Musikkørepropper?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musikkørepropper?

Hey, nytt medlem her!

Har egentlig veldig lite peiling på headset og ørepropper osv, og kunne derfor gjerne ha trengt litt hjelp.
    Solgte tidligere mine beyerdynamic DT770 PRO 80 OHM og kjøpte beats by dr.dre PRO (vet det ikke var et smart valg sånn egentlig, men bruker mobilen og fikk da mere/bedre lyd og bass fra beats headsettet).
    Beats headsettet har jeg nå også solgt da det tar alt for mye plass og er slitsomt å ta med seg på feks en tur på bussen og fly osv, så tenkte istedet å kjøpe meg noen skikkelige ørepropper/in-ear-headphones som funker bra til musikk.

Men jeg har null peiling på hva som passer for meg.. Jeg skulle gjerne hatt noen ørepropper med god bass og flott lydbilde, spesielt bassen er litt viktig for meg. Til opplysning kommer de til å bli mest brukt på min Samsung Galaxy SIII.

Også lurer jeg litt på om det er noe vits i å kjøpe en liten amplifyer til mobilen i tillegg som passer bra til øreproppene som er lett å ha med, og isåfall hvor mye en slik kan koste? Hadde håpet at totalsummen på alt ikke oversteg 2500,- kr.
    Eller hadde det istedet lønnet seg å bruke 2000-2500,- på øreproppene og droppa amplifyeren?

Uansett, forslag til hva jeg burde kjøpe taes imot med stor takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke brukt penger på mobil forsterker. Det er ikke så praktisk, og så lenge du kjøper normale ørepropper så tror jeg ikke du trenger det. Bedre å bruke alt på proppene i den prisklassen.

Ville vurdert disse: Monster Turbine Pro Gold
    Komplett.no - Monster Cable Turbine Pro In-Ear

De har mye bass i kvantitet, men i motsetning til Dr Dre utgavene også bra kvalitet på bassen. Gold utgaven har også mer bass enn f.eks Copper utgaven.
    Selv bruker jeg Monster Miles Davis Tribute, men de selges ikke så mange steder i Norge, så da er et alternativ å kjøpe brukt på head-fi.org. Men om du først går inn der og begynner å sjekke ut ting, så går det fort med mye tid... (og penger?). Tror en del vil bli overrasket over hvor dypt Gold og MDT går, i bassen.

Hvis du vil bruke mindre penger så er disse også et alternativ. Men de har ikke like bra byggekvalitet eller lydkvalitet som Gold.
    Monster Turbine hodetelefoner (sort) - Lefdal

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shure SE535 får strålende kritikk. Beste kjøp tror jeg.

Selv bruker jeg rimelige men gode logiteck Propper til rundt 400, men de nye UE 600VI virker spennede (ca900 kr)

IBasso har gode små amper, og Filio E5 likeså. Begge disse for langt under 1k.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SE535 er bra propper, og har fått bra kritikk, men de har ikke så mye bass (ja, jeg har prøvd dem). De er litt mer analytiske. Det kommer også an på åssen type propper du vil ha. Jeg har et par shure se215, men de bruker jeg kun når jeg løper innendørs på mølle eller sitter på fly (om du bruker foam tuppene som følger med). De stenger all lyd ute og sitter bra, men de er ikke så praktiske når man må ta dem ut og inn ofte, som når du går på butikken, eller når noen på jobb spør om noe. Men de har veldig bra byggekvalitet, så de holder lenge. De koster ca 2800 kr.

Multi-IEM Review - 254 IEMs compared (Philips O'Neill Tread & Klipsch S3 added 09/19/12)

Her er tester av alle de øreproppene som har blitt nevnt så langt. Alle testene er fra samme person.
    Monster Turbine Pro Gold, søk etter 2A5 så kommer du til anmeldelsen
    og med Shure 535 søk etter 1B5
    2B1 -> Monster Turbine
    1C7 -> Monster Miles Davis Tribute

Edit: En liten ulempe med monster proppene er at de veier litt, så de funker ikke til trening, som jogging osv. Men det er ikke alle som vil trene med dyre propper uansett.
    Noen andre som har en del bass som også har fått grei kritikk er NuForce NE-700X, men de selges vel ikke lenger i Norge. Prøvde å bestille dem fra dustinhome.no, men
    jeg fikk mail om at de hadde sluttet å ta dem inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar begge to!
    Synes Monster Turbine Pro Gold virka som noe som passer meg etter å ha lest litt om de på nett samt lest et par anmeldelser av de. Eneste minuset i testene virker å være prisen, og jeg tror jeg går for Gold versjonen istedet for Copper dersom det blir disse!

Men et par spørsmål om de;
    1. Lest en del om ørepropper som går i stykker etter kort tid, så lurer rett og slett på om de er solide bygd og om de er holdbare? Kjøper jeg så dyre propper så håper jeg å ha de i en god stund for å si det sånn!
    2. Jeg ser at de er gaaanske billige på amazon.com, hvordan er det å bestille slikt derfra?

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frikkelich
    Takk for svar begge to!
    Synes Monster Turbine Pro Gold virka som noe som passer meg etter å ha lest litt om de på nett samt lest et par anmeldelser av de. Eneste minuset i testene virker å være prisen, og jeg tror jeg går for Gold versjonen istedet for Copper dersom det blir disse!

Men et par spørsmål om de;
    1. Lest en del om ørepropper som går i stykker etter kort tid, så lurer rett og slett på om de er solide bygd og om de er holdbare? Kjøper jeg så dyre propper så håper jeg å ha de i en god stund for å si det sånn!
    2. Jeg ser at de er gaaanske billige på amazon.com, hvordan er det å bestille slikt derfra?
    Jeg synes ikke kvalitet er noe spesielt bra på monster sine propper.
    Har hatt miles davis tribute og miles davis trumpet og på tribute begynte gullfargen å falme etter 1mnd, plastikken under proppene løsnet noe som førte til at de sluttet å funke etter ca3mnd. og på trumpet sluttet høyre kanal å funke nesten rett etter at jeg fikk de og behandler utstyret mitt pent, proppene jeg hadde før jeg testet monster sine varte i 5 år.
    Så nå blir det shure se535.
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, gullfargen på mine MDT har også begynt å gå av i bakkanten, men jeg har ikke hatt noe andre problemer med dem enn det. MDT har også litt dårligere byggekvalitet enn Gold utgaven. Hvis du kjøper nytt så har du jo garanti fra butikken hvis det skjer noe som ikke skyldes at du f.eks mister den i kaffekoppen. Det er jo grei reklamasjonsrett her i Norge.

Jeg har hatt en del forskjellige propper og de varer som ofest rundt 2 år, men jeg bruker de hver dag, så jeg synes ikke at det er noe ille. Tror alle "vanlige" propper går i stykker etter den tiden, som oftest pga ledningen. For meg blir det som mobiltelefoner, om 2 år vil jeg uansett prøve noe nytt 8)
    Hvis du vil ha noe som varer lenger må du nok over på sånt design som shure proppene har, spesielt de modellene som har utskiftbar ledning. Jeg synes ikke det var så praktisk, men det mange som liker dem.

Litt mot off-topic:
    Må innrømme at om jeg skulle pendlet langt (over 30 min) så hadde det fristet med westone um3x eller Earsonic SM3. Husk at shure 535, westone um3x og earsonic sm3 er balanserte, så det blir ofte litt annen lydsignatur. De "vanlige" med dynamiske drivere har ofte fyldigere bass. Om forskjellige typer propper:
    Basic Guide To In Ear Canalphones - Head-Fi.org Community

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du først legge litt penger i nye propper vil jeg virkelig få anbefale disse: MPX.no - Ultimate Ears TripleFi 10

Har hatt de fleste av de Monster-proppene som blir listet opp i flere innlegg. De var alle gode, men i mine ører ikke i nærheten av UE Triple FI 10.
    Når det gjelder hodetlf utgangen på Samsung sine mobiler så er ikke denne all verden. Her er både HTC og Iphone bedre faktisk. Ville anbefalt deg å kjøpe en billig portabel en på Ebay feks. Denne feks vil hjelpe godt på: CFA1 FiiO E6 Portable Earphone Headphone Amplifier - Mini Amp |eBay

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke Monster proppene hørtes så særlig solide ut altså, det var synd. Skal jeg kjøpe så dyre propper vil jeg som sagt at de har lang levetid også - selv om garantien så klart dekker det vanligste så hadde jeg foretrukket noen som var skikkelig solide.

Shure se535 hørtes ut som topp propper, likte det med at man enkelt kunne kjøpe ny kabel på de, og virker som de får ganske gode anmeldelser. Men de var litt utenfor mitt prisnivå, rundt 3000,- så vidt jeg ser i Norge?
    Må uansett vente en måned på lønn før jeg går til innkjøp, så får lese meg godt opp på alt dette.

RimJob: Skal lese litt om de proppene i morgen! Og jeg er klar over at det ikke er den beste lydkvalitet på samsung telefoner, så tror nok jaggu jeg kjøper en av de "billige" portable forsterkerne også! Skal ta en titt på FiiO E6!

Takk for alle bidrag, jeg er litt treg til å svare, men leser alt dere skriver. Valgets kvaler dette, så setter stor pris på alle meninger!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - Fiio E5 Portabel hodetelefon forsterker

E5 har fått gode anmeldelser og er bitteliten, samt koster 250 kr 8)

Hvis 535 er for dyre er jo 215 et alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Komplett.no - Fiio E5 Portabel hodetelefon forsterker

E5 har fått gode anmeldelser og er bitteliten, samt koster 250 kr 8)

Hvis 535 er for dyre er jo 215 et alternativ.
    Veldig grei pris for en hodetelefonforsterker det ja. Blir nok å gå til innkjøp av en slik ihvertfall.

Shure SE215 virka ganske bra, og til en veldig hyggelig pris!
    Ser at de skal være av samme solide byggekvalitet som den dyrere SE535 og det er jo også et pluss. Virker som det er veldig god lyd i de også utifra hva jeg leser.
    Men hvordan er bassen i disse?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pr. dags dato har jeg Sennheiser CDX-200II(???) som jeg bruker sånn til "trenings/sovetelefoner", mens sånn ellers har jeg Audio Technica ATH-50 til finlytting.

Vurderer jo sånn etterhvert å bytte ut 200, og gå for Yamaha EPH-100SL som er spennende, siden de er lite utbredt, og til nå har sett kun gode tester av de.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må oppdatere her!

Da har jeg mottatt FiiO E6 miniforsterker fra Hong Kong og venter Shure SE535 i posten ila neste uke! Gleder meg sykt til å få øreproppene nå altså, hehe.
    Så takk for hjelpa alle sammen, flott forum dette her!

Men jeg har et lite spørsmål til!
    Kan veldig lite om dette egentlig, men jeg har veldig dårlig lydkort i laptopen så vet ikke helt hva jeg burde gjøre for å få mest utav øreproppene? Kan det være en ide å kjøpe en ekstern hodetelefonforsterker (større og kraftigere enn FiiO E6 selvsagt) som jeg kobler inn i lydporten?
    Isåfall; hvilken forsterker/løsning kan være aktuelt? Tenker prisklasse under 1000,- NOK.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye propper! Har disse selv og er meeget fornøyd. Første uka jeg hadde disse var jeg mega skuffa, syntes de var blodfattige i bassen. Etter litt bytte frem og tilbake med skumproppene så ble lyden helt annerledes. Disse låter enda bedre med litt forsterker. Bruker selv en Fiio F11 og har gjentatte ganger undret over at det går ann å få så thight og dyp bass i så små greier

Edit: liker du mye bass kan jeg anbefale Fiio F11. Den har en enkel 0,1,2 justering/eq på bassen. Skrur du denne på 2 så burde du har plenty med trøkk i bassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis du mener du har dårlig lydkort i laptopen så vil vell ikke en bare en hodetelefon forsterker hjelpe så mye.

Det du trenger er en usb dac.

F.eks. denne med hodetelefonforsterker E10 hodetelefonforsterker og DAC - Stasjonære produkter | Soundcare superspikes og Fiio lydprodukter.

Newcomer Petter-S sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan gå god for Yamaha EPH-100 Bruker dem hver dag på jobb.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Frikkelich
    Må oppdatere her!

Da har jeg mottatt FiiO E6 miniforsterker fra Hong Kong og venter Shure SE535 i posten ila neste uke! Gleder meg sykt til å få øreproppene nå altså, hehe.
    Så takk for hjelpa alle sammen, flott forum dette her!

Men jeg har et lite spørsmål til!
    Kan veldig lite om dette egentlig, men jeg har veldig dårlig lydkort i laptopen så vet ikke helt hva jeg burde gjøre for å få mest utav øreproppene? Kan det være en ide å kjøpe en ekstern hodetelefonforsterker (større og kraftigere enn FiiO E6 selvsagt) som jeg kobler inn i lydporten?
    Isåfall; hvilken forsterker/løsning kan være aktuelt? Tenker prisklasse under 1000,- NOK.
    Grattis! Jeg har Shure535 og Fiio F17 -meget god lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Hvordan gikk det i forhold til budsjettet ditt?
    Er det noen av dere som har brukt 535 som også har hørt på Earsonic SM 3 V2? (samme som v1 bare bedre design)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk alle sammen, regner med de kommer i postkassa i morgen tidlig!
    Kan forresten nevne at jeg kjøpte FiiO E06 på ebay til 30 USD inkl frakt osv, anbefales å kjøpe derfra.

Tror jeg drøyer DAC og forsterker til PCn, slo til og fikk kjøpt Hegel HD2 og Pro-ject Head box II i dag av en kamerat til 1500, men tror jeg velger å selge de videre da jeg ikke hører på musikk fra PCn men som oftest fra mobilen, enten på bussen eller trening.

Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Gratulerer med nye propper! Har disse selv og er meeget fornøyd. Første uka jeg hadde disse var jeg mega skuffa, syntes de var blodfattige i bassen. Etter litt bytte frem og tilbake med skumproppene så ble lyden helt annerledes. Disse låter enda bedre med litt forsterker. Bruker selv en Fiio F11 og har gjentatte ganger undret over at det går ann å få så thight og dyp bass i så små greier

Edit: liker du mye bass kan jeg anbefale Fiio F11. Den har en enkel 0,1,2 justering/eq på bassen. Skrur du denne på 2 så burde du har plenty med trøkk i bassen.
    Takker!
    Ja regner med jeg blir ganske fornøyd av disse, håper bassen blir bra til slutt etter at jeg finner i de rette proppene.
    Får se om jeg kjøper en ny mobilforsterker etterhvert. Inntil videre får vesle FiiO E06 duge.

Sitat Opprinnelig postet av power_metal
    Gratulerer! Hvordan gikk det i forhold til budsjettet ditt?
    Hehe, det gikk faktisk helt perfekt!
    Fikk kjøpt Shure SE535 til 1900,- totalt inkl frakt. Hadde egentlig tenkt å kjøpe Shure SE215, men så dukka det faktisk opp en annonse på finn med et par som var brukt en gang - de skumproppene han brukte ble hevet og jeg ser ikke noe problem med det at de er brukt så kort tid ihvertfall. Kvittering og alt følger med fra Evenstad musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda en oppdatering.. Har mottatt proppene nå, og herregud for en SYKT bra lyd! Føler jeg har gjort et ganske godt kjøp her ja, heheh.
    Strålende fornøyd med Shure SE535, jepp!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •