Holy Schiit! Modi usb dac for $99 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av S-A
    Jeg ser at den trekker 3w så da burde det vel holde lenge med dem minste omformeren på 45w til 150,-
    Bør være mer en nok det.

Jeg har en på 100 w fra før så regner med at jeg bruker den.

Mvh
    Peter

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble Thors sønner bestilt i går! Nyttårsgave til meg selv. Tok også med en PYST-kabel.

Noen anbefalinger ift transformator? Er disse en kritisk støykilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har min Magni kommet og er koblet opp med en 100 w step down transformator (billig sak fra Teknikmagasinet).

Dette fungerer fint. Med PC volum på 75% så kan jeg vri volum opp til kl 14 før jeg begynner å høre litt susing. Dette er langt over det som er fysisk mulig å lytte på for meg så ikke noe problem.

Har ikke hørt mye på Magni enda, bare sjekket at alt virker og det gjør det:-D

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer inntrykk:

http://m.cnet.com/news/a-headphone-amp-and-usb-digital-to-analog-converter-for-just-$99-each/57563492

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei peter123!

Disse små boksene fra Schiit har fanget min interesse også, men spørsmålet blir: har Magni'en innfridd forventningene? Hvordan låter den? Er den koblet til "ordinært" lydkort?

Jeg vurderer Modi'en i tillegg..

Takker for alle råd og vink du kan gi

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utlendingene kjøper Abrahamsen A-DAC II og vi kjøper dachodetelefonforsterkere som trenger step-down trafo andre veien. Unektelig veldig rart.

Burde forresten gå ann å lodde primærviklingene på trafoen til forsterkeren i serie for å oppnå 230V inn.

odac2 fra jdslabs går løs på 285 dollar. Til sammenligning 400kr dyrere, men for de pengene skal man handle step-down. Også designet/laget i USA.

epiphany-acoustics o2amp+dac Storbritannia 1600kr, og sikkert billigere frakt

Head 'n' HiFi - Walter sveits 1700kr
    Sistnevnte er to bokser og de andre er kombo. Kan også handle separate enheter, men da blir det hundringsen dyrere for kabinett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips og gode råd kingu.

Jeg er primært ute etter en hodetelefonforsterker, men da kilden er Mac Mini / Airport Express har jeg samtidig innbilt meg at ekstern DAC ville gjøre minst like mye for lyden som forsterkeren. Hodetelefonene er pt ATH-M50 og det meste av musikken er CDer rippet til Apple Lossless (eller høyere bitrate FLAC konvertert til Apple Lossless).

Jeg har ikke tenkt å bruke for mange kronene, men handler jeg kan det gjerne være i utstyr jeg kan leve med en stund - ikke minst om hodetelefonene oppgraderes.

Abrahamsen ser ikke ut til å ha hodetelefonutgang, men ODAC/O2-komboen ser forsåvidt interessant ut.

(Jeg lånte en DagMagic for et par år siden og prøvde den i et NAD+B&W anlegg. Det overbeviste ikke. Her om dagen hørte jeg (såvidt) på en Fiio E17 og den overbeviste heller ikke - da riktignok på lånte hodetelefoner. -Det er ikke sikkert det er DAC/forsterker jeg trenger er konklusjonen så langt, men jeg vil visst gjerne overbevises om det motsatte..)

Flere gode råd? Jeg lytter :-)

Edit: jeg hadde ikke fått med meg oppdateringen din før jeg postet.. sjekker lenkene..
    Edit 2: Asgard 2 + Bitfrost ser ut til å være fremtidsrettet -under forutsetning av 5000,- *virkelig* løfter lyden (selv i ATH-M50).

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LilleHjelper
    Hei peter123!

Disse små boksene fra Schiit har fanget min interesse også, men spørsmålet blir: har Magni'en innfridd forventningene? Hvordan låter den? Er den koblet til "ordinært" lydkort?

Jeg vurderer Modi'en i tillegg..

Takker for alle råd og vink du kan gi
    Hei,
    Ja den har innfridd mine forventninger.

Jeg har fra før en Little Dot I+ (rør hybrid) og ville gjerne ha noe annerledes enn denne.

Jeg oppfatter Magni som veldig nøytral og med mer enn nok krefter for alt jeg har av hodetelefoner per i dag.

Eneste som kan være negativt er at den har høy "gain" (x5 om jeg ikke missminner meg).

Jeg hadde noen -12 db dempeledd liggende fra før og med lettdrevne hodetelefoner kommer disse godt med da de gir mer spillerom med volumkontrollen.

Oppsummert er jeg veldig fornøyd med kjøpet:

+
    Nøytral lyd
    Masser av krefter
    Helt stille (ingen bakgrunns lyder/støy)
    Billig
    Liten og søt:-D

-
    Litt høy "gain"

Jeg bruker den sammen med en Advance Acoustic MDA503 dac som har rør på utgangene (noe rør MÅ jeg ha ). Bruker den også sammen med Nuforce udac2 og Ipod Touch (3g). Låter flott med samtlige disse.

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppsummeringen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Utlendingene kjøper Abrahamsen A-DAC II og vi kjøper dachodetelefonforsterkere som trenger step-down trafo andre veien. Unektelig veldig rart.

Burde forresten gå ann å lodde primærviklingene på trafoen til forsterkeren i serie for å oppnå 230V inn.
    Audio Norge selger Magni med strømforsyning beregnet for norske forhold. Enklere å kjøpe derfra kanskje.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er kanskje audionorge.no og duet.no (Duet-Audio) samme selskap? Jeg ser av hjemmesiden til Schiit at de lister opp Duet-Audio som norsk importør.

Jeg endte opp med å bestille meg Asgard 2 og Bifrost og venter nå i spenning. (Skjønte dessverre for seint at det finnes norske importører..)

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

@blekansikt ikke noe magni der nei, og prisene deres forsvarte vel kanskje ikke helt byttet etter prisnivået på andre produkter å regne.

@LilleHjelper Det er forsåvidt uvesntlig hva bitraten er, siden det er tapsfritt, i så måte er mer kompresjon av det bedre, ikke værre. WAV←→ALAC←→FLAC er det samme mht kvalitet, FLAC er forøvrig overlegent ALAC siden det er fritt.

Abrahamsen adac2 har ikke headamp, men det var jo en to-boksløsning man vurderte opp imot her. Prisen er jo også i sammenhengen bare for DAC så man kan jo evt kombinere med en dugelig forsterker som ikke trenger step-down trafo ala o2 eller lake people (laget i tyskland) sine.

Eneste stalltipset jeg har er openpandora Da har du pekeskjerm, dac og headamp som duger godt. Koster 234 euro, tilsvarende 1740 kroner.

Relevant for tråden er at produkter solgt i EU ikke har VAT, altså deres moms, for produkter som selges utenfor EU, hvilket norge faller inn under, heia oss.

Edit: sjekk denne C5 Headphone Amplifier | JDS Labs Blog c5 hodetelefonforsterker fra jds labs.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med referanse til Asgard og Bifrost nevnt tidligere -jeg endte opp med å bestille komboen, og hentet pakken på Posten i dag. Første inntrykk:

Musikk er musikk. Et godt opptak er et godt opptak - og et dårlig opptak, nettopp det. Men det KAN leveres forskjellig!

Skal jeg være ærlig hadde jeg håpet på mer IN YOUR FACE! effekt av disse boksene, men så skjer det motsatte. Rommet åpnes bittelitt. Bassen strammes opp bestemt og kontrollert. Vokalen dyttes fram. Litt. Det hele fremstår mer *riktig* presentert sammenliknet med hodetelefonen rett i Macen. Eller for å si det litt annerledes: ikke så masete. Og så er det "stille" på en måte jeg ikke klarer beskrive samtidig som jeg hele tiden har lyst til å spille høyere enn jeg vet er sundt.

Jeg innbiller meg at forsterkeren gjør mer for opplevelsen enn DACen, men jeg har ikke prøvd de hver for seg.

Hadde jeg handlet dette greiene om jeg først hadde fått prøvd de i butikken? Neppe. Der hadde fornuften slått inn. Dessverre (for dette låter behaglig!) :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer Magni/Modi-komboen eller Fiio E9/E7-komboen. Noen som har hørt disse opp mot hverandre? Fiios fordel er åpenbart at den også kan brukes til portabelt utstyr, men lydkvalitet er definitivt mest avgjørende for meg.

Oppsettet skal brukes sammen med dt770, men jeg kommer helt sikkert til å oppgradere til noen åpne, dyrere klokker etterhvert så jeg vil prioritere løsningen som er mest "fremtidsrettet". Evt andre løsninger i samme prisklasse?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •