Skal kjøpe IN-ear plugger til mobilbruk, hva anbefales?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe IN-ear plugger til mobilbruk, hva anbefales?

Hei!
    Kjøpte nylig en Samsung Galaxy S2, og trenger ørepropper til denne da de som følgte med ikke eier bass overhodet.
    Tenker å bruke noe rundt 500 kr, og har sett litt på Sennheiser og Klipsch men klarer ikke bestemme meg for hva som gir best valuta for pengene.

De må være in-ear da det passer mine ører best.
    De må være lettdrevne slik at de kan spille høyt og kraftig på den effekten mobilen klarer å levere.
    Koste rundt 500 kr
    Tåle litt røff bruk
    Ha bra med bass

Håper noen kan hjelpe!

Takk for svar :smile:

Newcomer xExisioNx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte selv på shure se215 for lik bruk som du ønsker.
    Koster noe mer (rundt 750, sikkert noe å spare på ebay), men må si meg super fornøyd med lyd, komfort og i tillegg tålte de en runde i vaskemaskinen .

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg disse sammen med min S2 til tur og trening:

New Vsonic GR99 BLACK Luxury Edition Inner-Ear HiFi Stereo Audio Earphones | eBay

Fungerer utmerket og masse deilig bass:-D

Mvh
    Peter

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips! Noen som har erfaring med Klipsch Image S4i?

Koster kun 429 kr på lefdal, har gode erfaringer med Klipsch fra før, så er de like gode lyden som annet fra Klipsch er vel disse en sikker vinner i mine ører.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Koster kun 429 kr på lefdal, har gode erfaringer med Klipsch fra før, så er de like gode lyden som annet fra Klipsch er vel disse en sikker vinner i mine ører.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch s4 er proppene jeg har hatt som jeg har vært minst fornøyd med. Jeg hadde dem 2 uker før jeg skaffet meg noe nytt. Det er første gang jeg ikke bruker proppene til de kneler. De har er veldig skarpe i toppen, for meg var det ubehagelig. Orket knapt å høre på en cd med dem. Vet at de har fått en del kritikk, men selv de som gir dem god kritikk pleier å poengtere at de er skarpe ved høyre frekvenser... men selvfølgelig, ikke alle er sensitive for sssskarp lyd.
    Jeg ville heller gått for sennheiser om du absolutt må velge mellom de to merkene.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med Argon EP4003 Selv bruker jeg equalizer slik at jeg får den bassen og diskanten jeg ønsker.

Active
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, det var jo greit å vite!
    En venn av meg er i New York for øyeblikket, burde jeg fått han til å kjøpe Klipsch Image X10 for meg? Eventuelt noen andre jeg kan gjøre et kupp på ved å få de kjøpt i US?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt dem, men jeg har lest en god del om dem, siden jeg også vurderte dem. De har fått veldig bra kritikk, og veldig bra til å være balanserte med en driver. En liten ulempe er holdbarheten. Hvis han har sjansen til å kjøpe de til en bra pris så ville jeg ha gått for det. Hvis man ikke har hørt så mye forskjellig må man jo bare prøve seg fram...

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch proppene koster vel nesten det samme i Norge så
    om de gjør i USA. Bose bruker å være noe billigere å kjøpe i USA.

Når det gjelder S4i så må det være det dårligste kjøpet jeg har gjort. Betalte 79 dollar for de i New York. De brukes nå som leketøy til kattene.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f

Yep.. Og de er utrolig gode!!! eier disse selv, anbefalte de til MANGE folk på andre forum før jeg kjøpte de selv. bedre skal du lete lenge etter til den prisen (hifi man RE0 er vel kanskje bedre, men jeg misliker lyd signaturen)

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VegaVe12f
    Takk for svar, det var jo greit å vite!
    En venn av meg er i New York for øyeblikket, burde jeg fått han til å kjøpe Klipsch Image X10 for meg? Eventuelt noen andre jeg kan gjøre et kupp på ved å få de kjøpt i US?

Siden du er I USA kan du lete etter Hifiman RE0 til cirka $80 (cirka 480 kroner). De er så kalt beste propper til under 100 dollar, men lyd signaturen er veldig nøytral så jeg regner med at jeg hadde FORAKTET disse pga total mangel av bass, men kanskje du har en helt annen musikk smak enn meg?

Ellers har du Velodyne Vpulse som er mer tilegnet til meg i hvert fall. De har blant de beste du får under $100 også, til cirka $90 (540 kroner!) de har massevis av bass, noe a la beyer dt 770, denon d5000 lydsignatur.

Men Klipsch S4.. for all del er et meget godt kjøp og kan ikke skjønne hvordan folk her klager på de.. eller jo, la meg gjette --- Dere liker ikke bass? Er en god del som klager på bassen til S4 og mener det er rett og slett for mye av det.

Jeg derimot hadde takket ja til enda mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Siden du er I USA kan du lete etter Hifiman RE0 til cirka $80 (cirka 480 kroner). De er så kalt beste propper til under 100 dollar, men lyd signaturen er veldig nøytral så jeg regner med at jeg hadde FORAKTET disse pga total mangel av bass, men kanskje du har en helt annen musikk smak enn meg?

Ellers har du Velodyne Vpulse som er mer tilegnet til meg i hvert fall. De har blant de beste du får under $100 også, til cirka $90 (540 kroner!) de har massevis av bass, noe a la beyer dt 770, denon d5000 lydsignatur.

Men Klipsch S4.. for all del er et meget godt kjøp og kan ikke skjønne hvordan folk her klager på de.. eller jo, la meg gjette --- Dere liker ikke bass? Er en god del som klager på bassen til S4 og mener det er rett og slett for mye av det.

Jeg derimot hadde takket ja til enda mer.

Ikke bassen, men skarpe/aggressive i toppen. Jeg kjøpte dem og brukte dem i 2 uker før jeg la dem i en skuff. Man kan kjøpe brukt også, jeg betalte 130 usd for miles davis tribute fra USA. Kjøper man privat kan de sette den verdien du vil, og de kan eventuelt sende som gave i tillegg.

Skarpe toppene er også nevnt i what hifi anmeldelsen:
    Klipsch S4i review from the experts at whathifi.com

og på head-fi

"Sound (6.7/10) – Coming from the RE0 these seem colored and very heavy at the low end, lacking in clarity and behind slightly in detail as well. After some solitary time with the S4, I think that they are interesting earphones that deliver heavy bass impact, clean mids, and decent treble. The bass can be too powerful and boomy for my liking, but that’s more of a personal issue - at least they don’t give me bass headaches. It’s not quite as tight as I would like, but can’t really be called bloated either. I can see why this bass has mass appeal – it can easily satisfy the bass junkie without offending the audiophile. There is a very small amount bleed into the midrange, which is smooth and articulate, if a little off-neutral (leaning towards warmth) and slightly thin. The treble that the S4s put out is the weak point for me – it lacks the sparkle and smoothness of the RE0 and (even after 200 hours) still sounds somewhat harsh and sibilant. Soundstaging is decent enough but can hardly be called spacious and individual instruments can sometimes be harder to pick out than I would like.

On a final note, I had a small issue with the relatively low impedance and high sensitivity of these - they have a tendency to hiss slightly even with normally dead-silent Sansa Fuze, and the hiss with a crappy lineout like the one on my integrated speaker amp is downright unbearable. They are also fairly revealing of a poor source and recordings so I wouldn’t bother using them with an AM radio or that 96kbps webcast.

Value (7/10) – With a sound signature that can be appreciated by bass junkie, audiophile, and casual listener alike – and practicality to match – the S4s don’t lack in any area. However, as is often with FOTM earphones, the hype is excessive. For me, in terms of sound, the S4 lack the “wow” factor of the RE0, Phonak PFEs, and many others. That said, I still consider these good value for money despite the several issues I have with their sound.

Pros: Competent build, fit, and finish
    Cons: Cables don’t inspire confidence, can be too bass heavy for some, hint of harshness/sibilance, prone to hissing"

Samme blir nevnt i om S4 i S3 anmeldelsen

"Sound (5.9/10) – The Image S3 is reminiscent of the pricier S4 not only cosmetically, but also sonically. Like the design, which is a simplified, cheaper-looking, and less ear-friendly take on the S4, the sound borrows both the positive and not-so-positive traits of the higher-end model.

The S3 is v-shaped in signature, with strong bass and treble. As with the S4, the low end is rarely boomy considering the enhanced bass quantity but lacks some rumble in the sub-bass region. Both the Soundmagic E10 and MEElectronics M9 extend better at the bottom. The cheaper M9 sounds a bit loose next to the S3 but those looking purely for bass ‘slam’ will still be better off with an M9 or Sony XB-series earphone. For quick and punchy bass, the S3 performs rather well.

Bass bleed is minimal but as with the S4 the midrange is somewhat recessed compared to the bass and treble. Clarity is quite above average for the price but note presentation is on the thin side – the Soundmagic E10 sounds significantly fuller and more realistic with its warmer, smoother sound signature. The S3 comes across cold and harsh, in large part due to the peaky treble. As with the S4, the top end can be downright unpleasant at times, with occasional bouts of sibilance and a tendency make drums and snares sound unnecessarily sharp and edgy.

Soundstaging is also average at best – the S3 has a typical in-the-head budget in-ear presentation and lacks depth. The Soundmagic E10 sounds much more spacious and ambient, portraying both width and depth better than the Image S3. Even next to the MEElectronics M9 the S3 sounds a bit compressed and congested, though it is helped along by better resolution and clarity as well as slightly better treble extension.

Value (7/10) – The Klipsch Image S3 boasts good clarity and punchy bass but is let down by the hot treble and mediocre presentation. Like the S4, it is a decent earphone for those looking to stay with a name brand but far from the best-sounding set for the price. In the world outside of retail stores, this “S4 light” has some very stiff competition.

Pros: Good clarity and bass; very low cable noise with cable-up wear; 2-yr warranty
    Cons: Treble quality lacking; can be uncomfortable due to sharp housing edges

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bl.a. Klipsch S4, ville styrt unna disse. De er klumpete og har skarpe kanter som kan gjøre vondt. Lyden var ikke spesielt god heller.

Min personlige favoritt har med tiden blitt Beyerdynamic sine propper siden jeg liker lyden, byggekvaliteten og den minimalistiske komfortable utformingen. DTX101 koster vel rundt 500kr, MMX101 har mic og litt bedre ly:wink: d og koster litt mer. MMX101 er på ønskelista mi til jul selv om jeg har DTX101.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •