Hodetelefoner med rå og kraftfull lyd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefoner med rå og kraftfull lyd.

Jeg skal nå kjøpe meg et par gode hodetelefoner til å ersatte mine KRK RP5 studiomonitorer. De skal kun brukes til nytelse av musikk foran pc'en. Budsjettet mitt er tilfeldigvis 1099,- (prisen på et par beyerdynamic dt770 pro)

I en utgave av "hjemmekino", ble et par høyttalere beskrevet ved at de kunne levere en "vegg av lyd". Dette synes jeg beskriver litt det jeg er ute etter, nemlig et sett med hodetelefoner som leverer musikk med kraft og engasjement. Jeg hører først og fremst på heavy metal, industrial og rock.

Jeg har sett på audio technica ath-m50 og beyerdynamic dt770 pro, men har dessverre ikke mulighet til å prøve noen av dem. Noen andre alternativer?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke forvent deg hele himmelen for en tusing !

Beats by dre har etter ryktene bass, kraft og er ivrige. Selv har jeg noen Klipsch Image One og Beyerdynamic DT 770 Pro, begge er basstunge og engasjerende, Klispsch har nok en anelse mer punch og låter litt renere. Begge disse føler jeg passer moderne og litt røff musikk. Men ikke forvent deg detaljer og analytisk lytting med disse, det er de ikke skapt for å det er de ikke gode nok for.

Vil også anbefale en ekstern hodetelefonforsterker med DAC.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desse er litt over budsjettet ditt.. men lover deg at du ikkje blir skuffa.

Sennheiser HD 25-1-II - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Eg kjøpte desse etter å ha prøvd veldig mange headset, og eg kom fram til at desse slår det aller meste. Har dessverre ikkje prøvd audio technica ath-m50. Har eit sett beyerdynamic dt770 pro og, men sennheiser er nok eit hakk eller to bedre!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for et godt svar!

Jeg er villig til å ofre litt detaljer mot kraft.. Dessuten tror jeg at hodetelefoner uansett vil gi meg mer av begge deler enn krk'ene, særlig siden jeg sliter med akustikkproblemer. Analytisk lytting blir det lite av, skal ikke ha de til noe studiobruk, bare moro.

Jeg er veldig opptatt av at det er god balanse mellom bass og nedre mellomtone. Jeg vil ha hele trommeslaget - ikke bare den dundrende bassen, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg har en genuin frykt for anlegg som lar raske kick-trommer gli sammen til en èneste lang during. Jeg har lest at dt770'ene har mye bass, og er redd for at det skal overdøve nedre mellomtone, eller føre til en "treg bass".

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens for billig for deg, men Creative Aurvana Live til under 400 kroner bør være på vurderingslista...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    Jeg har en genuin frykt for anlegg som lar raske kick-trommer gli sammen til en èneste lang during. Jeg har lest at dt770'ene har mye bass, og er redd for at det skal overdøve nedre mellomtone, eller føre til en "treg bass".
    DT770 har rimelig feit og svulstig bass, den kan nok også låte litt treg og daff på typisk rask stortromme som det jo er mye av i metalmusikk. Lydmessig hadde jeg kanskje gått for noe annet om det er raske trommer og punch som er målet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    DT770 har rimelig feit og svulstig bass, den kan nok også låte litt treg og daff på typisk rask stortromme som det jo er mye av i metalmusikk. Lydmessig hadde jeg kanskje gått for noe annet om det er raske trommer og punch som er målet.

Har du noen formening om ATH-M50 kan være et bedre alternativ da? Leser at de er ganske lik lydmessig, bare at m50 har litt mindre bass.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    Har du noen formening om ATH-M50 kan være et bedre alternativ da? Leser at de er ganske lik lydmessig, bare at m50 har litt mindre bass.
    Det må noen andre svare på da jeg ikke har noe erfaring med de.

(De jeg har god erfaring med er Beyerdynamic DT770 Pro 32 ohm, Klipsch Image One og AKG K701. Eier per nå de to førstnevnte.)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg egentlig bestemt meg for et par Audio Technica ATH-M50. Jeg skal drive de fra et Asus Xonar D1 lydkort, og spørsmålet er om jeg trenger en forsterker eller ikke. Tenkte å såfall på f.eks en Fiio E5 eller noe i den prisklassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter valget ditt av Ath-M50, dette er meget gode hodetelefoner til prisen. Har ett sett i huset her, og de fungerer ganske bra uten forsterker, men en forsterker gjør jo det som er bra enda litt bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ath-m50'ene bestillt! Men jeg er veldig i stuss på om jeg skal bestille en Fiio E5. Den koster jo ikke allverdens, men jeg er bekymret over om den bare degraderer lyden, siden det blir et ekstra ledd i lydkjeden. Burde D1-lydkortet som ikke har innebygget forsterker klare å drive hodetelefonene uten å slite merkverdig?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du kjøpt CAL! til en brøkdel av prisen, ville du ikke bekymret deg over det du gjør nå...

Lykke til med M50 - og håper de faller i smak.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hadde du kjøpt CAL! til en brøkdel av prisen, ville du ikke bekymret deg over det du gjør nå...

Lykke til med M50 - og håper de faller i smak.
    ATH-M50 vant prisen for "årets beste" 2010/2011 i lyd og bilde. De var da regnet for å være svært gode hodetelefoner for prisen, som på den tiden var 1700,-. Når de nå koster under 1000, vil jeg tro at man får ganske mye for pengene. Selv om CAL sikkert også er hodetelefoner hvor man får valuta for pengene, så må jeg få påstå at de er i en annen klasse.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du HØRT Creative Aurvana Live?

Jeg har hørt begge. Det betyr ikke at vi to liker det samme, men å uttale seg om en hodetelefon man ikke har hørt er - øh - uhørt.

Ting kan ikke bedømmes utelukkende på pris. Og L&B er ingen troverdig kilde. Ikke jeg heller, for den sakens skyld. Du må gjøre deg opp din egen mening - og det har du - men ikke bedøm ting du (eventuelt) ikke har hørt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt noen av dem. Og må derfor basere meg på den vanlige "man får det man betaler for". Selvfølgelig er det unntak, og preferanser spiller sterkt inn. Men du ser sikkert hvorfor jeg tror at jeg får "bedre" lyd fra et headset til 1000 enn et til 400, når begge skal være svært gode til prisen. Jeg hadde 1000 å bruke, og gikk derfor for den "tryggeste". Etter å ha lest flere uavhengige tester fant jeg også ut at spillestilen til m50'ene passer meg.

Når jeg ikke har mulighet til å prøvelytte, må jeg få "bedømme" ting på nest beste måte. Uavhengige tester og pris.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har du HØRT Creative Aurvana Live?

Jeg har hørt begge. Det betyr ikke at vi to liker det samme, men å uttale seg om en hodetelefon man ikke har hørt er - øh - uhørt.

Ting kan ikke bedømmes utelukkende på pris. Og L&B er ingen troverdig kilde. Ikke jeg heller, for den sakens skyld. Du må gjøre deg opp din egen mening - og det har du - men ikke bedøm ting du (eventuelt) ikke har hørt.
    Hvor kan man få hørt og testet CAL? Ikke alle bor slik til at det er HiFi sjapper i nærområdet og da må man ty til nettbutikker.
    L&B sine tester er vel verken dårligere eller bedre enn de hos Watt eller Fidelity. Utvalget er annerledes, men selve testene går på det samme; lydinntrkk, komfort, fleksibilitet og pris.

De er billige, men dette var litt betenkelig:
    The bad: The Aurvana Live's closed-back design can cause ears to sweat. The headphones don't fold down for easy transport, taking away from their portability.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker CAL! p.t. i over 30 grader og sol: Og de er bedre enn 271mkII med tanke på temperatur. Overraskende.

Creative Aurvana Live! Headphone Review - YouTube

Audio Technica ATH-M50 Sealed Headphone Review - YouTube

Artikkel (med referanse til M-50): Creative Aurvana Live! A Classic Reincarnate Page 2 | InnerFidelity

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott artikkel.

Skulle gjerne testet ut et par, men med stoffputer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det som er så flott med ulike hodetelefoner og et lite utvalg av øreputer: Man kan bytte...

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Multicom kommer best ut i pris inkl. frakt med kr 473.
    Og at ebay ikke helt kan konkurrere med denne prisen om man legger til tull&toll gebyrene.

Har du anelse om det er flere og billigere tilbydere enn det man finner via Kelkoo?

Edit: glem det siste. Jeg bestilte meg et par fra Multicom nå. Så kan jeg ha dem her i sekundærboligen og alternere mellom dem og Fostex'ene.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •