Hodetelefonforsterker! Fiio E11 vs E17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefonforsterker! Fiio E11 vs E17

Hallo!

Har lenge sittet og fundert på hodetelefonforsterker, og kommet frem til at jeg vil ha noe portabelt som jeg kan koble mot macbooken min... Har gjort en god del research og silt det ned til Fiio sine forsterkere. Eneste er at jeg ikke klarer å bestemme meg for hvilken jeg skal velge når det gjelder E11 og E17...

Headsettet jeg bruker er Beyerdynamic dt770 32 ohm.

Hvis vi nå setter den ganske betydelige prisforskjellen til sides, hvilken av disse to vil være mest fornuftig? Har fått inntrykk av at det alltid vil være en fordel og koble forsterkeren til maskinen via optisk for å slippe støy, samt få høyere bitrate. Men vil E17 med sin integrerte dac være et bedre valg bare på grunn av dette? Eller vil den dacløse men dog kraftigere forsterkeren til E11 veie opp dette?

Vet det allerede er noen tråder om akkurat dette temaet, men ingen gir et direkte svar på "dilemmaet".

Håper noen kan si noe om dette!

EDIT: 32 ohm selvfølgelig, ikke 16...
    Hi-Fi: Hegel H300 - System Audio Explorer Master - Sonos Connect

Head-Fi: Musical Fidelity M1 HPA - Hegel HD11 - Beyerdynamic DT770 - Macbook Pro Retina

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke så mye respons her da. Men nå har jeg altså kjøpt inn E17... Ble betraktelig bedre lyd med Beyerdynamic´en. Med vanlig Koss headsett var det ikke så mye å snakke om da disse allerede er så lettdrevne i seg selv. Kanskje litt mer detaljert bass... Når det gjelder Beyerdynamic derimot, så åpnet lydbildet seg betraktelig, samt at bassen kom skikkelig til overflaten. Også verdt å nevne at ukjente detaljer i musikken dukket opp! Fikk ikke akkurat like mye bakoversveis som jeg fikk da jeg koblet opp den 10000 kr dyrere komboen Hegel HD10 og Musical Fidelity M1, men herregud, det skulle bare mangle... Satser på at det blir enda litt bedre lyd etter litt innspilling! Skal du drive litt tyngre høretelefoner, så er dette et veldig greit kjøp!
    Hi-Fi: Hegel H300 - System Audio Explorer Master - Sonos Connect

Head-Fi: Musical Fidelity M1 HPA - Hegel HD11 - Beyerdynamic DT770 - Macbook Pro Retina

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E11 er den bedre forsterkeren av de to, så kan du komplettere med odac eller noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller som jeg E17+E9