Verdt å kjøpe hodetelefonforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Verdt å kjøpe hodetelefonforsterker?

Jeg har Klipsch M40 noise cancelling headset, men jeg lurte på om jeg får noe mer ut av det med å kjøpe en argon forsterker. Noen tanker eller kommentarer hadde vært fint : )

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan på det høyeste anbefale Aune X1 kombinert Dac og hodetelefonsforsterker

Forskjellen var som natt og dag for min del, på mine beyerdynamic

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et godt spørsmål som jeg også lurer på..

Vil hodetelefonforsterkere gi bedre lyd til en hvilkensomhelst hodetelefon?

Selv har jeg eksempelvis Bose QC15. Synes de har grei lyd, men vil jeg merke stor forskjell ved kjøp av en DAC/forsterker til dem?

Espen

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg lurer på om det er verdt å kjøpe en forsterker selv om de er alerede aktive.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny DAC kan gi effekt, men mange av disse hodetelefonene er ikke helt i toppklasse i lyd uansett, så nytten er diskutabel.

Det er i prinsippet to måter lyden drives gjennom Noice Cancelling (NC) hodetelefoner.

Det ene prinsippet er at hodetelefonen er fullaktiv og har egen forsterker som driver element. Lyd fra avspiller samples kun som signalkilde, deretter legges NC signalet til og tilslutt forsterkes hele signalpakken via intern forsterker.

Det andre prinsippet er semi-aktiv. Lyd fra kilde slippes gjennom "uforsterket"/passivt men på veien blir ferdig forsterket NC lyd lagt til/aktiv del.

Noen NC hodetelefoner som Bose QC15 virker ikke når en slår av enheten - trolig "helaktiv" prinsipp. Andre typer slår en av og på NC funksjonen og da virker hodetelefonene som vanlige når en ikke trenger NC eller batteriene er tomme.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg misforstår, men mener du da at på mine QC5 har det ingenting å si om jeg kjører en egen portabel forsterker?
    Grunnen til at jeg spør er da jeg for en tid tilbake kjøpte meg en Fiio forsterker på Soundgarden, da jeg følte lyden var tam, spesielt ved høyt volum.
    Dette følte jeg var et stooort løft.... Placebo?

Husker da jeg skulle kjøpe mine QC5 at jeg lyttet på disse på "demo stasjonen" som sto i butikken. Her var jo lyden formidabel. Har i ettertid konkludert med at de måtte ha gjemt en ekstern forsterker....?!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev "trolig" på Bose da jeg gjetter litt, jeg har ikke sett noe underlag som sier nøyaktig vei i signalgangen. Kanskje en mellomting?

Jeg var borti noen NC headset for piloter en tid tilbake og de benyttet en helaktiv forsterking og 'døde' totalt når de ble powret off. (Fikk et sett i hus for å lodde noen kontakter som var løse).

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg skrev "trolig" på Bose da jeg gjetter litt, jeg har ikke sett noe underlag som sier nøyaktig vei i signalgangen. Kanskje en mellomting?

Jeg var borti noen NC headset for piloter en tid tilbake og de benyttet en helaktiv forsterking og 'døde' totalt når de ble powret off. (Fikk et sett i hus for å lodde noen kontakter som var løse).
    Mine NC fungerer ikke med mindre de er "on" på bryteren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •