Hodetelefoner med rå og kraftfull lyd. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Multicom, ja. Vet ikke hva Proshop tar i frakt. Har god erfaring med Multishop i Åmli.
    Ifølge den forrige linken din er jo CAL så og si identisk oppbygget som en utgått Denon (1000 ???) men med bedre lyd.

Spennende!!

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på å bestille meg et par Creative Aurvana Live også. Hvor lang er kabelen til dem?

Og lekker dem mye lyd ut?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg måler kabelen ved å forsøke 1 favn (ca. 185cm), så tipper jeg kabelen er ca. 160cm.

De lekker IKKE mye lyd ut - men de isolerer ikke mye fra omgivelsene. Mao. et paradoks.

Bilde tatt i dag:

-cal-jpg

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Ikke så farlig om dem ikke skjermer for lyd, bare jeg kan spille høyt nok til at det ikke plager fruen når hun ser på tv eller leser bok

I tillegg så koster dem jo ingen ting, så da er det bare moro Er det mye å hente ved å kjøre dem med en amp kontra rett ut av en smart-telefon/mp3 spiller(regner med du har prøvd begge deler)?

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs

Jeg er veldig opptatt av at det er god balanse mellom bass og nedre mellomtone. Jeg vil ha hele trommeslaget - ikke bare den dundrende bassen, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg har en genuin frykt for anlegg som lar raske kick-trommer gli sammen til en èneste lang during. Jeg har lest at dt770'ene har mye bass, og er redd for at det skal overdøve nedre mellomtone, eller føre til en "treg bass".
    DT770 har absolutt ikke treg bass. Dette kommer veldig ann på hva slags forsterker som brukes. Om man bruker et integrert lydkort kan det oppleves sånn. Men om man bruker en god hodelefonforsterker+dac er saken en helt annen. Dette er også egentlig nødvendig å ha for å utnytte potensialet i hodetelefoner i denne prisklassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hørt fått lyttet en god del til m50'ene, og jeg må si at jeg er veldig glad for at jeg gikk over til hodetelefoner. Jeg kan sitte i timevis og bare lytte.
    Men jeg savner noe i bassområdet. Det skulle hvert litt mer punch. Det er ikke noe stort problem, men det kan være verdt å se om det er noe å gjøre med det. Bassen er merkbart slappere via min Creative Zen mp3-spiller, så jeg lurer litt på om Xonar D1 lydkortet også har problemer med å utnytte hodetelefonene.

Hvor langt opp i prisklasse må jeg gå før jeg når "the point of diminishing returns" når det kommer til å utnytte m50'ene? Jeg har sett litt på diverse forsterkere fra ebay, som f.eks Cmoy og Objective2.

Jeg demonstrerte forskjellen mellom originale ipod-ørepropper og m50'ene for fruen, og hun ble mildt sagt imponert. Kanskje jeg kan overbevise henne til å kjøpe et par CAL!.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    Kanskje jeg kan overbevise henne til å kjøpe et par CAL!.
    CAL! er jo rimeligere enn ATH-M50 (hvis det er de du mener med 'm50')...så det skal vel ikke så mye overtalelseskunst til....

Men hva med Takstar?
    (se min tråd)

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    b-ill og Skogs: kjøp dere en Bass Boost cMoy v2.03 fra JDS Labs, varm og kraftfull lyd. Denne er hos meg soveromsamp sammen med en Sony CD Walkman D-NE830-spiller.
    Jeg sover som et barn og drømmer bare gode drømmer etter en halvtime med dette på øret gjennom Audio Technica ATH-AD900-kannene. Og det skyldes helt sikkert utstyret og den fantastiske synergien.

På sikt lønnes det å skaffe et-par oppladbare 9V batterier, ikke for at ampen sluker strøm men mtp. lønnsomhet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for tipset zeezar! Nå er Cmoy-kretskort på vei fra jds-labs og resten på vei fra elfa. Tenker å snike ut en liten 12v-kabel fra pc'ens psu til å drive den. Er veldig spent på resultatet!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •