Hvordan reklamere for hodetelefonforsterkeren min?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan reklamere for hodetelefonforsterkeren min?

Hei. Jeg så det var skrevet en del om Cmoy hodetelefonforsterkeren her på forumet, men jeg fant ingen her i Norge som faktisk solgte disse. Jeg bestemte meg derfor for å selv prøve å lage og selge de, men jeg har fått begrenset med respons. Er det noen her som har noen tips om hvordan jeg kan få dette ut til flest mulig folk? En hodetelefonforsterker har en et veldig lite kundeområdet at det er kanskje bedre å reklamere for de som er interessert i slikt. Jeg tenkte derfor at det var greit å spørre her på forumet om noen tips? Slik ser den ut:

Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut. Hva koster den?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selger de mer for morro og har ikke tatt all verdens i fortjeneste. 199,- har jeg satt som pris

Newcomer lifoidua sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gitt vekk pris Merkbar forbedring ved bruk på mac/iphone?

Newcomer Okv sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Det Sorte Fastland/Ålesund
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forum på nettet (det er vel 2 som er aktuelle for Norge) er jo en god start.
    Men pass på å lese vilkårene for rekalmering for produkter og brasjeaktører, ta gjerne kontakt med admin på forumene før du legger ut for mye info.

Forumene har gjerne mulighet for bransjeaktører til å legge ut nyheter, uten at det koster noe.
    Ren reklamering for produkter koster gjerne.

Tenk også på at om du dobler prisen, så har du dobbelt så mye inn per solgt enhet, og prisen er fremdeles lavere enn en halv tank med bensin.
    Det er også lett å undervurdere alle tillegskostnader i forbindelse med salg og distribusjon.

Konkurrentene dine tar typisk 10-20x din pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Facebook

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lifoidua
    Gitt vekk pris Merkbar forbedring ved bruk på mac/iphone?
    Det er en op-amp som står for forsterkningen og denne har en vanvittig lav forvregning så du får ut det du sender inn. Jeg kalkulerte at effektøkningen inn i en 32 eller 64Ohm last er på ca. 10x i forhold til mitt integrerte lydkort på min stasjonære pc. Fra en smarttelefon vet jeg ikke, men antar at det blir noe av det samme.

Forum på nettet (det er vel 2 som er aktuelle for Norge) er jo en god start.
    Men pass på å lese vilkårene for rekalmering for produkter og brasjeaktører, ta gjerne kontakt med admin på forumene før du legger ut for mye info.

Forumene har gjerne mulighet for bransjeaktører til å legge ut nyheter, uten at det koster noe.
    Ren reklamering for produkter koster gjerne.

Tenk også på at om du dobler prisen, så har du dobbelt så mye inn per solgt enhet, og prisen er fremdeles lavere enn en halv tank med bensin.
    Det er også lett å undervurdere alle tillegskostnader i forbindelse med salg og distribusjon.

Jeg har lagt den ut på AVtorget og torget til hifisentralen, men det er kanskje ikke dumt å legge ut i det vanlige forumet heller. Er sikkert en del som leser forumene uten at de tenker at noe som dette hadde vært kjekt.

Mener du 400kr. er fortsatt såpass lite at det ikke vil gjøre noen differanse for kjøperen? Jeg vil gjerne ha solgt så mange som mulig slik at 'ordet spres' :P Ideen er ikke å tjene penger nå med det første.

Facebook
    Har egentlig ikke så mye peil på facebook. Hvordan kan jeg reklamere for et produkt til fler enn bare vennene mine?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråder her på forumet skal nok IKKE brukes til privat eller kommersiell salg, så reklamering her er ikke-tema.

Samtidig er det viktig å være klar over at AVTorget er for brukt utstyr, selvimport/gråimport og slikt har vi ikke gitt anledning til heller, uansett om en opptrer som privat entreprenør eller firma.

Torget er ment for privatpersoner og salg og kjøp av brukt utstyr.
    Det er mulighet for å bli registrert som kommersiell aktør - men da er det kun for å kunne gi brukerstøtte i forumet.

Moderator

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okv
    [...] Konkurrentene dine tar typisk 10-20x din pris.
    eBay, der mange slike cMoy-amper ligger for salg, er prisen gjerne 40-50 USD. Med pent chassis øker prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okv
    Vel. CMoy er mer typisk en konkurrent til de billige FiiO-ene som koster et par hundrelapper. Den spiller på ingen måte i samme vektklasse som O2 eller Schiit Magni

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På eBay, der mange slike cMoy-amper ligger for salg, er prisen gjerne 40-50 USD. Med pent chassis øker prisen.
    Jeg tror du kan få de til så lavt som 30USD. På ebay er konkurransen mye høyere og portoen ut av Norge til resten av verden er skyhøy.

Vel. CMoy er mer typisk en konkurrent til de billige FiiO-ene som koster et par hundrelapper. Den spiller på ingen måte i samme vektklasse som O2 eller Schiit Magni
    Lydkvalitetsmessig vil cmoyen spille likt som O2 og sikkert Schiit Magni (har ikke lest så mye om denne). Ingen av disse har noen hørbar forvregning så det er ikke mulig å høre forskjell på de. Forskjellen ligger i at O2 har en høyere utgangseffekt så den er et bedre valg til effektsultne hodetelefoner. O2 har også muligheten for å lade batterier, en del ekstra elektronikk for å sikre skader hvis ett av batteriene lader ut før det andre osv osv.

Newcomer Okv sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Sted
    Det Sorte Fastland/Ålesund
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arvebe
    Prisnivået jeg antydet var vel, som flere her påpeker, noe i overkant, sett i forhold til tilsvarende og faktisk mer eller mindre indentiske kjøpt på nettet.

En kan vel også anta at kjøperene av disse ikke har problemer med å kjøpe på nettet og importere de selv, og da må jo prisen være konkurransedyktig med utenlandske leverandører.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle gjerne hatt noe mer tips. Hvis vi begynner å inkludere markedsføring som koster penger? Jeg har tidligere prøvd google adwords, men fikk absolutt ingen repons. Hvilke andre rimelige måter er det å reklamere på?

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Jeg skulle gjerne hatt noe mer tips. Hvis vi begynner å inkludere markedsføring som koster penger? Jeg har tidligere prøvd google adwords, men fikk absolutt ingen repons. Hvilke andre rimelige måter er det å reklamere på?
    Tradisjonelle er annonser i magasiner (Lyd&Bilde, Watt), levere produktet til test hos nevnte magasiner, kjøpe banner-annonser på fornuftige nettsteder (avforum, hifisentralen).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, en annonse i et slikt blad (og her på forumet for den sak skyld) hadde vært kult. Spørsmålet er jo om de tillater annonser fra private aktører?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprett en side på facebook og legg ut bilder og filmer regelmessig. Betal for annonseplass i newsfeeden.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn - om det ikk er nevnt.

Der finner du nytt og brukt om hverandre - private og proffe selgere.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager for sent svar, glemte bort denne tråden litt.

Jeg har solgt noen av disse på finn, men etterspørselen er ikke spesielt stor. Jeg tok også kontakt med Watt og de var veldig hjelpsomme. De ga meg et tilbud, en hel side til prisen av en kvart side, men jeg takket nei. Det hadde sikkert gitt meg en del forespørsler, men det blir en for stor utgift å "gamble" på da jeg aner jo ikke om jeg hadde tjent de inn en gang. Jeg måtte ha solgt langt mer enn bare for å tjene inn det det koster for å få en timespris som er akseptabel. Så spørsmålet er vel, hvordan vet jeg om markedsføringen kan lønne seg? Er kanskje bare noe man må prøve for å se?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager for sent svar, glemte bort denne tråden litt.

Jeg har solgt noen av disse på finn, men etterspørselen er ikke spesielt stor. Jeg tok også kontakt med Watt og de var veldig hjelpsomme. De ga meg et tilbud, en hel side til prisen av en kvart side, men jeg takket nei. Det hadde sikkert gitt meg en del forespørsler, men det blir en for stor utgift å "gamble" på da jeg aner jo ikke om jeg hadde tjent de inn en gang. Jeg måtte ha solgt langt mer enn bare for å tjene inn det det koster for å få en timespris som er akseptabel. Så spørsmålet er vel, hvordan vet jeg om markedsføringen kan lønne seg? Er kanskje bare noe man må prøve for å se?
    Hva er det man sier om MF - halvparten er bortkastet, men man vet aldri hvilken halvpart
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så spørsmålet er vel, hvordan vet jeg om markedsføringen kan lønne seg? Er kanskje bare noe man må prøve for å se?
    Finner du svaret på dette, blir du milliardær som markedsføringskonsulent!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •