Hodetelefon og rumperister

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Hodetelefon og rumperister

hei, det er første gang jeg skriver her så beklager på forhånd om dette havnet feil, eller at det er besvart før (finner det i såfall ikke)

Jeg har et lite enkelt hjemmekinoanlegg som jeg er svært fornøyd med (i allefall på mitt budsjett) men ønsker å kunne bruke hodetelefoner til å se film på kveldene når samboern min har tatt kveld.

har sett på denne kombinasjonen:
    Hodetelefoner - SENNHEISER HD429 HODETELEFON - expert
    og
    ARGON HA1 hodetelefonforsterker | Hi-Fi Klubben
    Altså Argon Ha1 forsterker med Sennheiser HD429 hodetelefon

Dette skal være ganske greit å koble sammen. Men problemet er at jeg også ønsker å bruke rumperisteren i sofaen mens jeg bruker hodetelefoner

per i dag er forsterkeren til rumperisteren koblet til sub pre out sammen med suben med en Y splitter (og dette fungerer greit for meg i allefall)

Men når jeg kobler til hodetelefonene i hodetelfonutgangen blir jo denne utgangen helt stille, og om jeg bruker en RCA out til hodetelefonforsterkeren vil jeg jo måtte skru av lyden på forsterkeren for at det skal bli stille, og jeg er like langt.

Noen forslag på hvordan dette kan løses?

På forhånd takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vurdert og splitte kabelen fra hodetelefonutgangen på reciveren og sende et signal til den inngangen som ikke brukes på subforsterkeren og et til hodetelefonforsterkeren, siden jeg jo kan innstille delingsfrekvensen på subforsterkeren bør vel dette fungere? men sendes også subsignalene via hodetelefonutgangen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erl1G
    har vurdert og splitte kabelen fra hodetelefonutgangen på reciveren og sende et signal til den inngangen som ikke brukes på subforsterkeren og et til hodetelefonforsterkeren, siden jeg jo kan innstille delingsfrekvensen på subforsterkeren bør vel dette fungere? men sendes også subsignalene via hodetelefonutgangen?
    Hodetelefonutgangen skal være fullt område stereo, noen har en crossfeed som du kanskje kan slå av eller på. Slik crossfeed krets kan være digital (software) eller analog.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ronny DD
    Hodetelefonutgangen skal være fullt område stereo, noen har en crossfeed som du kanskje kan slå av eller på. Slik crossfeed krets kan være digital (software) eller analog.
    stikkord: binaural

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •