Sennheiser Amperior

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sennheiser Amperior

Har folk noe formeninger om denne? Er den verdt prisen? Spiller den som den skal? Jeg skulle i utgangspunktet kjøpe HD25-ii til DJ'ing, men så så jeg denne og ble litt pfaff av prisen. Noen som vet hvorfor den koster så mye kontra HD25-ii?

Fikk testet Amperior og ii, og jeg syns at Amperior var mer behagelig å ha på seg. Kunne dog tenkt meg en headphone som kan brukes til dj'ing, studio, reise uten at de ser helt space'a ut, lett å bære og kan spille i timevis før man blir slitne i øra.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en test av Amperior og sammenligning med HD25 II.

Tyll hos Innerfidelity mener de er verdt prisen, men har ikke sjekket hva prisforskjellen er i USA på de 2 modellene. 2 hovedforskjeller er at Amperior er mer lettdrevet for mobiler etc og har aluminumshus som gir mikroskopisk mer kontrollert lydbilde vs plæstikken på HD25 II. Aluminumshuset de bruker er mye dyrere å lage enn plæstikk da dette er freset og ikke støpt.

The Most Excellent Sennheiser Amperior and HD 25-1 II | InnerFidelity

Såvidt jeg har sett så har Apple Store eksklusiv avtale på å selge disse, og det skaper ikke akkurat heftig priskonkurranse...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hvordan Amperior vil funke mot Dj'ing og musikk produksjon? Bør jeg ha høretelefoner som kan tåle mer trøkk? Jeg har bestemt meg for HD25-ii til Dj'ing, og samtidig trenger jeg en bærbar headphone, og det litt wasted å kjøpe Amperior til portable og hd25-ii til djing?

Vil det si at lettdrevet ikke egner seg til kraftige "lydkorter"?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    Tyll hos Innerfidelity mener de er verdt prisen, men har ikke sjekket hva prisforskjellen er i USA på de 2 modellene.
    Fra linken du la ut kan en se at Amperior koster 75% mer enn HD25:

The Sennheiser Amperior ($349 MSRP) and HD 25-1 II ($199 MSRP)

I følge prisjakt.no koster Amperior (2.290) 58% mer enn HD25 (1.445) i Norge, så den er relativt sett billigere her :-)

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohny
    Vet du hvordan Amperior vil funke mot Dj'ing og musikk produksjon? Bør jeg ha høretelefoner som kan tåle mer trøkk? Jeg har bestemt meg for HD25-ii til Dj'ing, og samtidig trenger jeg en bærbar headphone, og det litt wasted å kjøpe Amperior til portable og hd25-ii til djing?

Vil det si at lettdrevet ikke egner seg til kraftige "lydkorter"?
    Amperior er laget for begge deler så hvis ikke prisen skremmer deg vekk så kjøp de.

HD25 II er ett av verdens mest brukte DJ hodetelefoner både pga lydkvaliteten og trøkket disse tåler og ikke minst en byggekvalitet som gjør at disse tåler juling.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •