Headsett til gaming

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Headsett til gaming

Heisan

Skal ha meg nytt heasett kun til gaming, (har et sennheiser hd380 pro til musikk)

vil at det skal være trådløst og ha grei lyddempning.

har kikket på astro a50, og corsair vengeance 2000, men andre forslag tas gledlig i mot.

har satt en terskel på 2k, men kan strekkes om det er et kjempe bra headsett eller en utrulig bra deal.

-CRG

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter som jeg kan se må astro a50 kjøpes direkte fra produsent, altså selv importeres.

så prisen blir ' (pris+porto)*25% moms + fortollings avgift ' så vil tippe det vil koste rett rundt 3000 nok.

Corsair headsettet er ihvertfall nå merkbart billigere på komplett til rett under tusen lappen så spørmålet er om astro er verdt 2k ekstra (du vil og ha kun fabrikk garanti og ikke norsk kjøpslov ved import)

Jeg hadde selv lent meg mot corsair headsettet for jeg kan ha vanskelig for å tro at astro settet er verdt de ekstra 2 lappene, trådløst er trådløst og veldig kjekt og ha (spess for teamspeak etc) men er noen drawbacks med de og.

Om du også vil bruke headsettet på konsoller så blir det litt annet tipper jeg, har bare googla kjapt men siden corsair bare har en liten usb dongle så ville jeg verdt overasket om det fungerer på konsoller (astro a50 ser ut til og ha en feature rik dac modul)

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du kun skal bruke det til gaming, rekner med du skal skype\TS o.l. så ville eg ha sett på Roccat har sjølv prøvd dei og fungerer perfekt til gaming behagelige og bruke osv.

Her har du 2 alternativer til under 1000 lappen:
    Roccat kave:
    Komplett.no - ROCCAT Kave - Solid 5.1 Gaming Headset

Roccat Kulo:
    Komplett.no - ROCCAT Kulo Virtual 7.1 USB

har prøvd kave og det var overaskende bra til gaming til musikk så er det ein heilt anna story XD

også har du Logitech G35:
    Komplett.no - Logitech G35 Gaming headset

Har aldri prøvd det men en kompis har det og virker og være veldig fornøyd

Slik eg ser det så trenger du ikkje og bruke over 1000 på gaming headsett da du får masse bra til rundt 1000 lappen

Lykke til med valget forresten

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kanskje nevne at jeg selv har den trådløse versjonen av g35 (g930) og syns den er helt ok, meget komfortabel for lange økter og de tre pogramerbare knappene er 'kjekt' og ha (de kan settes opp med makroer på like linje som de andre G knappene på logitech tastatur).

Lyden er kanskje ikke noen 'wow' opplevelse men mer enn ok. Rekkevidda var også langt bedre enn jeg forventa så har brukt de en del på kjøkkenet og styrt spille lister etc med knappene eller smart mobilen.

Syns de kunne verdt litt billigere men de har jo holdt en par år nå yten og utvikle problemer.

Ser komplett har et demo par til tusenlappen (250 kr spart) Komplett.no - Logitech Wireless Gaming Headset -Demo

Det er praktiskt helt likt som g35 utenom den trådløse biten og at klokkene kan vris 90°

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Dersom du kun skal bruke det til gaming, rekner med du skal skype\TS o.l. så ville eg ha sett på Roccat har sjølv prøvd dei og fungerer perfekt til gaming behagelige og bruke osv.

Her har du 2 alternativer til under 1000 lappen:
    Roccat kave:
    Komplett.no - ROCCAT Kave - Solid 5.1 Gaming Headset

Roccat Kulo:
    Komplett.no - ROCCAT Kulo Virtual 7.1 USB

har prøvd kave og det var overaskende bra til gaming til musikk så er det ein heilt anna story XD

også har du Logitech G35:
    Komplett.no - Logitech G35 Gaming headset

Har aldri prøvd det men en kompis har det og virker og være veldig fornøyd

Slik eg ser det så trenger du ikkje og bruke over 1000 på gaming headsett da du får masse bra til rundt 1000 lappen

Lykke til med valget forresten
    har prøvd logitech headsett før og jeg synets ikke de er verdt pengene, skikkelig dårlig lyd

og ingen av de andre var trådløse?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Etter som jeg kan se må astro a50 kjøpes direkte fra produsent, altså selv importeres.

så prisen blir ' (pris+porto)*25% moms + fortollings avgift ' så vil tippe det vil koste rett rundt 3000 nok.

Corsair headsettet er ihvertfall nå merkbart billigere på komplett til rett under tusen lappen så spørmålet er om astro er verdt 2k ekstra (du vil og ha kun fabrikk garanti og ikke norsk kjøpslov ved import)

Jeg hadde selv lent meg mot corsair headsettet for jeg kan ha vanskelig for å tro at astro settet er verdt de ekstra 2 lappene, trådløst er trådløst og veldig kjekt og ha (spess for teamspeak etc) men er noen drawbacks med de og.

Om du også vil bruke headsettet på konsoller så blir det litt annet tipper jeg, har bare googla kjapt men siden corsair bare har en liten usb dongle så ville jeg verdt overasket om det fungerer på konsoller (astro a50 ser ut til og ha en feature rik dac modul)
    er da vel ikke så mye?

kommer ikke til å brukes med konsoll, så det er ikke noe problem.

og har hørt mye bra om corsair headsettet, men det skal vistnok ha en summende ulyd, noe jeg ikke liker, og jeg vil anta jeg kommer til å irritere meg grenseløst over den.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville anbefalt Razor sitt headsett framfor logitechen :-) grunnet at Razor har bedre bassgjengivelse og logitech sitt har klein bass syns jeg. Razor har lgså veldig god surround i det headsettet :-)
    Så ville sett nøye på det.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrazyRetardedGamer
    er da vel ikke så mye?

kommer ikke til å brukes med konsoll, så det er ikke noe problem.

og har hørt mye bra om corsair headsettet, men det skal vistnok ha en summende ulyd, noe jeg ikke liker, og jeg vil anta jeg kommer til å irritere meg grenseløst over den.
    Den summelyden har jeg på mitt g930 også og følger stort sett med alle trådløse headsett jeg har hørt om/ptøvd (batteri og forsterker sitter jo meget nære høytalerne)

Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Jeg ville anbefalt Razor sitt headsett framfor logitechen :-) grunnet at Razor har bedre bassgjengivelse og logitech sitt har klein bass syns jeg. Razor har lgså veldig god surround i det headsettet :-)
    Så ville sett nøye på det.
    Hadde før et razer megalodon , meget komfortabelt, god lyd men totalt ubrukelig.
    Driverne låste seg etter 15-20 minutter for alle med et 64bits os, noe som krevde at man måtte plugge ut headsettet og plugge det inn igjen og ofte når det ikke fungerte reboote hele pcen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både g35 og g930
    G35 spiller med mye bedre lyd er mitt inntrykk og mye høyere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker beyerdynamic mmx300, beste headsettet jeg har hatt så langt. Har gått igjennom en del sennheiser headset, icemat og en hel del annet rusk på veien. Tror jeg aldri kommer til å gå vekk fra dette headsettet nå. Er litt over budsjettet ditt, men du kan vel kanskje ta en titt på det.

Beyerdynamic MMX 300 High End Gaming Digitalt Gamer Headset med Mic. Jack/USB - Netshop

Favorittdelen min med headsettet her er at det er mulig å kjøpe reservedeler til nesten alt på det, har allerede kjøpt mye nye øreputer i ekte skinn istedenfor de som fulgte med.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech G930 er mitt forslag..
    Er kjempefornøyd med de innen gaming-sjangeren.

Har nettopp gjort et elendig kjøp av SONY MDR-RF4000 og endte opp med å fly rundt i huset med Logitech`sa istedet.
    Bra trøkk, god connection og lang batteritid. (lar deg i tillegg lade mens du eventuelt spiller, da naturligvis med kabel..hihi...)

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du over middels interessert i god lyd vil jeg aldri foreslå at du kjøper et gaming headset. De er fulle av markeds vrøl og er generelt sett ikke verdt prisen.

Selv til gaming er det ikke nødvendig med jukse-surround eller fake "5.1" .

Det som utgjør forskjellen er hvor bra soundstage det er på hodetelefonene som gjør at lett kan plukke opp små detaljer og pinpointe fotsteg, fiendtlig skudd, stemmer, etc.

For å få best mulig soundstage trenger du hodetelefoner av åpen design.

Gode eksempler er :
    Audio technica ad700 (god favorrit blsnt amerikanerne)
    Senheser hd555
    Grado sr60i
    Sennheiser hd 580

Mikrofon kan kjøpes seperat og det er latterlig billig. Zalman clip-on mic koster kun 7 dollar på amazon sist jeg sjekket. Den er liten, kan hektes rett på hodetelefonene og er av høy kvalitet. Det finnes en rekke andre brukbare mikrofoner som kan fåes billig.

Selv gamer jeg på denon d5000 som er helt fantastisk men mine AKGK702 var bedre på spill grunnet åpen design og helt fantastisk soundstage.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Er du over middels interessert i god lyd vil jeg aldri foreslå at du kjøper et gaming headset. De er fulle av markeds vrøl og er generelt sett ikke verdt prisen.
    Enig. Ville absolutt heller foreslå vanlige hodetelefoner og en ekstern mikrofon, som f.eks. ModMic

Senheser hd555
    ...
    Sennheiser hd 580
    Begge disse modellene er for lengst utgått - dagens alternativer er HD 558 og HD 598

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arvebe
    Enig. Ville absolutt heller foreslå vanlige hodetelefoner og en ekstern mikrofon, som f.eks. ModMic

Begge disse modellene er for lengst utgått - dagens alternativer er HD 558 og HD 598

Sorry har ikke følgt med på budsjett hodetelefon markedet på en god stund, men husker at disse var relevant. Jeg mente nok HD 558 og HD 598!

Bildet her er kanskje delvis relevant for tråden:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tog med ett par A50 ($299) från junaiten i vinter och hade innan G35 och skillnaden är stor i ljudkvalitet på både musik men framför allt spel.

Däremot tror jag inte support hos Astro är helt god. Fick svar på mail efter 4 veckor. Kan ju vara en glipp, men att de ens sänder en undersökning på vad jag tycker om deras support efter det är märkligt.

Men som headset är jag väldigt nöjd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg nevnte:

ville ha trådløst og har dedikert headsett/annlegg til musikk.

Uansett endte jeg opp med å kjøpe meg vengeance 2000, som har helt grei lyd, og funker helt ok til mitt bruksområde

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •