Hodetelefoner til rundt 3000,-. Forslag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefoner til rundt 3000,-. Forslag?

Jeg er på utkikk etter et par nye hodetelefoner. De vil primært brukes til musikk, og bør levere god lyd for alle sjangre, fra rolig elektronisk musikk til hard metall.

Er ikke så bevandret i hodetelefonenes verden, så forslag mottas med stor takknemlighet. Jeg har hørt at Beats Pro er bra, men at de leverer i overkant mye bass. Jeg hadde et Sony-sett som kostet 1700,- for noen år siden som jeg var bra fornøyd med, men nå har jeg lyst på noe skikkelig god-saker. Budsjettet kan strekkes med noen hundrelapper.

Hodetelefonene vil bli brukt en del når jeg er ute å går eller sykler, og evnt på buss og tog etc., så en fordel om de ikke lekker altfor mye lyd til omgivelsene. Er svak for store over-ear-varianter.

På forhånd takk

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av litek
    Jeg er på utkikk etter et par nye hodetelefoner. De vil primært brukes til musikk, og bør levere god lyd for alle sjangre, fra rolig elektronisk musikk til hard metall.

Er ikke så bevandret i hodetelefonenes verden, så forslag mottas med stor takknemlighet. Jeg har hørt at Beats Pro er bra, men at de leverer i overkant mye bass. Jeg hadde et Sony-sett som kostet 1700,- for noen år siden som jeg var bra fornøyd med, men nå har jeg lyst på noe skikkelig god-saker. Budsjettet kan strekkes med noen hundrelapper.

Hodetelefonene vil bli brukt en del når jeg er ute å går eller sykler, og evnt på buss og tog etc., så en fordel om de ikke lekker altfor mye lyd til omgivelsene. Er svak for store over-ear-varianter.

På forhånd takk
    Disse kanskje? AKG K550 referanse hodetelefon - Sort

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har faktisk sett på dem, men blir ikke så klok av å se på produktsider. Har du egne erfaringer med disse? Tror kanskje jeg må ta en tur i en butikk og høre og teste og føle litt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har faktisk sett på dem, men blir ikke så klok av å se på produktsider. Har du egne erfaringer med disse? Tror kanskje jeg må ta en tur i en butikk og høre og teste og føle litt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.soundgarden.no/hodetelefo...lefon-sort.htm

Fant disse og ble litt forelsket. Noen som har erfaringer med denne og evnt K550? Det klør i bestille-fingeren!

Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får ikke linken til å fungere, men har selv akg 550, og er veldig fornøyd med de. de er veldig nøytral i tonen, med en veldig stram bass som ikke overdøver resten av tonene.

men skal du bruke de til dubstep, og andre bass-sanger så passer de heller dårlig og ville sett på dt770.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, linken var til Q701. De kommer til å brukes til det meste av musikk-sjangre, men mest rolige ting. Takk for input!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av litek
    Ah, linken var til Q701. De kommer til å brukes til det meste av musikk-sjangre, men mest rolige ting. Takk for input!
    Q701 er en bedre hodetelefon som er halvåpen. Ville du ikke ha en som var lydtett? Q701 vil gjerne trenge en egen forsterker også

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men lydkvalitet er største prioritet, så om forskjellen er merkbar ville jeg nok ofret litt lekkasje. Hmm, valgets kvaler.

Ville feks Fiio E7 duge forresten?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E7 vil nok gjøre jobben bra. Lykke til med kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt q701, så nå er det bare å vente i spenning! :grin:

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greatulerer med AKG, må komme tilbake hit når du har prøvd de litt, og skriv hva du syns om de

Newcomer jazzfat sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martinvg
    Jeg kjøpte Bose QC 15 for 14 dager siden, etter timer med reviews på nett. Det viste seg at lyden var så langt fra det jeg trodde som mulig. Innestengt fra nedre mellomtone til toppen, men basslyden er okey om enn overdrevet i forhold til resten. Klokkene har spilt 24/7 siden magnetsrtipa på reisevisaen skrapa terminalen i Trondheim, så jeg tror ikke lengre det står på innspillingstiden. - Det merkelig er, når jeg trykker inn klokkene mot øret, så lyder de faktisk meget balansert i alle frekvensområder, mindre pompøs bass, og mer attack i mellomtone og diskantområde. Ser for meg at elementene ligger rundtt 8-10 mm for langt fra mine egne membraner, og er klar for nye utfordringer (les: gleder) i å finne nye klokker til hverdagsbruk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre. Håper de kommer fort! Jeg har ikke bestilt forsterker ennå, men tenkte å gjøre det snarlig. Kan gi "review" uten og med Fiio-forsterker

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut :-) spekulerer på samme hodetelefon forsterker selv, så ser fram til anmeldesen din :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått hodetelefoner, og venter på forsterker. Men, et problem: hodetelefonene mangler serienummer, både på esken og på selve telefonene. En ser tydelig at de har blitt fjernet. Sidene jeg bestilte fra spesifiserte spesielt at hodetelefonene hadde blitt individuelt testet og nummerert på fabrikken, så jeg sendte en mail og ba om nye hodetelefoner, eller pengene tilbake. Derfor blir anmeldelsen min utsatt til jeg får orden på dette. Noen som har vært borti dette før og har en idé om hva dette kan innebære? Jeg bestilte fra en godt etablert side ala komplett.no, uten at jeg vil gå ut med noe navn (ennå).

Newcomer brille83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gikk det med reklamasjonen da? har du fått nye?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gråimport

Mine mangler også serienummer, og samme med det første q701-paret jeg kjøpte av en annen nettbutikk. Den første sjappa jeg handlet hos, forklarte at dette var fjernet av importøren i et eller annet forsøk på å hindre akg i å kontrollere prisen... Har fra før handlet K272 fra soundgarden, med serienummer på plass.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •