i området. Har alltids muligheten å bestille et par HE-400 og se hvordan det er, og sende dem tilbake hvis det blir for mye støy, men regner jo egentlig med at det bare blir bortkasta tid. De er jo helt åpne, så blir vel bare sånn at alt kommer inn.

Er det noe du kunne sagt noe om? Hvor mye påvirker bakgrunnsstøy på åpne hodetelefoner? Har ikke lyst til å ta hørselen heller fra å prøve å overdøve støyen med volum.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg i alle fall et par HD650 for et år siden, siden jeg eier et par HD580 (forgjengeren til HD600), som jeg er strålende fornøyd med, og trengte et par hodetelefoner på kontoret.

Jeg ble dessverre litt skuffet av HD650. De er en outsider i hodetelefonhierarkiet til Sennheiser, ettersom de har en ganske mye mer svulstig bass enn de andre. Kanskje de hadde passet til din musikksmak. Personlig kunne jeg ønske jeg hadde kjøpt et par HD600 i stedet. Men om åpne klokker ikke fungerer for deg, er forsåvidt ingen av dem et alternativ.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HE-400 var jeg ikke veldig langt fra å bestille før jeg leste om ulempene med åpent design og hvorfor det ikke hadde gått for meg. Så ut som veldig flotte hodetelefoner på alle måter men jeg trenger lyddemping pga støy i området. Har alltids muligheten å bestille et par HE-400 og se hvordan det er, og sende dem tilbake hvis det blir for mye støy, men regner jo egentlig med at det bare blir bortkasta tid. De er jo helt åpne, så blir vel bare sånn at alt kommer inn.

Er det noe du kunne sagt noe om? Hvor mye påvirker bakgrunnsstøy på åpne hodetelefoner? Har ikke lyst til å ta hørselen heller fra å prøve å overdøve støyen med volum.
    Har ikke hørt noe fra hifiman men har prøvd diverse åpne konstruksjoner. Ja, alt kommer inn. Slike løsninger fungerer der man er i et miljø hvor man hvet det er stille. Som andre i denne tråden har nevnt så vil jeg anbefale t70. Har selv dt770 og er godt fornøyd med de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HE-500 demper så godt som null utenomstøy (på det meste demper de omtrent 10 dB, og det stort sett i diskanten) - for mine formål er det helt greit, men det er ikke et par høyttalere jeg ville brukt i et åpent kontorlandskap, både fordi alle andre hører musikken din, og fordi du hører alle andre hele tiden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •