Hei,
Jeg har klart å knekke jack-pluggen på mitt Denon AH-D1001 sett. Jeg tenkte det var en smal sak å bytte denne selv og kjøpte en ny plugg og dro frem loddebolten. Det var det desverre ikke... Jeg strippet av hoved-isolasjonen på begge kanalene og forventet å finne en rød eller blå isolert leder og jord. Der var det derimot to ledere som ikke hadde noe plast isolasjon, men som så lakkert ut.

På den ene siden var den ene helt rød og den andre kopperfarget, mens på den andre siden var den ene helt blå og den andre kobberfarget med noe rødt tvinnet rundt.

Jeg gå ut i fra at de ensfargete er ledrene og de andre jord, men når problemet er at ingen av de leder strøm! Jeg la et ohm-meter på samme leder bare noen milimter fra hverandre men det er ingen strømgjennomgang. Dette gjelder alle 4 kablene! Ser ut som den "lakken" er isolerende.

Er det noen som aner hvordan jeg skal få fjernet den "isoleringen"? Alle de små lederen ser ut til å være lakkert individuelt og deretter tvunnet sammen.

Hvis det ikke er mulig, er det noen som vet hvordan jeg åpner klokkene slik at jeg kan bytte hele kabelen? De virker limt sammen så jeg tør ikke å bryte de opp.