Argon Ha2 Tube Hodetelefonforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Argon Ha2 Tube Hodetelefonforsterker

Har veldig lyst på denne, hodetelefonene er Focal Spirit One. er denne verdt pengene? er det andre som leverer hodetelefonforsterkere med rør i Rundt i Norge til denne prisen? den virker nå hvertfall knallgod :-D

Takker for svar.

Argon Ha2 Tube Hodetelefonforsterker-argha2bk_1-jpg

[bilde lånt fra HIFIklubben.no]

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gje meg svar

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke vanskeligere enn aa ta turen til din naermeste HFK-butikk og hoere paa den selv? :|

Bare husk aa ta med dine Focal Spirits saa faar du demo med HA2.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om det skulle være aktuelt å handle over dammen så kan du jo se på denne -> Little dot mkII

koster deg rundt 1300kr totalt med originale tuber!
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    om det skulle være aktuelt å handle over dammen så kan du jo se på denne -> Little dot mkII

koster deg rundt 1300kr totalt med originale tuber!

Jeg ville heller gaatt for den der ja.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jeg ville heller gaatt for den der ja.
    indeed
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsatt ikke hørt annet enn negative tilbakemeldinger på de Argon forsterkerne og dac MEN jeg har ikke noen personlig erfaring med dem.

Finnes veldig mye bra og billig dersom man vil handle utenfor Norges grenser:-D

Mvh
    Peter

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Jeg har forsatt ikke hørt annet enn negative tilbakemeldinger på de Argon forsterkerne og dac MEN jeg har ikke noen personlig erfaring med dem.

Finnes veldig mye bra og billig dersom man vil handle utenfor Norges grenser:-D

Mvh
    Peter
    Jeg har en HA2 stående selv som fungerer helt ok. Jeg prøvd opptil flere forskjellige bruksområder:

1. USB-hodetelefonforsterker (hodetelefoner: Denon AHNC800, AHD1001, AHD7k, AHD1100, Sennheiser 650)
    2. Pre-amp (midlertidig)
    3. USB-dac/pre

Du får mye funksjonalitet for pengene synes jeg. Den har blitt grundig parkert av andre ting hos meg, men det har også da vært mer påkostede ting så ingen overraskelser egentlig. Den kan bli litt for mørk for et par Denon-modeller (jeg har grei erfaring der, i tillegg til det som er listet over testet jeg stort sett hele linjen til Denon da jeg jobbet på HFK). Med litt mer nøytrale hodetelefoner så var det overraskende bra.

Little Dot virker spennende, ellers har du også Horizon som er en god konstruksjon, GD Audio som jeg kanskje ville sett mer på selv hadde jeg ikke hatt en Grace 902B stående..

EDIT: Ser at tråden er to uker gammel. Trådstarter har kanskje handlet allerede...)

Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke handlet noe enda nei men den little dot, er den beregna for hodetelefoner?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    har ikke handlet noe enda nei men den little dot, er den beregna for hodetelefoner?
    Jadda, brukes oftere til hodetlf. enn som pre-amp vil jeg tro. De som har den sier den gjengir vokalen ekstra bra (uten at resten av spekteret lider). Har selv Little Dot MK III og Little Dot I+ og har bare godt å si om merket.

Men synes prisene på rør var litt stive. M1800 fås for rundt USD20 på eBay og 6N6 til samme pris. Og 5654 finns i søkk & kav i alle sine ekvivalenter: 6AK5, 403B, EF95, CV4010 m. fl.

En bra rør-kalkulator her.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Jeg har en HA2 stående selv som fungerer helt ok. Jeg prøvd opptil flere forskjellige bruksområder:

1. USB-hodetelefonforsterker (hodetelefoner: Denon AHNC800, AHD1001, AHD7k, AHD1100, Sennheiser 650)
    2. Pre-amp (midlertidig)
    3. USB-dac/pre

Du får mye funksjonalitet for pengene synes jeg. Den har blitt grundig parkert av andre ting hos meg, men det har også da vært mer påkostede ting så ingen overraskelser egentlig. Den kan bli litt for mørk for et par Denon-modeller (jeg har grei erfaring der, i tillegg til det som er listet over testet jeg stort sett hele linjen til Denon da jeg jobbet på HFK). Med litt mer nøytrale hodetelefoner så var det overraskende bra.

Little Dot virker spennende, ellers har du også Horizon som er en god konstruksjon, GD Audio som jeg kanskje ville sett mer på selv hadde jeg ikke hatt en Grace 902B stående..

EDIT: Ser at tråden er to uker gammel. Trådstarter har kanskje handlet allerede...)
    Har som sagt ikke testet selv uten bare lest her. I storts sett har det vel vært klager på byggekvalitet jeg har registrert.

Hyggelig å høre noe positivt om den i alle fall:-D

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos

Blir den brukt til noe annet? 8)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1

2. Pre-amp (midlertidig)
    3. USB-dac/pre

Mener du Audio Gd? Har vurdert DAC/Amp combo fra de selv.. Til Denon.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Mener du Audio Gd? Har vurdert DAC/Amp combo fra de selv.. Til Denon.
    Poteito potato..

Jepp, Audio Gd var nok mer riktig rekkefølge ja. Synes de virker godt konstruert, og har gode strømforsyninger.

Tugron her inne har testet Audio Gd på Denon med stort hell.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Har som sagt ikke testet selv uten bare lest her. I storts sett har det vel vært klager på byggekvalitet jeg har registrert.

Hyggelig å høre noe positivt om den i alle fall:-D

Mvh
    Peter
    Byggekvaliteten er ikke det sterkeste kortet nei. Min står å vipper fordi det er noe rart med den ene foten..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •