Beyerdynamic T70P - innspillingstid?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beyerdynamic T70P - innspillingstid?

Tok en sjanse og kjøpte disse uhørt på nettet etter å ha lest diverse tester rundtomkring på nettet. Fant ut at disse hodetelefonene var en av de bedre på bærbar hi-fi.

Nå har jeg fått de og fikk ikke helt den aha-opplevelsen jeg forventet. Syns de mangler litt bass og mellomtone for å være på topp. Lyden er ikke dårlig, men jeg forventet mer til 3500kr. Har bare prøvd de på iPhone og mac med Behringer UCA222 eksternt lydkort. Sistnevnte er hakket bedre lyd på, naturligvis.

Men så er det innspillingstiden da; hvor lenge trenger de spille før de løser seg litt opp? Regner med de blir litt bedre etter hvert.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi de 100 timer og se om det blir noe bedre, hvis ikke bør du vurdere å sende de i retur. Jeg prøvde de hos Soundgarden, jeg var uimponert og kunne ikke forstå hvordan de hadde fått så mye bra anmeldelser.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg kan sende de i retur siden de er kjøpt på nettet.

Har brukt de noen timer nå og lyden har blitt en del bedre. Bassen har kommet mer frem. Tar meg en tur på HiFiklubben og Soundgarden imorgen for å sammenligne med litt andre. Er litt usikker på hva man skal forvente, da dette er mine første "skikkelige" hodetelefoner.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i landet bor du? Hi-Fi klubben (B&W + Denon) og Soundgarden (AKG + Bose ++) har ikke så bra utvalg av hodetelefoner synes jeg.

Hvis du bor i Oslo, så har Stereofil et variert og bra utvalg av hodetelefoner. Jeg tror det er stedet for deg om du vil sjekke ut andre hodetelefoner, de har T70p også.

Audio Norge har også veldig bra klokker som du ikke finner i andre butikker (Audeze + HiFiMAN bl.a.).

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva forventer du av lyden egentlig ?

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker et varmt og åpent lydbilde, god romfølelse og engasjerende lyd. Det er også veldig viktig at jeg ikke blir sliten av å høre på de eller ha de på. Musikalitet er viktigere enn detaljgjengivelse har jeg funnet ut. Etter prøvelytting av mange klokker og forsterkere, har jeg funnet en kombo som jeg er fornøyd med.

Ting jeg ikke liker med T70p er den lukkede konstruksjonen som gir liten romfølelse. Den var ikke så engasjerende som jeg forventet og låt litt kjedelig, bortsett fra mer detaljer syntes jeg ikke den skilte seg nok fra min DT 770.

Jeg er glad jeg har kjøpt en toppmodell, i mine øyne er den verdt prisforskjellen. Mange som kjøper en mellomklasse modell ender ofte med å oppgradere før eller senere. Om det er et krav at den skal være med på farta hadde jeg kjøpt noen gode propper og hatt klokker hjemme. Det er meg da.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i Bergen så får bare se hva de har på hifiklubben og soundgarden.

Hva jeg forventer av lyden? Fyldig og stram bass, samt en diskant som er behagelig og ikke skrikende. Liker litt varm klang. Liker godt lyden i Klipsch høyttalere feks.

Til nå opplever jeg T70P som litt skrikende og med litt for lite bass. Mellomtonen er jeg litt usikker på hva jeg mener om.

Jeg vil ha lukkede hodetelefoner da de i hovedsak kommer til å bli brukt på reise og i rom med andre folk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss!!! Hva forventer du :wink: .

Mine ble dessverre nylig stjælt og jeg savner dem masse. Topp fornøyd! Meget engasjerende, transparent og detaljert. Bassen slår godt på musikk med en viss dynamikk, men de overdriver ikke. Akkurat sånn jeg liker det. De er nok en bitteliten smule frempå, men klarer det uten å bli for slitsomme å lytte til så lenge man ikke spiller for høyt over tid. Testen i Watt stemmer 100% med mine erafringer. Skrikende diskant har jeg aldri hørt fra dem. Ikke på de aller værste innspillinger engang.

De endrer ikke karakter over tid, imo.

Jeg prøvde å spille over Iphone når jeg fikk den, men fant fort ut at jeg ville fortsette å bruke iPod da lyden analogt fra IPhone ikke var all verden. Det er ikke der skuffelsen ligger? Hva med å prøve en Fiio forsterker/dac for å unngå den dårlige utgangen fra iPhone?

Selge så gode hodetelefoner? Jeg klarte ikke å finne en som var i nærheten engang i og under denne prisklassen.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jeg kravstor? Er første gang jeg legger penger i skikkelige hodetelefoner.

Som nevnt over så bruker jeg de også på mac med Behringer UCA222 USB-lydkort. Spiller musikk i FLAC eller 320kbs mp3. Men litt mer fylde i bassen hadde gjort seg. Skal kjøpe meg en iPod Classic til å ha musikk på, regner med den har bedre lyd ut enn iPhone(?).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Er jeg kravstor?
    Vel, skrikete diskant er uforståelig for meg. Og det har jeg ikke hørt andre si før heller. Jeg testet alle jeg kunne på Stereofil og i noen andre butikker, men ingen var i nærheten av disse.

Jeg vet jo at endel liker overdreven bass og et varmere lydbilde enn nøytralt så kanskje du bare har en annen lydpreferanse enn meg :wink:. Jeg tror jeg bare prøvde øreplugger (Etymotic) på IPhone så jeg vet ikke hvordan T70p låter med dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Ting jeg ikke liker med T70p er den lukkede konstruksjonen som gir liten romfølelse. Den var ikke så engasjerende som jeg forventet og låt litt kjedelig, bortsett fra mer detaljer syntes jeg ikke den skilte seg nok fra min DT 770.
    Med forbehold at DT 770 ble for tung å drive med iPod (Stereofil skriver at den kan fint brukes til Ipod), så var det for meg stikk motsatt. DT770 ble for varmtlydene, lukket og kjedelig for min smak. Med T70p åpner lydbildet seg opp flere hakk og det ble moro å lytte på musikk. Jeg var ikke det minste i tvil om hvem som var best. Romfølelsen er god den, imo. Har ikke hørt toppmodellene.

Denon ble for tunge å drive til iPod, men de låt flott. De nye til B&W var daffe i forhold til T70p og ingen AKG nådde opp, imo.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Vel, skrikete diskant er uforståelig for meg. Og det har jeg ikke hørt andre si før heller. Jeg testet alle jeg kunne på Stereofil og i noen andre butikker, men ingen var i nærheten av disse.

Jeg vet jo at endel liker overdreven bass og et varmere lydbilde enn nøytralt så kanskje du bare har en annen lydpreferanse enn meg :wink:. Jeg tror jeg bare prøvde øreplugger (Etymotic) på IPhone så jeg vet ikke hvordan T70p låter med dem.
    Ikke veldig skrikende, men littegrann over min preferanse.

Jeg heller nok mer mot et litt varmere lydbilde enn nøytralt ja, men vil ikke dermed si at det skal være overdrevet bass.

Jeg får gi de noen timer til, og høre på litt andre hodetelefoner før jeg konkluderer mer.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg skjønner godt hva du mener, jeg har vært interessert i lyd siden fikk Panasonic mono kassettspiller og Abba Arrival ! til 7 årsdagen min, og i mange år var "riktig" Hifi min greie, med Mourdant Short, KEF m.m. Etterhvert utvidet musikksmaken min seg fra Toto (gjesp) og andre teknisk perfekte produksjoner med til musikk med mer bass og kick-ass dynamikk som veldig mye elektronisk, Symfonic Metal, Rammstein m.m. og da endte jeg opp med Klipsch bla som er langt fra nøytralt, men spiller ræva av nitriste engelsk lydende kasser. Samme gjelder egentlig headsett, har både studiomonitorer fra Sennheiser, eldre AKG K serien m.m. og sammenlignet med mye av det nyeste på markedet så låter de nyere headsettene mye morsommere, men selvsagt ikke ett "riktig" nøytralt, sterilt osv lydbilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke veldig skrikende, men littegrann over min preferanse.

Jeg heller nok mer mot et litt varmere lydbilde enn nøytralt ja, men vil ikke dermed si at det skal være overdrevet bass.

Jeg får gi de noen timer til, og høre på litt andre hodetelefoner før jeg konkluderer mer.
    Lyden endrer seg ikke over tid, så det du hører splitter nytt er slik de låter. Husk at man gjerne tilpasser seg ny lyd.

Det meste av musikk har så lite dynamikk at basstrykket vil bli begrenset av den grunn. Så vil man kompensere for det? Ved ikke-elektrisk musikk så er jo bass lite dominerende.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Lyden endrer seg ikke over tid, så det du hører splitter nytt er slik de låter. Husk at man gjerne tilpasser seg ny lyd.

Det meste av musikk har så lite dynamikk at basstrykket vil bli begrenset av den grunn. Så vil man kompensere for det? Ved ikke-elektrisk musikk så er jo bass lite dominerende.
    Jeg syns de mangler mye i bunn for at jeg skal bli fornøyd. Har hørt på mye forskjellige sjangere og finner ikke roen med disse.

Men, idag var jeg på HiFi-Klubben og hørte på litt diverse.

Jeg må nok innse at den nøytrale klangen som er i Beyerdynamic ikke passer mitt øre. Likte mye bedre lyden i Denon sine hodetelefoner.

Endte med å bestille det siste settet med Denon AH-D2000 de hadde.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endte med å bestille det siste settet med Denon AH-D2000 de hadde.
    Da håper jeg du blir fornøyd med dem og så at jeg sa at de er for tungdrevne for iPod slik at de låter litt daffe på dem. Jeg synes da Denon virker ganske nøytrale også og ikke så ulikt T70p. Noe varmere i klangen er de nok, men kan ikke huske at de hadde mer bass. Jeg kunne godt tenkt meg dem jeg også hadde de vært mer lettdrevne.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja han sa det han i butikken også, men det går nok bra. Kommer til å kjøpe meg en hodetelefonforsterker til å ha hjemme også.

Newcomer trondkk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten kommentar fra en som er glad i bass men hører på all slags musikk.
    Fikk tak i T70p for en rimelig penge i et ryddesalg på min lokale Elkjøp-butikk og slo til.

Først tenkte jeg som flere her at klokkene manglet bass. Litt pinglete rett og slett.
    Men så...
    Først er det utrolig viktig at gel-putene får satt seg skikkelig og dermed tetter helt. Gjør de ikke det "forsvinner" bassen.
    Ellers bør man tweake litt utfra både lydspor/innspilling og type musikk man lytter til.
    På PC har jeg et USB SoundBlaster Recon 3D lydkort. Det bedrer lyden ift det innebygde kortet og samtidig får man en EQ-funkjsonalitet i medfølgende driver/SW-pakke. Og om man vil så skal jeg love at det IKKE mangler bass i disse klokkene. Jøye meg - det er virkelig så man kjenner lydtrykket slå mot hodet - helt ned mot de 4Hz'ene det er oppgitt å gå ned til.

Jeg har installert EQ-app på telefonen og anskaffet Fiio E07K hodetelefonforsterker med mulighet for å stille bass og treble. Dermed får jeg mye av de samme innstillingsmulighetene på reisefot som jeg har på kontoret og hjemme.

Jeg er INGEN ekspert på lyd men vet hva jeg liker innen mange sjangre - og disse klokkene leverer hva man måtte be om dersom man bare justerer lydbildet som sendes til dem!

Og til klassisk/akustisk musikk ELSKER jeg dem rett og slett.
    Jeg innser at smaken er som baken og at det garantert finnes bedre klokker (til mye høyere pris) der ute men jeg trenger ikke andre klokker på en stund!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kan jeg få tak i Gel puter ?
    har forsåvidt ingen problem med bassen i disse klokkene, men morro å prøve ut alternativer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Very Adult Sennheiser Momentum | InnerFidelity

Desse er superb til bærbart bruk.Men ikkje likke mye bass som td denon (denon ah-a100)...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •