Lydkvalitet på hodetelefonforsterker gjennom USB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydkvalitet på hodetelefonforsterker gjennom USB

Hei!

Har prøvd å google, men kommer ikke frem til noen ting... Jeg lånte med meg en Musical Fidelity M1 hodetelefonforsterker her om dagen. Denne prøvde jeg bare for moro skyld å koble til PC´en gjennom USB porten. Konklusjonen var at lyden var helt elendig. Nå skal det sies at dette var USB 1.0 jeg prøvde dette på...

Nå skal anlegget mitt snart selges, og jeg vil derfor beholde Hegel HD10 dacen min og kjøpe Musical Fidelity M1. Greia er at dette skal kobles til en MacBook Pro med USB 3.0... Jeg tror ikke at det er optisk utgang på maskinen, men vet noen om at lyden vil bli betraktelig bedre med USB 3.0?

Jeg koblet dacen og MF´en til Logitech Squeezebox koaksialt, og lyden var helt fantastisk... Vil gjerne prøve og oppnå det samme på datamaskinen... Jeg bruker forresten Beyerdynamic DT770 hodetelefon.

Håper noen kan overgå Google når det gjelder svar!
    Hi-Fi: Hegel H300 - System Audio Explorer Master - Sonos Connect

Head-Fi: Musical Fidelity M1 HPA - Hegel HD11 - Beyerdynamic DT770 - Macbook Pro Retina

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MacBook Pro har optisk utgang via hodetelefonutgangen. Du kjøper en optisk 3.5mm til vanlig optisk kobling for en 50-lapp på nærmeste Clas Ohlson sjappe.

USB 1.0 (!) vs. USB 3.0? Har ikke hørt noe USB 1.0. Bruker USB 3.0 på min MBP til en DAC og det låter superb.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    MacBook Pro har optisk utgang via hodetelefonutgangen. Du kjøper en optisk 3.5mm til vanlig optisk kobling for en 50-lapp på nærmeste Clas Ohlson sjappe.

USB 1.0 (!) vs. USB 3.0? Har ikke hørt noe USB 1.0. Bruker USB 3.0 på min MBP til en DAC og det låter superb.
    Så det er optisk på disse ja. Fant ikke noe rødt lys, så derfor konkluderte jeg med at det ikke fantes... :-P Har du sammenlignet USB vs optisk, og hva er eventuelt best/mest fornuftig?
    Hi-Fi: Hegel H300 - System Audio Explorer Master - Sonos Connect

Head-Fi: Musical Fidelity M1 HPA - Hegel HD11 - Beyerdynamic DT770 - Macbook Pro Retina

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Via optisk utgang på Pro får du BitPerfect når du spiller av gjennom iTunes. Då burde signalet ut være optimalt vertfall. kordan det er kontra usb ut veit eg ikkje. Har opplevd problemer ved bruk av usbutganger mot dac(hrt) på bærbar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også huske på at du gjerne må inn og sette opp kvaliteten på usb lydkortet som blir lagd når du kobler til dac.

Hos meg sto det default på 16bit, 48000hz på ene usb dac'en jeg testet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •