Høretelefoner til 5 åring. Noen med erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høretelefoner til 5 åring. Noen med erfaringer?

Hei,
    Eldste onkel ungen på straks 5 år ønsker seg høretelefoner, og vist pokker skal han få det!
    Men han er pittelitt aktiv av seg, og koss porta pro sitter for løst.

Så lurer på om dere har erfaring med noen modeller som kan passe?
    Kommer til og bli brukt til litt musikk/video på nettbrett og mp3 på en spiller han har.
    Viktigste er at de sitter godt på hode, og ikke virker stramme, bør jo også tåle litt da, siden han er aktiv, pris har jeg ikke tenkt så mye på, men syns ikke det er vits i å kjøpe dyre.

Hilsen Andreas

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ønsker han/du "in-ear" eller over hodet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke ørepropper nei, vanlige "klokker"

Newcomer WALL-E sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ags
    Hei,
    Eldste onkel ungen på straks 5 år ønsker seg høretelefoner, og vist pokker skal han få det!
    Men han er pittelitt aktiv av seg, og koss porta pro sitter for løst.

Så lurer på om dere har erfaring med noen modeller som kan passe?
    Kommer til og bli brukt til litt musikk/video på nettbrett og mp3 på en spiller han har.
    Viktigste er at de sitter godt på hode, og ikke virker stramme, bør jo også tåle litt da, siden han er aktiv, pris har jeg ikke tenkt så mye på, men syns ikke det er vits i å kjøpe dyre.

Hilsen Andreas
    Disse har min 4 1/2 åring. Gode klokker som passer godt til barn. Veier lite och godt lyd!

B&W P3 Hodetelefon | Hi-Fi Klubben
    Min HiFi:
    .....finner Du på "MinHiFi"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WALL-E
    Disse har min 4 1/2 åring. Gode klokker som passer godt til barn. Veier lite och godt lyd!

B&W P3 Hodetelefon | Hi-Fi Klubben

Tror nok at det er bortkastet og kjøpe ett par så gode klokker, har en misstanke og at de bør tåle tur-retur helvett.....:wink:
    Lyden er vel ikke så forferdelig nøye med, enda....

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde sett etter et par beyerdynamic dt770 de tåler skikkelig juling, gudene vet hvor mange ganger de vi brukte i studio har blitt tråkket på og mistet i bakken, men de er like hele enda..
    Shure lager også utstyr som er ment for å bli herjet litt med, Shure SRH240 er jo en ikke så dyr modell..

Har ofte sett beyerdynamic dt770 på brukten, så er en mulighet der til å få de litt billigere enn 1200kr som de koster på komplett.no
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt dt770 i et halv tiår nå og må si meg helt enig om byggekvaliteten. Om man tenker på dette som en langsiktig invistering er jo denne aktuell. Ellers ville jeg tenkt at den hvar i overkant dyr. Senheiser har jo også noen rimeligere over the ear løsninger som kan man kan se på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -slettet-

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom til å tenke på dette da jeg så denne tråden:

Har en liten gutt selv, som sikkert skal ha høretelefoner når han blir litt eldre.
    Finnes det et sett der det er mulig å låse volumet på et visst maxnivå?

Med ødelagte ører selv (og en mor som er audiopedagog) har jeg innsett hvor ødeleggende det kan være å gå med musikk på høyt volum tett inntil øret 3-5 timer daglig. Skader på hårcellene i sneglehuset er ikke-reversible.

Jeg irriterer meg grønn over at jeg i løpet av ungdommen ødela venstreøret med "plug-inn" høretelefoner, brukte disse til og fra skole, på buss og hjemme. Har nå en forvrengning i all lyd høyere enn normalt samtalevolum, noe som gjør at lytteopplevelser mildt sagt blir en irriterende affære der "SKKWRWRKKSKRKWKRKKWKRKSKRKKWRKKWRKSKR" dominerer i det venstre øret mitt. Telefonsamtaler må foregå på høyre øre. Dette har vært slik siden jeg var 17 år.

Der andre kan sette seg ned og nyte en lyddemo eller annen lytteseanse, er jeg litt nødt til å gjette meg til hvordan det hadde hørtes ut dersom ikke et filter av "sandpapir mot glass" hadde ligget oppå.

Skal ikke rette noen advarende pekefinger til foreldre der ute, men tenk litt over hva man gir til poden av lydutstyr. Jeg skal aldri nekte min sønn dette, men heller forsøke å forklare ham viktigheten av å beskytte hørselen sin.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her tror jeg vel prisen har mye å si.. Å kjøpe hodetelefoner til 1500kr har vel lite for seg dersom det skal brukes til 5åring.. Trådstarter glemte kanskje å nevne billig og bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja martin logan, glemte og si det at de bør egentlig være billige og bra, han er mer en fornøyd med lyden i koss porta pro og hans mp3 spiller han har fått frå eliasklubben (nssr) så lyden er vel ikke så nøye, enda.

Men "probleme" er at koss porta pro sitter for løst på hode hans, og han har sakt det selv at han ønsker seg noe som sitter bedre på hode

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har unger selv så vet hva du mener..
    AKG har noe rimelige, noe øreklokke design. Ungen min bruker selv Komplett.no - AKG K518 DJ Sitter noe bedre enn koss porto pro.
    Ellers er det endel på finn. Noen nye og andre lite brukt til rimelige priser. Beats (f.eks.solo) er noe av de bedre som jeg vil tro vil passe bra.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er vel at som 5-åring, da er hodet så lite at de fleste normale hodetelefoner blir løse. Muligens untatt sportsbøyler.

Men jeg vet at KOSS har en egen barnemodell og da gjetter jeg på at den fysisk er mer tilpasset små hoder.

Så lenge lydkvaliteten ikke er helt rævva, så ville jeg tenkt på dem. Fant dem hos MPX her: MPX.no - KOSS Hodetelefon My Own

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE

Har en liten gutt selv, som sikkert skal ha høretelefoner når han blir litt eldre.

Med ødelagte ører selv (og en mor som er audiopedagog) har jeg innsett hvor ødeleggende det kan være å gå med musikk på høyt volum tett inntil øret 3-5 timer daglig. Skader på hårcellene i sneglehuset er ikke-reversible.

Jeg irriterer meg grønn over at jeg i løpet av ungdommen ødela venstreøret med "plug-inn" høretelefoner, brukte disse til og fra skole, på buss og hjemme. Har nå en forvrengning i all lyd høyere enn normalt samtalevolum, noe som gjør at lytteopplevelser mildt sagt blir en irriterende affære der "SKKWRWRKKSKRKWKRKKWKRKSKRKKWRKKWRKSKR" dominerer i det venstre øret mitt. Telefonsamtaler må foregå på høyre øre. Dette har vært slik siden jeg var 17 år.

Der andre kan sette seg ned og nyte en lyddemo eller annen lytteseanse, er jeg litt nødt til å gjette meg til hvordan det hadde hørtes ut dersom ikke et filter av "sandpapir mot glass" hadde ligget oppå.

Skal ikke rette noen advarende pekefinger til foreldre der ute, men tenk litt over hva man gir til poden av lydutstyr. Jeg skal aldri nekte min sønn dette, men heller forsøke å forklare ham viktigheten av å beskytte hørselen sin.

Denne historien gjør meg veldig trist. Har en bestefar som har hatt hørselsproblemer siden jeg var født, men det å ha det i ung alder...

Håper dagens teknologi utvikler slik at en dag i framtiden alle kan få nærmest perfekt hørsel!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er hodetelefoner kjøpt, ble KOSS My Own, så får det bare briste eller bære, så la jeg til like gått ett par Beats by Dr.Dre Solo HD til meg selv....:lol:

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE

Så synd, men tusen takk for at du deler dette.

Når jeg står bak spakene på en lydjobb har jeg ofte lurt på hvordan det hørest ut for noen med redusert hørsel eller hørselskade. Altså poenget er "Hva kan jeg gjøre med lyden for at det fungerer best for alle?". Man har et stort ansvar og det å forstå sine lyttere er viktig. Jeg har alltid hatt et stort fokus på at man ikke skal blåse ørene av folk.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at JVC og Philips har modeller beregnet til barn der en kan låse volum.

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med at volumet er for høyt løste jeg så enkelt som å kjøpe et sett med 80ohm's klokker. De er såpass tungdrevne at du ikke får skadelig høyt volum med dem ved bruk av vanlige mobile kilder som mp3spiller, mobil etc..
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •