Klipping av lyd ved blåtannoverføring av musikk til headset

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipping av lyd ved blåtannoverføring av musikk til headset

Kjøpte meg et sett med stereohodetelefoner til bruk ved jogging, av denne typen:

http://www.plantroni...ckbeat-903-plus

Kostet rundt 900 spenn på lefdal.

Lydkilden er Samsung (SG3). Under løpeturene har jeg den liggende oppi en slik veske i plast som en surrer rundt armen.

Parringen mellom de to går greit.

Men når jeg begynner å løpe så klippes lyden. Svært irriterende og egentlig ikke til å holde ut.Så lenge jeg holder meg i ro, går overføringen greit.

Hva er de vanligste feilkildene ved blåtann? Mener at klippingen ble litt mindre når jeg tok telefonen ut av plastvesken og holdt den i hånda mens jeg løp.

Kan blåtann overføringen påvirkes av andre signalkilder i nærheten?Området jeg løper i er hovedkvarteret til NRK Rogaland....Det kan være innbilning,men jeg synes klipping ble mindre jo lenger vekk fra sendingsmasta deres jeg kom...

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke spesielt til blåtann, men som med alle rf signaler er det sårbare for støy.
    Men siden headsett og sender er såpass nære hverabdre bør det være noen sterke støy kilder før man skulle merke det.
    Det trådløse headsettet mitt f.eks klipper som **** når jeg starter mikroen.

Har du testet om den begynner og klippe om du bare står stille og rister på den ?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Kjenner ikke spesielt til blåtann, men som med alle rf signaler er det sårbare for støy.
    Men siden headsett og sender er såpass nære hverabdre bør det være noen sterke støy kilder før man skulle merke det.
    Det trådløse headsettet mitt f.eks klipper som **** når jeg starter mikroen.

Har du testet om den begynner og klippe om du bare står stille og rister på den ?
    Ja . Har prøvd det,hjemme i tv-stolen. Og da fungerer den bra. Også når den ligger på setet i bilen. Merker at jeg nå snakker om mobilen. Regner med at det er den som ikke fungerer optimalt.....

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper blåtann-teknologien har kommet litt videre fra den gang jeg kjøpte og brukte en Sony mottager. Det var bare hakking og elendighet.

Nå har jeg blåtann i den nye bilen og det har til nå vært helt uproblematisk.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Jeg håper blåtann-teknologien har kommet litt videre fra den gang jeg kjøpte og brukte en Sony mottager. Det var bare hakking og elendighet.

Nå har jeg blåtann i den nye bilen og det har til nå vært helt uproblematisk.
    Jeg kjøpte en Jabra Freeway

(TEST: Jabra Freeway - Amobil.no)

til og ha i bilen. Den leverer klokkeklar lyd både ut av høyttaleren til meg,og tilbake til dem jeg snakker med. Den har også en FM sender som sender lyden direkte til bilradioen FM bånd og videre ut gjennom bilens høyttalersystem. Dette fungerer utmerket.

Men forbindelsen mellom samme telefon og de høretelefonene er derimot under pari. Irriterende at slike headset er godt innpakket i elektrobutikkene,slik det e rvanskelig å få prøvd dem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •