Head Fi modifikasjoner, tips & triks

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Head Fi modifikasjoner, tips & triks

Mange her inne har gode øreklokker i tillegg til et godt stereo eller surround anlegg, i tillegg så finnes det store mengder informasjon om modifisering av kjente øreklokker der ute (les. Internett).

Det er vel på tide at vi får en egen tråd om evt. Forbedringer som kan gjøres med de elskede øreklokkene våre? Selv har jeg et sett Grado SR60i som jeg liker kjempegodt med ett unntak. De kunne godt hatt en svakere avrulling i bassen. I tillegg så kunne de godt ha vært litt mer komfortable, men det blir et luksusproblem da di ikke blir brukt så utrolig lenge av gangen.

Her er en tråd fra head-fi.org som vi kan bruke som eksempel. Denne viser detaljerte bilder osv. Over hva som kan gjøres med et av øreklokkeverdens mest velkjente klokker, nemlig Grado SR60i: Head-Fi: SR60i Mod

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har selv SR60 som jeg elsker, men komfort scorer den vel ikke akkurat høyt på! Har generelt et inntrykk av at Grado burde oppdatere seg litt når det gjelder produksjonsmetoder og kvalitetskontroll etc. Den y-splitten er jo av en grusom "kvalitet" og slitasjen i overgangen her har nå ført til at jeg mister lyd i høyre øret om jeg ikke teiper den i en spesiell posisjon.
    Så da blir det å åpne øreklokkene og lodde på ny ledning (Mogami mini-quad).
    Når jeg først er inni der og roter, tenkte jeg at jeg skulle følge noen av bilavideos tips og sette på metallnett, hulle etc.
    Har allerede "donut"-puter fra en SR80 (ikke i) som jeg synes gav effekt, så det er nok noe i det (placebo ?).
    Dette blir nok et innimellomprosjekt så vi får se hva som blir resultatet.

Har også lyst på ordentlig lær som er polstret "på hodet" så kanskje
    disse kunne vært noe ?
    (nå er den rimeligste akkurat over tollgrensa i pris, så venter litt på at dollaren synker.....

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon D2000 sitt headband (bøylebelegg) blir fort slasketet og ute av figur. Her kjøpte jeg Beyerdynamic DT 770 sitt som passer som støpt til Denon D2000.
    Bare å klipse bandet til hardplastflippene på samme måte som før inne i "skoene" for belegget.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker et DT 770 headband til mine Grado (SR325is).

Fungerer veldig bra. Bare å kneppe på over det originale.

Mvh
    Peter

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg kuttet bort et stykke av filten på de orginale "comfies"ene på gradoene. Det er i hovedsak tre ting jeg merker stor forskjell på. Det ene er at det ble mer liv i de øverste frekvensene noe som passer meg utmerket da jeg liker nøytralitet. Det som er fint er det at diskantområdet rundt SSssibilanter og slikt ikke ble økt nevneverdig. Disse minner nå mer om konvensjonelle høyttalere hva diskantgjengivelse angår.

Den andre tingen som endret seg er selve komforten. De ble mer behagelige da de ligger mer rundt øra. De trykker ikke på senterdelen av øra slik som de gjorde før

Den tredje tingen er at det nå er mye enklere å fjerne hår, støv og slikt fra beskyttelsesmembranen slik at det er kjappere å minimere den beryktede skranglinga disse fort lager

Metoden var rett og slett å kutte et lite hull først med saks for så å føre inn et oppbrukt T-lys i hullet. Deretter varmet jeg opp telyset slik at jeg fikk avrundede kanter inn mot høyttalerelementet.

Koser meg nå med 6 String Theory -> Steinberg -> Grado SR60i

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •