Headset til maks 2000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer samiboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Headset til maks 2000

Heisann

Er da på leting etter noen gode hodetelefoner som skal brukes sammen med pc'n og telefonen min.

Hører mest på rock fra 70-tallet og oppover, ala queen, pearl jam, suzi quatro osv, men kommer også innom contry og trance/dance.

Er da ute etter lukkede klokker som er behagelige å ha over tid.

Ble litt rotete inlegg, men håper dere er til hjelp.

mvh Ole Kristian

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Kan si litt om de jeg har erfaring med

Audio Technica ath-m50(ca 1100)
    Veldig bra lyd i forhold til prisen, isolerer godt og er relativt behagelige å ha på(men folk er forskjellige og komfort er individuelt)

Denon ah-d2000 (ca 2400 på nett)
    Veldig god lyd og god bass. Godt egnet for rock.

AKG K550 (ca 2000)
    Veldig komfortable, men mindre bass en d2000. Har nesten ikke brukt andre headset etter at jeg kjøpte dette pga komforten og vurderer å selge d2000

M50 er et av de mest solide headsettene du kan få tak i, k550 og d2000 er større og ikke like gode til portabelt bruk

Håper dette hjelper litt. Jeg har ikke nok peiling til å si så mye om lydkvalitet osv.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beats er moro på rock.
    Bose er behagelige å ha på.
    Tror dog jeg ville sjekke Focal sine, fikk bra test i L&B

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jok90
    Hei
    Kan si litt om de jeg har erfaring med

Audio Technica ath-m50(ca 1100)
    Veldig bra lyd i forhold til prisen, isolerer godt og er relativt behagelige å ha på(men folk er forskjellige og komfort er individuelt)

Denon ah-d2000 (ca 2400 på nett)
    Veldig god lyd og god bass. Godt egnet for rock.

AKG K550 (ca 2000)
    Veldig komfortable, men mindre bass en d2000. Har nesten ikke brukt andre headset etter at jeg kjøpte dette pga komforten og vurderer å selge d2000

M50 er et av de mest solide headsettene du kan få tak i, k550 og d2000 er større og ikke like gode til portabelt bruk

Håper dette hjelper litt. Jeg har ikke nok peiling til å si så mye om lydkvalitet osv.
    Hvordan syns du lyden generelt er på AKG K550 ? Har sett ett par tester og har fått veldig bra kritikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K550 er nøytral slik som AKGs hodetelefoner er kjent for, lyden er veldig detaljert og klar i hele frekvensområdet, men mangler litt bass i forhold til andre headsett. Til gjengjeld er bassen "kjapp".
    Alt dette gjør at man ikke blir "sliten" i ørene etter lengre lyttinger.

Jeg er ganske ny på området selv. Før jeg kjøpte K550 leste jeg flere tester og erfaringer på nettet, og de var nesten utelukkende positive. K550 slo også ut d2000 på headrooms topp 10 liste når det kom ut

Det at det mangler litt på bassen kan jo være negativt med tanke på at du hører mest på rock. Utenom det vil jeg absolutt anbefale det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da burde du ta en titt på Grado sine hodetelefoner. Vanvittig god lyd. HiFi Klubben selger dem. Tror SR80i ligger på rundt 2000kr-

Disse er "Halv-åpne", og vil ikke vær av typen "Noise Cancelling" hodetelefoner. Men "halv-åpne" hodetelefoner produserer en MYE bedre lyd opplevelse.

Verd å sjekke ut.

Anbefaler å dra til din lokale HiFi selger. Test ut noen av dem de selger. Da slipper du å sende hodetelefoner i retur PGA at du ikke likte dem.

Håper du finner "de perfekte hodetelefonene"

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Technica M50!

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for bra respons, og skal teste litt av hvert av hva dere anbefaler

Men før det, GOD HELG

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Akg 550 blitt bestilt, og venter i spenning på å få prøvd det!

kommer tilbake å skriver litt om det når jeg får det i hus, og fått testet de litt

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samiboy
    Da er Akg 550 blitt bestilt, og venter i spenning på å få prøvd det!

kommer tilbake å skriver litt om det når jeg får det i hus, og fått testet de litt
    Fint å se at du fant noen hodetelefoner som passer for deg. Kan anbefale beyerdynamic DT770 på det varmeste til dere som leser denne tråden.

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da testet headsettet litt, uten headsetamp, men koblet i en Yamaha RX-V1067.

Den fremstår som et solid bygd headset som viser at du har kjøpt noe av kvalitet. Headsettet er en fryd å ha på hode, selv i lengre perioder uten at det blir klamt, eller klar i nakken.

Sammeligningsgrunnlaget mitt er ganske tynt da jeg bare har eid et steelseries 5hv2 selv, og eller bare øreplugger du får med mobil og diverse.

Men for å sammenligne med anlegget mitt kan jeg si at den er veldig nøytral i tonene, og godt egnet til musikk ala pink floyd.

Mange vil kansje si at bass er helt fraværende i forohold til andre, men jeg vil heller si at den gir et mere korrekt lydbilde om hvordan det faktisk er innspilt, istedefor å legge til mer bass en det det egentlig skal være.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd, og kommer nok til å ha det lenge før noe nytt headset blir kjøpt, men at det kommer en hodetelefon forsterker i hus skal dere nok ikke se bort ifra

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sennheiser hd555

Sennheiser Hd-555 fikk 6 stjerner i lyd og bilde. Betalte vel 1300 kroner for mine. Dette er mye lyd for en billig penge.
    Er du veldig glad i masse bass å bulder, vil jeg IKKE anbefale disse.

Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok ikke noe nytt med det første nå som AKG har kommet i hus Tja bass og bulder er morsomt i små perioder, men det blir gammelt spør du meg Veldig fornøyd med headsettet, selv om det ikke er noe å se film med, men det har man jo hjemmekinoen til

men for å fortsette tråden litt, så er han far ute etter et headset som kan brukes til både film og musikk, og da mest film tenker jeg, da han ikke har mulighet til å peise på med volum mtp hensyn til naboer.

Han har også ca 2000 å bruke på headset. hva er å anbefale for han?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ldynamic
    Fint å se at du fant noen hodetelefoner som passer for deg. Kan anbefale beyerdynamic DT770 på det varmeste til dere som leser denne tråden.
    Vet du hva som er forskjellen på DT og T ? Testet DT770 i går, var kjempe fornøyd med de

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spilt en del med mine nye AKG K550, og blir bare mer og mer fornøyd. De trengte uten tvil innspilling, og heldigvis har det kommet mer bass etterhvert. (synes det var litt for spinkelt til å begynne med)
    Kobler de til en Cambridge DacMagic Plus på soverommet, og en Arcam rPac på stua. Låter konge på begge.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •