Akg K512

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Akg K512

Active bulken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Akg K512

Heisan, spekkulerte meg grønn over en sak her, hadde ingen og spørre, inntil jeg kom på dette fantastiske forumet!

Mine gode gammle trofaste hodetellefoner gjennom 6-7år konka ut her om dagen, og jeg innså det var på tide med en nyinnvistering. De gammle kostet SVIMMLENDE 99 spenn, og selv om jeg hører MYE på musikk, hadde jeg ikke planer om og bruker mere en ca. 300-500,- har ett par PortaPro til mp3/mobil, som har en fin lyd, med mye bass, og de koster under 300.

Kjøpte da disse AGK K512, "Powerful sound with punchy bass" sto det på eska. Kan ikke kalle meg noe Hig-Fi nerd akkurat, men liker att det er litt trøkk, og til 400,- var jo dette akkurat i mitt nivå.

Til min store forskrekkelse, var det mer eller mindre ingen bass!? Googlet litt, fant noen tester (ikke av akkurat disse) men i ett komentarfelt påpekte noen att om man ikke oppnår bra bass, kan det komme av for liten forsterker!? Men jeg er jo inntrisert i og spille fra pc'n mens jeg surfer på AVforum.

Jeg har den oppfattning at man "får det man betaler for", men jeg mener, burde man ikke få noe brukbare hodetellefoner idag for undre 500!? eller er jeg litt akterutseilt!? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker

Du kan jo prøve med forsterker, får jo FiiO E10 USB DAC AMP 96K/24bit til litt over 500

Active bulken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andry
    Du kan jo prøve med forsterker, får jo FiiO E10 USB DAC AMP 96K/24bit til litt over 500
    Jo, har fundert litt på om att jeg fakktisk må oppgradere hele "sjit'n" men lurte bare på om man ikke får noe idag man IKKE trenger forsterker på. Om jeg fant noe bra, kansje jeg kunne brukt det til og se film med, på feks. toget/flyet. På en ipad'n, uten og måtte koble opp en liten rigg! hehe..

Som sagt, har PortaPro'n meget god lyd, men ligger PÅ øre, ønsker meg noen som går rundt. Disse koster 250-300,- og kan ikke skjønne att den biten tøy/skinn skal være så utslagsgivende på prisen!? :P

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bulken
    ... har ett par PortaPro til mp3/mobil, som har en fin lyd, med mye bass, og de koster under 300...
    Hvis du mener fin lyd = mye bass, så er ikke de bedre/dyrere AKG modellene noe for deg.
    For AKG er det "nøytral" og detaljert lyd som gjelder. Noen vil kalle det bassfattig og detaljert lyd...

Det er viktig å lytte til hodetelefoner FØR man kjøper. Alternativ kan være å lese mange omtaler og tester slik at man får et inntrykk av lydgjengivelsen.

Active bulken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vell, portapro har "vunnet" mange tester for sin design OG lyd, så selv om jeg kansje ikke er noen hi-fi guru, er jeg også selvsagt ute etter mere en bare bass. Når det er sagt, snynes jeg musikk UTEN bass er rimelig dølt, ligger mye "snax" i fete bass-riff, og trommer, i stort sett alle sjangre.

Er (ifølge dama) enormt mye lydlekasje og dessverre.

Nøytral detaljert lyd? Ja nei, da er nok ikke AKG merket for meg. Disse jeg kjøpte skulle tillogmed være bass-kraftig! :P Mindre bass en dette, og jeg kunne hatt mobiln på høytalermodus, som ett alternativ.

Vanligvis leser jeg alt jeg kommer over av tester, og er kasnje litt "nerdette" sånnsett, men i akkurat dette tilfellet hadde jeg fakktisk ikke tid! måtte ha nye, må ha musikk. Ville prøve dem, men var ingen alternativ noen plass, for og få testet. Du vet, hær oppe i nordnorge, er alt i litt mindre skala, så er ikke altid butikkene har alt utstilt! :P men er "30dagers åpent kjøp" opplegg på dem, så dem havner nokk tillbake i butikkhylla!

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du er villig å strekke deg opp til tusenlappen vil jeg tru at du blir fornøyd med disse:

Audio Technica ATH-M50 - Elektronikk - CDON.COM

Mvh
    Peter

Active bulken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, innser att man kansje ikke får noe for under tusenlappen lengre, får leve på portaproen, og spare litt!

Takk for alle tipps!

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes alltid noe kult som kan være verdt å sjekke ut - Philips Citiscape Downtown - koster ca 600 kroner og har fått veldig ok kritikker. De har "Musicseal" som stenger ute musikken og sørger for at det heller ikke lekker til omgivelsene.

philips shl5605 | Finn philips shl5605 på Kelkoo

Innerfidelity sin test:

Philips Citiscape Downtown | InnerFidelity

Største minuset sånn jeg ser det er at de ikke kan foldes sammen på noen måte.

Active bulken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er jo rene jungelen dær ute, uansett hva man skal ha, derfor mener jeg man har muligheten og være nokkså kresen. Jeg for eksempel, bryr meg døyten om folde muligheter (ser mange tester kikker på dette) men synes derimot det ser ut som de ligger mot selve øret, noe som kan skape ubehag etter noen timer.

For en tid tillbake, kjøpte jeg en GPS for og montere i bil til min far, men endte opp og ikke kjøpe testvinneren, SELV om den jeg kjøpte var bedre på navigering (!?) hadde testvinneren mulighet for bilde visning og mp3 avspilling. Da den ikke hade linje utgang, måtte man høre musikken på en liten pc høytaler. Mener det er mye slikt "tull" idag, om man feks. vil ha en god tv, skal sen være full av apps for og være "bra"!? tullball!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du er villig til å betale litt over tusenlappen så kan jeg virkelig anbefale Audiotechnica ATH-M50. Meget god lyd for pengene og er meget behagelige selv etter flere timer på hodet. Fungerer godt til det meste av musikk, og selv så foretrekker jeg å bruke dem til musikk med mye bass og tilkoblet en forsterker. Disse hodetelefonene fungerer godt uten forsterker også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også være verdt å ta en titt på Sennheiser. har HD428 som jeg bruker på jobb, og der er det ålreit bass samtidig som de lekker utrolig lite lyd. Kollegaene er godt fornøyd med akkurat det...

Active bulken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser flere hær annbefaler Audiotechnica ATH-M50. Ser på "TestFreaks" Audiotechnica ATH-M50 tar en kneepet seier , over Sennheiser HD 428. hennholdsvis 9.1 vs. 8.9. Sammtidig er Audiotechnica'n omtrent dobbel så dyr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •