B&w P3 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 58 av 58

Tråd: B&w P3

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Ja, Ultrasone Edition 8 er konstruert for- og primært tiltenkt bærbart bruk. Eneste "savn" mot iphone må være mic, slik B&W P5 har.
    Ja, jeg har begge - og lydmessig så blir P5 distansert, selvom jeg mener P5 egentlig er ganske god. Nå er det jo også en markert prisdiff mellom de da
    Edition 8 omtrent 4X P5.
    Det blir litt i overkant for min del for mobilt headset. Er ikke så ofte jeg bruker det. På reiser og noen ganger når jeg er ute å går.

For et hjemmesett kunne jeg investert litt mer i, da det hadde blitt brukt mer.

BW P5 fungerer greit for min del både hjemme og borte. Er ganske fornøyd med lyden på Iphone 4s. Det går utenpå alt jeg har hørt fra før av hodetelefoner.

Men jeg har ikke eid så mange dyre heller da, har mest gått i Koss og AKG, samt noe billig Sony.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes selv at P5 er en helt grei hodetelefon, men ikke noen fantastisk lyd. Litt for lukket, lite detaljert og svak bass til det. Jeg måtte opp på Beyerdynamic T70p før jeg ble fornøyd, men vanen har mye å si her. Hvis åpne kontruksjoner er ok og man ikke er noe basshue så får man virkelig mye for pengene med Grado´s rimeligste. Mye bedre lyd enn P5 synes jeg.

Men Focal´s nye headset til 1500,- burde sjekkes ut i den prisklassen. De låter homogene, behagelig og er bra åpne og detaljerte til prisen. Rimelige enn P5 og kanskje bedre lyd?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P5 og P3 er jo nydelige å se på da, det kan jo være viktig nok
    Jeg har begge og mange andre hodetelfoner, liker å bytte litt på.
    Har vært på en liten ferie og da hadde jeg med BOSE qc3, glimrende til sitt bruk, på farten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    For et hjemmesett kunne jeg investert litt mer i, da det hadde blitt brukt mer.
    Jeg bruker Edition 8 primært som Head-Fi hjemme, da de i forhold til mine preferanser er av de absolutt bedre lukkede htlf på markedet. På kortere reiser er det P5 som er med.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Synes selv at P5 er en helt grei hodetelefon, men ikke noen fantastisk lyd. Litt for lukket, lite detaljert og svak bass til det. Jeg måtte opp på Beyerdynamic T70p før jeg ble fornøyd, men vanen har mye å si her.
    Dette med P5 og bass er det litt ulike meninger om. Jeg synes det er mer enn nok bass, men den er litt udefinert.
    Lyden i P5 er ganske sensitiv i forhold til hvordan de plasseres på øret. Ørlite grann lengre bak på øret enn "naturlig" (for meg) - og de åpner seg betraktelig.

Men - som jeg har skrevet i andre tråder flere ganger vedr P5 - Jeg liker de godt til sitt bruk. Dvs. primært på reise, når jeg vil koble av til musikk - og ikke la meg engasjere av musikk. Om noen skjønner forskjellen. Den litt laid-back signaturen i P5 passer bra til dette.

T70, som har en ganske annerledes karakteristikk, likte av flere årsaker ikke jeg.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers merker jeg at P5 er laget for Iphone, eller Apple produkter. De trengte også litt innspilling før de kom ordentlig igang.

Jeg prøvde de med en mini mp3 spiller fra Creative og det lød helt forferdelig, men med Iphone 4 så lyder det for min del helt nydelig.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers merker jeg at P5 er laget for Iphone, eller Apple produkter. De trengte også litt innspilling før de kom ordentlig igang.

Jeg prøvde de med en mini mp3 spiller fra Creative og det lød helt forferdelig, men med Iphone 4 så lyder det for min del helt nydelig.
    Enig, de låter merkelig nok bedre med Iphone enn med andre spillere, tror det gjelder P3 og.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Enig, de låter merkelig nok bedre med Iphone enn med andre spillere, tror det gjelder P3 og.
    Etter det jeg har hørt, er det pga forsterkerkraften som i iphone er en del sterkere enn vanlige mini mp3 spillere.

Det var iallefall totalt forskjellig med Creative og iPhone4s. Men du ser det jo på størrelsen og da. Creative mini er på størrelsen med en femkrone mens iPhone nesten er litt for stor. Imo...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En meget god lydmessig kombo er P5 og Aune X1 DAC/Hodetelefonforsterker. Aune´s karakteristikk balanserer tonalt meget bra mot P5 og kombinasjonen Macbook > Aune > P5 løfter lyden i P5 noe enormt i forhold til Iphone > P5
    Aune X1 DAC - Mala Audio

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En meget god lydmessig kombo er P5 og Aune X1 DAC/Hodetelefonforsterker. Aune´s karakteristikk balanserer tonalt meget bra mot P5 og kombinasjonen Macbook > Aune > P5 løfter lyden i P5 noe enormt i forhold til Iphone > P5
    Aune X1 DAC - Mala Audio
    Denne som var i månedens hjemmekino?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne som var i månedens hjemmekino?
    Det kjenner jeg ikke til, men den var testet i siste nr. av Watt.
    Klikk på linken i innlegget mitt for å komme til leverandørens hjemmeside og mer info.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kjenner jeg ikke til, men den var testet i siste nr. av Watt.
    Klikk på linken i innlegget mitt for å komme til leverandørens hjemmeside og mer info.
    Ok bare jeg som glemmer at hjemmekino har byttet navn til watt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok bare jeg som glemmer at hjemmekino har byttet navn til watt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde P3 på HFK Trondheim i dag, og disse kunne ikke vært innspilt. Vokalene var innestengt, men god punch i bunnen uten å overdrive. Endte opp med P5 da de hadde bedre byggekvalitet, åpnere lydbilde, og selv om jeg elsker bass, så hadde P5 en som passet meg utmerket. Alt i alt så vil jeg si at P5 er et bedre kjøp enn P3. Mistenker at hverken P3 eller P5 var innspilte, da lyden på utstillingmodellen var samme som på de nye jeg fikk.

Samsung Galaxy Note fikk ihvertfall frem god lyd fra de, selv om den ikke har verdens beste innmat.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han her er enig med deg i at P5 er best;Bowers & Wilkins P3 Portable Headphone Review - YouTube

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Han her er enig med deg i at P5 er best;Bowers & Wilkins P3 Portable Headphone Review - YouTube
    Virker som om jeg gjorde et godt kjøp da, men så koster de 900,- mer. Noen som har tips til best måte å innspille de på? Bare kjøre en spilleliste døgnet rundt på moderat lyd?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte først P5 og senere P3, liker begge men P5 er mer solide og skrur man på 'bassforsterkning' på iPod er de minst like bassete som Beats studio.
    Jeg spillte inn mine om natten på moderat høyt volum.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jeppfi
    ..... Bare kjøre en spilleliste døgnet rundt på moderat lyd?
    Ja, men det er delte meninger om hvor mye innspilling egentlig har av betydning (generelt alle htlf) - og hva årsak til at htlf kan endre seg over tid egentlig skyldes.
    I linken har Innerfidelity gått forholdsvis nøye til verks - og konkluderer med at de ikke kan avgjøre om de endrede måledata skyldes innspilling, eller andre faktorer.

Evidence of Headphone Break-In? | InnerFidelity

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •