Hjelp med lydkort til Beyerdynamic DT-770 Pro 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med lydkort til Beyerdynamic DT-770 Pro 80

Hei!

Jeg bare lurte på om hvilken av disse lydkorta jeg skal kjøpe til DT 770 80Ohms?

Asus Xonar DG Eller ASUS Xonar DX?

Setter pris på all hjelp :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DT-770 trenger strengt tatt en forsterker, og jeg ville, først som sist gått for en ekstern DAC/hodetelefonforsterker til dem. O2/ODAC er bra, men koster fort litt (omkring 2000 fra England.

Men, når det er sagt - jeg er ikke begeistret for DT-770 - den har tilbaketrukket mellomtone, en diskant som fort kan velte over i å være for skarp (den har en markant peak i frekvensresponsen ved 16 KHz som kan gjøre den slitsom å lytte til).

Ut over det, så har bassen i de DT-770-ene jeg har hørt også problemer (forbehold om forskjeller mellom 32 og 80-ohms-versjonene) - det hørtes rett og slett ikke ut som bassen hang sammen med resten av frekvensområdet.

Om du ikke har handlet DT-770-ene ennå foreslår jeg at du gir Skullcandy Roc Nation Aviator en testlytt. Den er et av de første skikkelige resultatene av at Skullcandy ansatte en akustikkavdeling i Juli 2011, og låter i mine ører bedre og mer balansert enn DT-770. (Disclosure: Jeg ba om et par for å skrive en anmeldelse for /r/headphones over hos Reddit, og har hatt en samtale med folkene bak både Aviator og Navigator - som jeg også skal skrive en anmeldelse av)

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arvebe
    Men, når det er sagt - jeg er ikke begeistret for DT-770 - den har tilbaketrukket mellomtone, en diskant som fort kan velte over i å være for skarp (den har en markant peak i frekvensresponsen ved 16 KHz som kan gjøre den slitsom å lytte til).

Ut over det, så har bassen i de DT-770-ene jeg har hørt også problemer (forbehold om forskjeller mellom 32 og 80-ohms-versjonene) - det hørtes rett og slett ikke ut som bassen hang sammen med resten av frekvensområdet.
    Den siste utgaven av DT770Pro, DT770 PRO Limited Edition 32 Ohm 88, skal ikke ha problemet med tilbaketrukket mellomtone, noe kornete lyd og tendenser til aggresiv diskant:
    The Beyerdynamic We Love: DT770 Anniversary Edition | Headfonia

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til en grei pris så har du jo schiit magni(hodetelefonforsterker) og modi(dac). En virkelig spennende kombo.

MAGNI - $99.00 : Schiit Audio, Headphone amps and DACs made in USA.
    MODI - $99.00 : Schiit Audio, Headphone amps and DACs made in USA.

Har selv bestilt en shiit asgard 2 til min dt770 (har dac fra før av). Gleder meg veldig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hodetelefon forsterker, fii0 e10

det er et alternativ. må ikke kjøpe lydkort. må ha hodetelefonforsterker. da kan du dra på. kobles enkelt til pc med usb kabel og er mye bedre en lydkort.
    har selv beyerdynamic t70 som drives av fiio e-10 fra soundgarden og det er knall.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pjuskegutt
    det er et alternativ. må ikke kjøpe lydkort. må ha hodetelefonforsterker. da kan du dra på. kobles enkelt til pc med usb kabel og er mye bedre en lydkort.
    har selv beyerdynamic t70 som drives av fiio e-10 fra soundgarden og det er knall.
    denne fiio-e10 koster 999,- hos soundgarden. løp å kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg et Xonar DX til dem men var ikke helt fornøyd der, men så bytta jeg det ut med et Xonar Essence STX og det var som natt og dag. Selv synes jeg DT770 Pro 80Ohm og Xonar Essence STX fungerer ypperlig!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sezuka
    Kjøpte meg et Xonar DX til dem men var ikke helt fornøyd der, men så bytta jeg det ut med et Xonar Essence STX og det var som natt og dag. Selv synes jeg DT770 Pro 80Ohm og Xonar Essence STX fungerer ypperlig!
    Er dette sant? Fordi jeg har Xonar Dx og jeg hører helt ærlig ikke noe forskjell mellom onboard audio og Xonar Dx'en, Veldig skuffende siden fikk masse andre folk fra noen andre forumer som sa at det var det perfekte for Dt-770 80Ohm.

Når du sier det er dag og natt forskjell mener du at det er som og gå fra analog og til optisk? Det hadde vært veldig fint om jeg hadde fått bekreftelse om at jeg virkelig får "dag" og "natt" forskjell på det hvis jeg kjøper Xonar Essence STX?

Har noen dager til på retur retten min på Xonar Dx'en, Hadde vært veldig fint om jeg hadde fått kjapt svar

Lyden min var bedre når jeg brukte Logitech G35 USB gaming headsettet mitt, Ganske skuffende når jeg hører alt det skrytet om Dt-770.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, hvordan du vil oppfatte forskjellen er vanskelig for meg å si, lyd er tross alt subjektivt.

Men da jeg brukte Xonar DX var jeg rett og slett ikke fornøyd og tenkte jeg hadde gjort et bomkjøp med hele greiene, så fikk jeg satt inn STX og det var som en ny verden. Hvis du har pengene og det ikke er noe problem så tror jeg du vil bli fornøyd med STX, men det er det som er så synd med lyd; umulig å si noe sikkert siden det er en subjektiv ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner hva du mener med at lyd er subjekivt, Men hvis det var en annen måte jeg kunne ha vist lydforskjellene?.

Bare sånn for og sammenligne hvis jeg kunne ha hørt forsjkell på Logitech Z-5500'en min når jeg brukte analog på onboarden min og Optical etter det, da hørte jeg sykt forskjell, Lyden var dobbelt så høyere og MYE klarere lydbilde. Vil nesten ha en garanti på at det samme skjer med Dt-770'sa hvis jeg får riktig utstyr(Xonar STX) hvis du skjønner hva jeg mener

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saidpour676
    Er dette sant? Fordi jeg har Xonar Dx og jeg hører helt ærlig ikke noe forskjell mellom onboard audio og Xonar Dx'en, Veldig skuffende siden fikk masse andre folk fra noen andre forumer som sa at det var det perfekte for Dt-770 80Ohm.

Når du sier det er dag og natt forskjell mener du at det er som og gå fra analog og til optisk? Det hadde vært veldig fint om jeg hadde fått bekreftelse om at jeg virkelig får "dag" og "natt" forskjell på det hvis jeg kjøper Xonar Essence STX?

Har noen dager til på retur retten min på Xonar Dx'en, Hadde vært veldig fint om jeg hadde fått kjapt svar

Lyden min var bedre når jeg brukte Logitech G35 USB gaming headsettet mitt, Ganske skuffende når jeg hører alt det skrytet om Dt-770.
    Jeg kan bekrefte at det er natt og dag med onboard lydkort vs Xonar STX. Grunnen til dette er at det sitter både en duganes DAC del i dette lydkortet og en kraftig hodetelefonforsterker (du hører faktisk releet slår inn når du booter maskina). Dette lydkortet trenger en egen molex strømkabel nettopp for å levere strøm til hodetelefonforsterkeren. Bruker selv STX kortet sammen med beyer770 klokkene på gamingmaskina, du skal lete lenge etter bedre lyd for såpass lite penger.

Da jeg drev med litt online gaming og trengte headsett med mic kjøpte jeg meg på helgetilbud G35 headsettet du nevner. Ble aldri tatt ordtlig i bruk pga lyden ble såpass elendig oppsettet jeg nevner over.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bekreftelsen! setter pris på det!

Vet ikke om jeg nevnte det før men jeg har 80Ohm versonen av Dt-770'sa.

Da blir det og bestille Xonar STX da hvis ikke det var noe mer jeg burde vite?

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    80Ohm versjonen og Xonar STX funker supert! Bra valg.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som kan være greit å vite er at du kan sette impedansen i Xonar kortet. Det er en lav og høy impedans setting avhengig av impedansen på hodetelefonene, justerer dette i Xonar kontrollpanelet. Du får ta en titt i bruksanvisningen når du får det.

Håper du blir fornøyd, det har jeg iallefall vært de 4åra jeg har hatt dette oppsettet.

Inntil du har fått kortet ditt kan jeg anbefale dette reviewet av guru3d, meeeget omfattende (18sider) :

ASUS Xonar Essence STX soundcard review - Introduction

Lite utdrag fra konklusjonen:

We highly recommend this card to anybody who wants exceptional sound quality for their headphones or stereo speaker system. This card offers sound quality that is many times better then its price really reflects. I am also awarding this card the Top Pick Editors choice award and it will remain my new reference card for headphones until surpassed by ASUS or another.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører faktisk min 80hm på høyeste impedanse-settingen. Bir dog høyt rundt 30% volum.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •