På jakt etter nytt headsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På jakt etter nytt headsett

Jah kunne trengt litt hjelp av dere her inne på denne jakten.

har "spist" meg gjennom 5 ørepropper, og AKG k518LE har tatt kvelden.

Jeh hører igrunn kun på metal,rock grindcore etc. og liker en balansert nyanse i musikken.

Har sikkla litt på V-Moda M80 headsettet og Grado SR80i (hadde V-Moda vibes før og de var jeg veldig fornød med)

Noen som kanskje har noen ideer og tips de kan meddele?

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er grindcore??

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spist deg gjenneom?! Vil anbefale å slutte go spise på de, da holder de lenger

Hvis du vurderer et sett nye propper kan jeg anbefale Shure se535, disse er nøytrale og har et stort lydbildet. Beste proppene jeg har hatt og jeg har også vært igjennom min del med ørepropper.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Hva er grindcore??

Musikk sjanger

haha prøver å slutte med det :P

jeg vil helst ikke ha propper. Derfor jeg nevner de ovenfor.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om disse skal brukes "in public" så skal du bare glemme Grado, det er åpen konstruksjon, å alle rundt deg hører like mye av det du selv hører på.

Har selv SR80i, å kan godt annbefale di til hjemmebruk, di trenger litt krefter for å sprudle skikkelig til men fungerer greit med f.eks Iphone. Skal også sies att disse er litt tilbaketrukken i bassen, så du må ikke forvente noe heftig basstrykk som du f,eks får i fra ett par Beats, men for min egen del så er det akkurat nokk.

Du kan jo også ta en titt på Focal Spirit One Og evt ett annet par fra Akg om du var fornøyd med di forrige du hadde.

Om du har mulighet til å høre på forskjellige hodetelefoner, så vil jeg annbefale deg å gjøre det før evt handel. Ta med egen musikk, og lytt =)
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Om disse skal brukes "in public" så skal du bare glemme Grado, det er åpen konstruksjon, å alle rundt deg hører like mye av det du selv hører på.

Har selv SR80i, å kan godt annbefale di til hjemmebruk, di trenger litt krefter for å sprudle skikkelig til men fungerer greit med f.eks Iphone. Skal også sies att disse er litt tilbaketrukken i bassen, så du må ikke forvente noe heftig basstrykk som du f,eks får i fra ett par Beats, men for min egen del så er det akkurat nokk.

Du kan jo også ta en titt på Focal Spirit One Og evt ett annet par fra Akg om du var fornøyd med di forrige du hadde.

Om du har mulighet til å høre på forskjellige hodetelefoner, så vil jeg annbefale deg å gjøre det før evt handel. Ta med egen musikk, og lytt =)
    Takk for tilbakemelding av Grado. Skal bruke disse mest på farten Har anlegg jeg kan nyte kvalitetsmusikk på hjemme så :P

Jeg trenger ikke noe basstrykk som du får av beats. og de er bare klumpete og store. kluet er at jeg skal bestille fra amazon :P og vil derfor se om noen her kan ambefale disse. helst i prisklasse 170 ish usd. (Fattig student akkuratt nå:P)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soddy
    Musikk sjanger

haha prøver å slutte med det :P

.
    Hmm, funnet ut at grindcore=crustpunk. Vet ikke hva det er heller, men tror neppe jeg er fan av det.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter forslaget om Focal. Ellers vil jeg på det varmeste anbefale PSB M4U2 med innebygget forsterker og aktiv støyreduksjon (begge deler kan slås av).

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beyerdynamic hodetelefon DT770 Pro 80 fås for tiden til kr 1195 på komplett dot no.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Beyerdynamic hodetelefon DT770 Pro 80 fås for tiden til kr 1195 på komplett dot no.
    Litt tungdrevne for bærbart bruk?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok ett raskt søk etter grindcore på spotify, å plugga inn mine sr80i. her var det mange rare lyder Hodetelefonene passet faktisk veldig bra til slik musikk. Her ville jeg gått for focal

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Litt tungdrevne for bærbart bruk?
    Ja. Jeg har 770 Pro, men bruker de bare med stasjonære kilder. Til bærbart bruker jeg for det meste PortaPro.
    Etter å ha hørt litt grindcore på Wimp nå, er min første reaksjon at denne 'musikken' vil høres helt forjævlig ut på hvilkensomhelst hodetelefon. Men - ved nærmere ettertanke tror jeg egentlig Portapro vil være ganske brukbare til å gjengi denne sjangeren.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer jo DT770 pro også som 32ohms versjon, så en kjapp mail til komplett vil fortelle om 32ohm versjonen er på samme pris. Til 1200kr er det er veldig godt headsett.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug
    Nå kommer jo DT770 pro også som 32ohms versjon, så en kjapp mail til komplett vil fortelle om 32ohm versjonen er på samme pris. Til 1200kr er det er veldig godt headsett.
    Iflg. Kompletts nettside er DT770 32 Ohm priset til 1.995 og nykommeren fra sist høst, Custom One Pro 16 Ohm, ligger på 1.990. Omtaler på nettet sier at hvis man er fortrolig med Beyerdynamics lydsignatur (slank midt-tone) burde sistnevnte være noe å vurdere.

OT/Tips: Grindcore med en snei Industrial, som hos Godflesh, er mer rytmisk og kan kanskje være en inngangsbillet til sjangeren for hr. "Lucy Luciano" Tronic?/OT.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT/Tips: Grindcore med en snei Industrial, som hos Godflesh, er mer rytmisk og kan kanskje være en inngangsbillet til sjangeren for hr. "Lucy Luciano" Tronic?/OT.
    Takk for omtanken, Zeez!
    Tror kanskje jeg har litt for gamle ører for den sjangeren!

Edit: Nettopp hørt Messiah Dub med Industrial Grindcore Legends Godflesh. Litt depressiv musikk, men jeg overlevde. Får se om jeg klarer etpar låter til.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter bør også sjekke ut en av disse:

Audio-Technica ATH M50
    Audio-Technica ATH-M50 Studio Monitor Headphones Reviews

Creative Aurvana Live!
    Creative Aurvana Live! A Classic Reincarnate | InnerFidelity

Kjøpes her for en billig penge:
    CREATIVE Headphone Aurvanv Live! Black Retail / MULTICOM

Sistnevnte føles som mest lukket, både for de inni og de utenfor klokkene..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hr. "Lucy Luciano" Tronic?/OT.
    Mer OT: Det nærmer seg 26. januar, da er det 51 år siden Charlie 'Lucky' Luciano AKA Salvatore Lucania døde av naturlige årsaker på flyplassen Capodichino ved Napoli.

Anbefaler lesning av bok 'The Last Testament of Lucky Luciano' av Martin Gosch og Richard Hammer.

'If you are a mafia addict, this is one of the best books to read.'

Husker ikke om jeg har lest den 3 eller 4 ganger.

Litt sorry for OT!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Mer OT: Det nærmer seg 26. januar, da er det 51 år siden Charlie 'Lucky' Luciano AKA Salvatore Lucania døde av naturlige årsaker på flyplassen Capodichino ved Napoli.

Anbefaler lesning av bok 'The Last Testament of Lucky Luciano' av Martin Gosch og Richard Hammer.

'If you are a mafia addict, this is one of the best books to read.'

Husker ikke om jeg har lest den 3 eller 4 ganger.

Litt sorry for OT!
    Bass er bra for gamle ører. Vi gamlinger hører ikke fuglekvitter med Hertz over kråka likevel. Enn skjønt gammel ..., jeg er 58 men tar igjen for alt det fine som ikke var tilgjengelig/man hadde råd til under oppveksten. Antakelig et ønske om evig ungdom?

Ad Lucy Luciano/Salvatore Lucania: hvor lik er Vincent Piazzas tolkning av L. Luciano i TV-serien Boardwalk Empire samholdt med originalen, mener du?

Anbefaler forresten fortsatt merket Audio Technica. Sitter med ATH-A900 modellen på hodet og hører gjennom Top Tracks for Godflesh på U-Tuben. Tror klokkene gjengir musikken troverdig.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ATH M50 er nevnt, jeg har disse og jeg hører mye på grindcore. Det går mye i Magrudergrind, Wormrot, Phobia, eldre Napalm Death osv osv. Jeg kan si at jeg er fornøyd med lyden, men føler likevel at hodetlf som har en litt mørkere lyd, gjerne fremprovoserer litt ekstra bass kunne vært en fordel da jeg opplever M50 som veldig nøytrale/kliniske og det er ikke alltid en kjempematch i denne sjangeren imo.

De er hooket opp til en Fiio E7 amp/dac (blir byttet ut med Schiit Magni+Modi)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ad Lucy Luciano/Salvatore Lucania: hvor lik er Vincent Piazzas tolkning av L. Luciano i TV-serien Boardwalk Empire samholdt med originalen, mener du?
    Har kommet så langt at jeg har anskaffet sesong 1 og 2 på Bluray, men har ikke rukket å se noe av serien ennå, men gleder meg til den. Kommer tilbake til saken senere, ting tar tid når man både er treg trønder og halvsenil vettu. Men jeg passerte seksti i ganske god fart (eller var det godt i farta?)
    Spekulerer litt på om jeg skal anskaffe 32 ohms versjonen av DT770 Pro i tillegg til 80 Ohm som jeg har.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •