Klipsch Image X10 - er ørene mine ødelagt eller har jeg kjøpt "fake"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch Image X10 - er ørene mine ødelagt eller har jeg kjøpt "fake"?

Bestilte et par X10(ikke i) på eBay for noen uker tilbake, og fikk de i posten på fredag. Overspent på hvor mye mektigere og penere de skulle spille enn mine midlertidige Phillips plugger fra Elkjøp til 300,- plugget jeg de inn i min iPod Nano 5 gen og satte i gang. Fra de første 3 sekundene av første låt så hørte jeg at noe var galt. Ikke bare hørtes det udetaljert og snaut ut, men det hørtes ut som at lyden kom fra et annet sted enn ørepluggene, og ikke på en bra måte. Kan sammenligne det med hvordan det er når det kommer musikk fra et annet rom, et par meter ned i gangen fra der du sitter. Det eneste som høres direkte ut er diskanten, for den er så skarp og ondskapsfull at den kan skjære igjennom stål ved høye nok nivåer. Bassen er til tider helt ok, men som oftest åndsfraværende den også, virker som det kommer an på kvaliteten på opptaket jeg hører på, brukte mye av fredagskvelden til å høre på disse pluggene. Eller kanskje det bare er rene tilfeldigheter.

Så hva er problemet her? Trenger de lang innspillingstid? Eller er de rett og slett fake? Jeg spurte selgeren på forhånd hva slags garanti han kunne gi for at de er ekte. Han svarte at han aldri har sett de i uekte versjon og at han aldri har solgt et uekte produkt, og at det gjenspeiler seg i feedback'en har fått på profilen sin. Det hørtes jo greit ut det.

Det kan umulig være meningen at eks-toppmodellen av Klipsch sine øreplugger skal høres så katastrofalt dårlige ut, at halvparten av alle gitar riff skal forsvinne og at lyden skal høres ut som en sykehus høyttaler fra 80-tallet.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du har kjøpt Klipsch ja

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Off :P Hva ville du anbefalt i samme prisklasse? Er ute etter oppløsthet og presisjon fremfor hvor "pen" lyden er i seg selv.

Er storfornøyd med RF-7II'ene mine og har god tro på Klipsch generelt, men aldri søren om jeg skal ha noe av de bærbare sakene fra de igjen.

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres litt rart ut, men kan si jeg ble også skuffet første gang jeg koblet mine Klipsch Custom 3 i en Ipod Touch, bassfattigt osv.. men etter noen (mange!) timer ble det mye bedre, også mye bedre når jeg skiftet ut Ipoden.!

La de få noen timer på baken, og kanskje prøv direkte i pc om de er like dårlige der.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boyka
    Høres litt rart ut, men kan si jeg ble også skuffet første gang jeg koblet mine Klipsch Custom 3 i en Ipod Touch, bassfattigt osv.. men etter noen (mange!) timer ble det mye bedre, også mye bedre når jeg skiftet ut Ipoden.!

La de få noen timer på baken, og kanskje prøv direkte i pc om de er like dårlige der.
    Det høres litt beroligende ut, har hatt de liggende å spille en ganske god stund nå, tenker jeg bare lar de ligge en dag eller to til, for så å prøve igjen. Og i PC som du sa.

Håper det er innspillingen som er tingen - ikke bare hadde jeg sluppet å kaste penger ut av vinduet, men ikke minst hadde troen min på Klipsch forblitt uforandret

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Off :P Hva ville du anbefalt i samme prisklasse? Er ute etter oppløsthet og presisjon fremfor hvor "pen" lyden er i seg selv.
    Jeg har ingen erfaring med øreplugger i den prisklassen(gjorde et kjapt søk, og fant ut de kostet 17-1800,- ny?), på farten bruker jeg et par AKG K326. De spiller ikke veldig bra(tross alt plugger til 600,-), men fungerer til sitt bruk.
    I mitt forutinntatte hode tror jeg øreplugger vil gi en begrenset opplevelse uansett, og hvis man er ute etter god lyd, må man over på større saker uansett (Les: hodetelefoner)

...mange paranteser her nå...

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage

Klipsch X-10 er noe av det beste du får i ørene uten å gå etter custom fra FitEar eller Ultimate Ears f.eks.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Klipsch X-10 er noe av det beste du får i ørene uten å gå etter custom fra FitEar eller Ultimate Ears f.eks.
    Si det til trådstarter

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    burde ikke vær vanskelig å finne ut om de er ekte eller fake
    mange detaljer her:
    Klipsch Image X10 Earphone Review - Flagship Micro IEM.mp4 - YouTube

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye betalte du for disse? Hvis prisen virker å være for god til å være sann, så er den ofte det..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er absolutt 100% like som de på den videoen. Og jeg ga vel 850,- inkludert frakt. Dette var altså kjøpt fra USA, så man har jo fordelen med vår sterkere krone kurs. Kan nevne at jeg ikke fikk all den originale emballasjen, fikk bare med den sorte lærvesken med plugger og propper i hver sin lille plastpose. Men det stod det jo dog opplyst om på forhånd også.

Har hatt de liggende å spille i snart 2 hele dager nå, begynner å bli litt spent på om det er forskjell. Hvis det er like bedritent da, etter å i tillegg ha prøvd på PC og andre kilder så tar jeg kontakt med selgeren og rister han så fjæra fyker til alle kanter.

Newcomer OdinBerzerk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Det er vel ikke helt korrekt... Monster har flere gode propper, Shure har del osv...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvde en kamerat sine S4 ref (tror jeg de het) men syntes apple`s nye til 229kr var bedre. riktignok ikke mange låtene jeg testet men..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært borti fake ørepropper før. De kan se helt identiske ut som ekte, ned til minste detalj. Til og med etui og embalasje kan være helt identisk med originalen. Men de faller selvfølgelig igjennom på lydkvaliteten da den indre elektronikken er noe helt annet enn originalen... Urovekkende lav pris fra forhandlere i Asia er gjerne et faresignal...

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er absolutt 100% like som de på den videoen. Og jeg ga vel 850,- inkludert frakt. Dette var altså kjøpt fra USA, så man har jo fordelen med vår sterkere krone kurs. Kan nevne at jeg ikke fikk all den originale emballasjen, fikk bare med den sorte lærvesken med plugger og propper i hver sin lille plastpose. Men det stod det jo dog opplyst om på forhånd også.

Har hatt de liggende å spille i snart 2 hele dager nå, begynner å bli litt spent på om det er forskjell. Hvis det er like bedritent da, etter å i tillegg ha prøvd på PC og andre kilder så tar jeg kontakt med selgeren og rister han så fjæra fyker til alle kanter.

ebay sin klagedel har heldigvis også en egen kategori for falske produkter.

Også et par nettbutikker har solgt falske X-10 til rundt 70£

Har selv valgt USA-selgere til høyere pris enn de fleste andre selgere og fått kopi-vare. De selger gjerne de samme kina-kopiene som de fra Kina, men til høyere fortjeneste. Har dog fått noen tips for å unngå slikt, og siden har det gått svært bra.

Når du kjøper hhv kostbare merkevarer fra USA-selger, sjekk om de har adresse og søk dem opp i yellow pages. Se hva du kan finne av info. Da kan man luke ut en del.

Mange ebay-kunder gir positiv feedback i det øyeblikk de mottar varen. Mange er heller ikke nødvendigvis klar over at det er kopi selv etter at varen er tatt i bruk. Det er fort gjort å tro at varen bare er av dårlig kvalitet.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde de igjen, både i iPod'er og PC'er med samme resultat. Den samme evneveike lyden. Jeg skal kontakte selgeren nå, er dog ikke helt sikker på hva jeg skal si. Får vel bare gå frem med de detaljene jeg har.

EDIT:
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Mer info om falske hodetelefoner HER
    Hva slags side er dette egentlig? Det eneste som skjer er at jeg får opp linker til forskjellige produsenter og selgere.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bor i nærheten av av Sandnes (I Rogaland) så kan du besikte og teste mine. Mine er kjøpt hos CDON.no. Jeg opplever ikke mine slikt du beskriver dine. Jeg har dog x10-i. Alternativt kan jeg sende noen bilder til deg på mail av mine, så kan du eventuelt se på de opp mot ditt eksemplar.

Mener det var en annen tråd her på forumet som omhandlet S4 (har disse også) der Ebay florerte av falske slike til en "god pris". Der var det vanskelig og se forskjell på etuiet og selve enheten med mindre man hadde de falske og de ekte vedsiden av hverandre.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om ekte sikkert ville vært litt bedre enn fake, ville iallfall ikke jeg satset på Klipsch i utgangspunktet men ville heller valgt Starkey SA-43 eller Ultimate Ears Custom UE 10 Pro. Dyrere, men man blir neppe disappointed!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Selv om ekte sikkert ville vært litt bedre enn fake, ville iallfall ikke jeg satset på Klipsch i utgangspunktet men ville heller valgt Starkey SA-43 eller Ultimate Ears Custom UE 10 Pro. Dyrere, men man blir neppe disappointed!
    Har ikke Starkey sluttet å produsere pga lisensproblematikk?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT:

Hva slags side er dette egentlig? Det eneste som skjer er at jeg får opp linker til forskjellige produsenter og selgere.

Sikkert nedlagt siden sist, hadde linken på jobb, men fikk ikke sjekket om den er oppe enda pga nesten alt er blokkert der. Fjernet den nå.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •