Beyerdynamics T70p - Tips til noen med varmere lyd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beyerdynamics T70p - Tips til noen med varmere lyd?

Jeg er nå i markedet for et godt headset og har hørt på en del forskjellig i prisnivået 2-4000 kroner.

De to første jeg hørte på når jeg besøkte Soundgarden var DT770 LE og deretter T70p. Jeg opplevde T70p som et headset med mye større og åpnere lydbilde, så likte de ganske bra.

Gikk så til Stereofil og hørte på bl.a. et par Shure og PSB M4U-2-telefoner. (Fikk dessverre ikke med meg modelnummeret på Shure.)

Likte ikke PSB, da klokkene var for små for mine Dumbo-ører, og jeg synes Shuren hadde grei lyd, men ikke samme åpenhet som T70p.

Noen som kan gi meg tips om noen headphones som kombinerer den litt varmere lyden av Shure med åpenheten til T70p?
    Spørsmålet er vel kort sagt: Hvilke headset i denne klassen bør jeg absolutt høre på før jeg bestemmer meg?
    Bør være mulig å høre på i Oslo-området, da jeg ikke har tenkt å kjøpe noen på nett uten å ha testet de. Tar ikke sjansen på at de ikke passer til hodet mitt. :???:

Skal sies at jeg kun hørte på disse via min Samsung Galaxy SII denne gangen. Kan lyden være varmere om jeg f.eks. drar på med en O2-forsterker eller liknende?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg revurderte min strategi for innkjøp av headset, så nå ble det et Grado SR60 på tilbud.
    Da har jeg i hvert fall et par greie kanner å bruke, mens jeg bruker tid på å finne min ultimate kombinasjon av headset, DAC og forsterker.

Har prøvd å søke litt, men tror ikke jeg fant et definitivt svar, men passer de større Grado-padsene som går rundt øret til SR60? På de sidene jeg fant så står det at de passer fra 125 og oppover.

Newcomer brille83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe meg nye hodetelefoner til rundt 3000,- og vurderer PSB M4u2 eller Beyerdynamic T70 p. Hva syns du om lyd forskjellen i disse da? Forstår at PSB ikke passet på ørene dine, men tenker kun på lyd. Har kun mulighet til å lytte til Beyerdynamic, mens PSB må jeg bestille på nett. Er det slik at siden PSB er aktive og til omtrent samme pris, så har de gjerne måtte redusere kvalitet på komponenter for å ligge i dette prisjiktet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •