B&w P3 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58

Tråd: B&w P3

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lydkvaliteten på disse er faktisk veldig bra og fyldig, P5 kan være noe snillere i bunn men bedre i toppen. Smak og behag men selv synes jeg de var veldig bra.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Hørte på denne i dag, må si jeg ble utrolig imponert! Hørte også på p5, og likte best p3!
    Folk er forskjellige, heldigvis.
    Jeg var på HFK i går og brukte litt tid på å lytte til dem begge.
    P3 hadde mere bass, men samtidig en mere innestengt lyd i forhold til P5.

Sistnevnte var mere åpen, "lettere" og luftigere i lyden.

Om P5 kunne leveres med stoffputer som P3, så hadde jeg valgt den. Skinn/skai blir litt klamt etter noe bruk, men her er nok ikke P5 verst i klassen.

P3 kan foldes sammen og er sånn sett ikke bare mindre i størrelse, men lettere å ha med seg på reise.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TrygveHemminghytt

Som dem sa i en av disse testene, er att disse er ett bedre kjøp enn B&W P5 :-P
    Ja, B&W P3 er billigere, MEN det er et par hakk opp til lydkvaliteten i B&W P5...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P5 er rett og slett himmelsk kombo med iPhone, iPod og sikkert også iPad.

Anbefaler disse til bruk med apple produkter. Er P3 i nærheten så er de garantert et knallkjøp.

Snedig at de kan brettes ordentlig sammen, altså P3...

Men oppløsning, bass og mellomtone er helt i topp på P5 med iPhone...

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda så bra det Supertramp

Kan vel skrive litt hvorfor jeg likte p3 best:
    Design, var slankere og finere.
    Putene i stoff isteden for skinn, satt veldig behagelig på hodet.

P3 hadde mer drag i bunn som Roger Waters skrev, litt mer trykk.
    Synes også at de hadde en fin oppløst lyd, og hørte ikke noe merkverdig bedre lyd hos P5. Litt luftigere kanskje, men ikke nok til å foretrekke den framfor P3

Nå hørte jeg disse på forsterker og cd-spiller, så vet ikke hvordan det høres ut på Telefon som jeg hadde brukt det på da
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    Jeg syns porta pro er flotte. Lette å smekke på, og har utrolig behagelig lyd. Jeg prøvde noen akg til over 1000 lappen for et par år siden, og syntes de var forferdelige i forhold.
    Er det ikke et tankekors at de fleste (jeg ser) med PortaPro har lue under - selv midt på sommeren :-O

BTW > Har hatt P5 siden omtrent rett etter de ble tilgjengelige - og er rimelig godt fornøyd med de, til sitt bruk. Må en tur innom HFK etterhvert for å lytte til P3 - om ikke annen enn "for å ha gjort det".
    P3 er vel, slik jeg har forstått det "åpne", mens P5 er "lukkede". Ser at de også fysisk har mindre puter.
    Stoffputer vil være mindre "klamme" enn skinn, men selv på stranda i syden med sol fra skyfri himmel har jeg ikke funnet P5 som direkte ubehagelige å ha på.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle dere som synes P3 låter innesluttet og rotete. Nå har jeg spilt på mine i ca 70 timer, og jeg har aldri vært borti så stor forskjell i lyd før. Det er noen helt andre klokker etter disse blir innspilt. Kan virkelig anbefales!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Til alle dere som synes P3 låter innesluttet og rotete. Nå har jeg spilt på mine i ca 70 timer, og jeg har aldri vært borti så stor forskjell i lyd før. Det er noen helt andre klokker etter disse blir innspilt. Kan virkelig anbefales!
    Jeg mente ikke at lyden er spesielt innestengt, men sammenlignet med P5 er de ikke fullt så åpne og luftige.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metallsulten
    Er de bedre enn porta pro ?

Ja, de er bedre enn potta på do.:-D Alt er litt bedre enn porta pro, bassen er bedre mellomtonen og diskanten er også bedre. Når det er sagt må jeg si at porta pro imponerer meg veldig i forhold til pris, kjøpte nye på Europris til 250kr. (hvite de har bedre ledning)
    Lånte også min sønn sine Monster Solo HD for sammenligning. Det var ganske jevnt synes jeg, men P3 er litt mer oppløst.

Er ikke helt overbevist om komforten på P3. Monster solo har i hvert fall bedre komfort. Utseende messig er P3 inner tier og lyden er klar, men laidback.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andersen88:

Jeg synes de spilte veldig godt ut av boksen og skal nok få kjøpt meg et par selv av disse herlighetene med tiden. Det er moro at de blir enda bedre med noen timer med innspilling også, synes dem er veldig lette å ha på hodet også.

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1/2 Tam
    Ja, de er bedre enn potta på do.:-D Alt er litt bedre enn porta pro, bassen er bedre mellomtonen og diskanten er også bedre. Når det er sagt må jeg si at porta pro imponerer meg veldig i forhold til pris, kjøpte nye på Europris til 250kr. (hvite de har bedre ledning)
    Lånte også min sønn sine Monster Solo HD for sammenligning. Det var ganske jevnt synes jeg, men P3 er litt mer oppløst.

Er ikke helt overbevist om komforten på P3. Monster solo har i hvert fall bedre komfort. Utseende messig er P3 inner tier og lyden er klar, men laidback.
    LITT bedre ja, jeg hørte på dem i dag. Var grei lyd, men de virket tunge og slingrete. Pene er dem jo.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg sier at 1600,- er maks prisen, er P3 verdt det da? Eller er det noen andre som spiller bedre? Lei av mine Beats by Dr Dre Tour ørepropper, og vil ha skikkelig lyd på ørene. Skal brukes sammen med en Samsung Galaxy Note, og denne har vel ikke verdens beste lyd slik som Galaxy S. Anbefaler dere da en forsterker?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jeppfi
    Hvis jeg sier at 1600,- er maks prisen, er P3 verdt det da? Eller er det noen andre som spiller bedre? Lei av mine Beats by Dr Dre Tour ørepropper, og vil ha skikkelig lyd på ørene. Skal brukes sammen med en Samsung Galaxy Note, og denne har vel ikke verdens beste lyd slik som Galaxy S. Anbefaler dere da en forsterker?
    Det beste er å prøve dem selv, musikksmak er veldig opp til hver og en og kanskje disse passer deg utmerket. Sånn jeg har prøvd dem så spiller de faktisk ganske kult, er å anbefale om du liker klokker med litt trøkk i samt et fint design med på kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det beste er å prøve dem selv, musikksmak er veldig opp til hver og en og kanskje disse passer deg utmerket. Sånn jeg har prøvd dem så spiller de faktisk ganske kult, er å anbefale om du liker klokker med litt trøkk i samt et fint design med på kjøpet.
    Er helt klart litt basshore, men helst ikke overdreven Beats bass. Bare de er bra på hip hop/rap, rock og litt Infected Mushroom så er det greit, men skal få testa de neste gang jeg er innom HFK. Anbefaler dere hodetelefonforsterker til disse?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt klart litt basshore, men helst ikke overdreven Beats bass. Bare de er bra på hip hop/rap, rock og litt Infected Mushroom så er det greit, men skal få testa de neste gang jeg er innom HFK. Anbefaler dere hodetelefonforsterker til disse?
    Denne er laget til portabel bruk så har du i en ipod så er du langt på vei, disse spiller ikke slik som Beats etter det jeg har hørt. Dem spiller kult og det holder for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Denne er laget til portabel bruk så har du i en ipod så er du langt på vei, disse spiller ikke slik som Beats etter det jeg har hørt. Dem spiller kult og det holder for meg.
    Høres ut helt perfekt ut for meg da lyden til Beats er grufull fæl, så får håpe P3 treffer meg bra

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut helt perfekt ut for meg da lyden til Beats er grufull fæl, så får håpe P3 treffer meg bra
    Disse har bra og fyldig lyd og det er nok noe av det du er ute etter, Beats er bare bass og sånt kan bli litt kjedelig i lengden. Andersen88 sier at dette er bra saker etter 70t innspilling, løsner litt og bedre blir det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    P5 er rett og slett himmelsk kombo med iPhone, iPod og sikkert også iPad.
    P5 låter bra med iPhone, men himmelsk er å ta i litt mye synes jeg. Man kommer maaange steg nærmere "himmelsk" med disse:

Ultrasone Edition 8.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    P5 låter bra med iPhone, men himmelsk er å ta i litt mye synes jeg. Man kommer maaange steg nærmere "himmelsk" med disse:

Ultrasone Edition 8.
    Jo okay, med mine preferanser så.. Er de du har bygget for iphone også?

Har du begge to?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Jo okay, med mine preferanser så.. Er de du har bygget for iphone også?

Har du begge to?
    Ja, Ultrasone Edition 8 er konstruert for- og primært tiltenkt bærbart bruk. Eneste "savn" mot iphone må være mic, slik B&W P5 har.
    Ja, jeg har begge - og lydmessig så blir P5 distansert, selvom jeg mener P5 egentlig er ganske god. Nå er det jo også en markert prisdiff mellom de da
    Edition 8 omtrent 4X P5.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •