Hodetelfoner ca 1500,- til mobil

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelfoner ca 1500,- til mobil

Hei dere.
    Jeg lurte på om noen kunne gi meg råd rundt valg av hodetelefoner (ikke plugger).
    Ønsker:
    - Må kunne brukes til mobil (SGS3 andriod)
    - Må kunne bytte ledning (alle mine siste headsett har fått ødelagt ledning så å kunne bytte den er fint).
    - koste ca 1500 kr

De jeg har sett på til nå er:
    Focal spirit one -> Gode å ha på, men litt lite trøkk i bassen.
    AKG Q460 Quincy Jones -> Likte lyden veldig godt, men syns klokkene ble litt små.
    Beats by Dr. Dre - "Solo HD" -> veldig gode å ha på. Bra trøkk i bassen, men kanskje litt "grøtete" lydbilde?

Er det noen andre jeg burde vurdere?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med Audio Technica ATH-M50 til slikt. De er dog under budsjettet ditt og ledningen kan ikke byttes.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips! :-)
    Ett lite spm bare: disse sier den ikke kan brukes på mobil -> Audio Technica ATH-M50 | Lyd & Bilde
    Men om du bruker dem er det vel bevis på det motsatte =) Du har ingen problemer med lyden?

Skal se om jeg finner et sted å teste dem.. Men dumt ledningen ikke kan byttes. Jeg klarer av en eller annen grunn ikke å la vær å tvinne de så mye at det blir brudd..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Fikk først lyst til å anbefale Beyerdynamic DT770, helt til jeg leste at du ville ha avtagbar kabel. Et godt alternativ med denne muligheten og med mulighet til å justere bassen med brytere er Beyerdynamic Custom One Pro til 1595; beyerdynamic Custom One Pro Hodetelefoner med mange muligheter
    Disse har godt trøkk i bassen samtidig som de har betydelig bedre lydkvalitet enn Beats by Dr.Dre..
    Custom one pro har også 16 ohm som er ekstra kjekt når det er bærbart utsyr som skal brukes (DT770 får du vel både i 32 og 80 ohm's versjoner)
    1:YamahaRXV2700-ParasoundHaloP3-YamahaDVDs1700-VincentSP991plusx2-ZachryDSW400-18"subbassX4-SVSpb12plus/2-InfinityKappa9.2i-InfinityKappa8.2i-InfinityKappa8-InfinityK.Vid.C.-KlipschKLF30x2par-KlipschKLFc7-KlipschKG4.5-DaliIkonOnW.
    2:Cambridge751bd-PS3-HDPVR5720SX-SamsungUE55F6745-NADc350-DaliLCR-XTZ99W10.16
    3:NAD L53-NADc520-NAD319x2-NADc370-NADt753-ZachryDSW400x4-InfinitySM155-ProsonHFC15+tw2010-MGR15kit-YamahaNS45e-CerwinVegaStroker18"x3+HFA21SX+CLSC15S-XTZ99W12.16-DynabelDY9815-PeerlessXXLS12

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er lyden forholdsvis lik på DT770 og Custom One Pro? Finner ikke noen butikker som har One Pro inne, men jeg kan få testet DT770 :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zappod
    Ett lite spm bare: disse sier den ikke kan brukes på mobil -> Audio Technica ATH-M50 | Lyd & Bilde
    Men om du bruker dem er det vel bevis på det motsatte =) Du har ingen problemer med lyden?

Skal se om jeg finner et sted å teste dem.. Men dumt ledningen ikke kan byttes. Jeg klarer av en eller annen grunn ikke å la vær å tvinne de så mye at det blir brudd..
    Har disse selv og bruker dem på både iPhone 4 og på Samsung Galaxy. De er kjent for å være lettdrevne noe de fleste tester understreker. Av en merkelig grunn omtaler lyd og bilde som eneste nettsted det motsatte. Det er altså helt feil.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg disse og ikke heng (!) deg opp i at ledningen ikke kan skiftes.
    Hvis den skulle få brudd, så kjøper du deg bare et par nye klokker

CREATIVE Headphone Aurvanv Live! Black Retail / MULTICOM

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har brukt min i snart to år og ledningen er som ny, men nå er jeg ganske forsiktig med sakene mine da... Spiller helt supert fra både PC og mobil, men det er sikkert mer å hente - hva vet jeg. Det låter godt ihvertfall med flott bass og driv.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg har brukt min i snart to år og ledningen er som ny, men nå er jeg ganske forsiktig med sakene mine da... Spiller helt supert fra både PC og mobil, men det er sikkert mer å hente - hva vet jeg. Det låter godt ihvertfall med flott bass og driv.
    Enig. Både fruen og jeg bytter på å bruke mine ATH-M50 (spiralkabel), og det har aldri vært noe kabelproblem med dem.

Men faktisk synes jeg CAL!(forrige innlegg) har bedre lyd på mobile enheter enn ATH-M50.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er lyden forholdsvis lik på DT770 og Custom One Pro? Finner ikke noen butikker som har One Pro inne, men jeg kan få testet DT770 :-)
    Den største forskjellen er vel at Custom One Pro ruller av litt tidligere ved høye frekvenser (ca 15kHz og oppover)
    1:YamahaRXV2700-ParasoundHaloP3-YamahaDVDs1700-VincentSP991plusx2-ZachryDSW400-18"subbassX4-SVSpb12plus/2-InfinityKappa9.2i-InfinityKappa8.2i-InfinityKappa8-InfinityK.Vid.C.-KlipschKLF30x2par-KlipschKLFc7-KlipschKG4.5-DaliIkonOnW.
    2:Cambridge751bd-PS3-HDPVR5720SX-SamsungUE55F6745-NADc350-DaliLCR-XTZ99W10.16
    3:NAD L53-NADc520-NAD319x2-NADc370-NADt753-ZachryDSW400x4-InfinitySM155-ProsonHFC15+tw2010-MGR15kit-YamahaNS45e-CerwinVegaStroker18"x3+HFA21SX+CLSC15S-XTZ99W12.16-DynabelDY9815-PeerlessXXLS12

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Enig. Både fruen og jeg bytter på å bruke mine ATH-M50 (spiralkabel), og det har aldri vært noe kabelproblem med dem.

Men faktisk synes jeg CAL!(forrige innlegg) har bedre lyd på mobile enheter enn ATH-M50.
    Selv om jeg gjerne skulle kranglet vilt med deg om det så har jeg ikke hørt CAL!!!! og du har til syvende og sist sikkert rett. Jeg synes ihvertfall at ATH-M50 er artige å lytte til på mye musikk og tåler bass og lydnivå veldig fint. Trenger ikke høyttalere til 200 000,- for å kose seg med musikk på et høyt nivå!

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg gjerne skulle kranglet vilt med deg om det så har jeg ikke hørt CAL!!!! og du har til syvende og sist sikkert rett. Jeg synes ihvertfall at ATH-M50 er artige å lytte til på mye musikk og tåler bass og lydnivå veldig fint. Trenger ikke høyttalere til 200 000,- for å kose seg med musikk på et høyt nivå!
    +1

Det var forresten Tiger som gjorde meg oppmerksom på disse CAL!
    Og her er en videoreview om dem:
    [YOUTUBE]hGKj_tAnjwo[/YOUTUBE]

btw: jeg bestilte meg like godt et back-up par nå...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får spare litt da, lekker de mye lyd? Kunne hatt et par klokker på jobb de få minuttene jeg har per uke alene uten mas....

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får spare litt da, lekker de mye lyd? Kunne hatt et par klokker på jobb de få minuttene jeg har per uke alene uten mas....
    De er omtrent som ATH; muligens litt tettere i forhold til ut/inn lyd, men ikke mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill.. Skal dra å høre på Beyerdynamic DT770 for å høre om jeg evt skal prøve Custom One Pro eller om jeg går for ett av de andre. Synd jeg ikke har mulighet til å teste ATH-M50. Må innrømme at det er Beyer og ATH som frister mest akkurat nå ;-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill.. Skal dra å høre på Beyerdynamic DT770 for å høre om jeg evt skal prøve Custom One Pro eller om jeg går for ett av de andre. Synd jeg ikke har mulighet til å teste ATH-M50. Må innrømme at det er Beyer og ATH som frister mest akkurat nå ;-)
    Ser du får ATH-M50 for 990 ink frakt nå, men jeg kjenner ikke BT770 så det er vanskelig å si hva som er best for deg, et tips ihvertfall.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så de beyerene! fy svarte for specs!
    116db og fra 5hz til 35000hz!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pokker.. var borte på stereofil (Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!) nå.. Beyerene ble for store og hadde for dårlig passform for meg. Var ikke helt solgt på lyden heller.. Men jeg kom til skade for å høre på Sennheiser Momentum... Skulle jeg aldri gjort. De ligger på ca 2400,- som jo er en del mer enn jeg hadde tenkt, men fy **** for et headsett!! For meg var dette sinnsykt bra. Men det er klart at dette er jo i en ny prisklasse så da er vel også kvaliteten høyere på evt konkurrenter. Har ikke prøvd noen headsett som har gitt meg så mye wow-faktor ved første lytting.. Jeg har ikke spesiellt peilig på headsett, men for meg virker disse bortimot perfekt =) Litt usikker på om jeg ikke bare skal selge sjela til høystbydende og kjøpe disse først som sist =D

Newcomer HaakonDrang sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på SoulByLudacris.
    Alle deres produkter har bedre lyd enn matchende produkter hos Beats By Dr. Dre. Har prøvd alt, og det er lik bass (om ikke kraftigere) og mye bedre lydbilde!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •