O2/ODAC combo i Norge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

O2/ODAC combo i Norge?

Hei. Noen som har noen erfaringer med Objective 2 amplifier og/eller med ODAC combo?

Snakker da om denne saken her til kun $144: JDS Labs - Objective2 Headphone Amplifier

Mange som mener den passer godt med Denon D5000, og 144 USD er så vidt en tusen lapp, er det er sted man får kjøpt dette i Norge?

Ellers blir det jo 879 kroner x 1.25 + frakt = ~ 1200 kroner

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NwAvGuy

Han skal vel lage O2+ODAC i 1 enhet som en desktop hodetelefonforsterker med DAC.

Tror nok ikke de selger de noen steder i norge tho, og prisen er ikke spesielt gal med tanke på ytelsen.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revolution
    NwAvGuy

Han skal vel lage O2+ODAC i 1 enhet som en desktop hodetelefonforsterker med DAC.

Tror nok ikke de selger de noen steder i norge tho, og prisen er ikke spesielt gal med tanke på ytelsen.
    Så eneste muligheten jeg har er å kjøpe fra han? (utlandet)

er mange som har foreslått denne komboen til D5000. Er jo nettopp det jeg har, men har forsatt et budsjett å tenke på hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Epiphany Acoustics også lager denne. De holder til i England, så litt kortere vei enn å bestille helt fra andre siden av atlanteren.

EHP-O2 Portable Headphone Amplifier | Epiphany Acoustics
    EHP-O2D miniature desktop headphone amplifier with USB DAC | Epiphany Acoustics

Har endelig satt meg fore å kjøpe et skikkelig headset, så er også på jakt etter gode og rimelige DAC og forsterker så jeg får utnyttet det skikkelig. Dette ser ut til å være et valg som må utforskes.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ftfoi
    Ser at Epiphany Acoustics også lager denne. De holder til i England, så litt kortere vei enn å bestille helt fra andre siden av atlanteren.

EHP-O2 Portable Headphone Amplifier | Epiphany Acoustics
    EHP-O2D miniature desktop headphone amplifier with USB DAC | Epiphany Acoustics

Har endelig satt meg fore å kjøpe et skikkelig headset, så er også på jakt etter gode og rimelige DAC og forsterker så jeg får utnyttet det skikkelig. Dette ser ut til å være et valg som må utforskes.
    Valget her et veldig utalt på amerikanske forum.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Objective2. Utrolig bra lyd for pengene, selv sammenlignet med desktop-headamps til mange ganger prisen. Er litt for stor for å være bærbar, men er i det minste meget transportabel.

Kan anbefale JDS etter problemfrie kjøp tidligere.

For de som har tvilt på O2 og NwAvGuys måledata, er det kjekt å vite at uavhengige målinger bekrefter ekstremt gode måledata for O2:
    InnerFidelity Headphone Amp Measurement Program Update July 2012 | InnerFidelity

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har O2+ODAC komboen (JDS Labs - O2+ODAC Combo) og kan ikke si meg annet en meget godt fornøyd^^, har fossåvidt ikke så lang fartstid som Head-fi'er men hører en helt revolusjonerende forskjell mellom minijack utgangen på pc'n:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også kjøpt denne ampen nylig fra jdlabs. Jeg har ikke rukket å høre så mye på den, har venta på et ac/ac adapter for å lade rakkeren. Heldigvis var batteriet halvlada da den kom så jeg fikk gjort en snikklytt, og en hel verden av detaljer i musikke steg frem i den korte testen. den ble sendt i posten(USPS), og jeg har ennå til gode å få noen tollregning, så jeg tror kanskje jeg slapp unna (*kryssefingrene*), så da ble det ikke så gæli: 168 usd eller ca 950 kroner, men så kommer strømadapter i tillegg, da har jeg bestilt fra altitec og det kommer på 270 kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min O2/ODAC-combo fra Epiphany Acoustics - og bortsett fra at posten og tollvesenet sendte pakken frem og tilbake seg i mellom i 10 dager, så var det ingenting å utsette på leveringen og servicen fra Oliver hos Epiphany.

For den som vil ha en O2/ODAC, så vil jeg påstå at Epiphany er et bedre alternativ enn JDS labs: Prisen er noenlunde lik, men forsendelseskostnadene er relativt lave. Den andre store fordelen er at Epiphany leverer den med riktig strømforsyning, så du slipper å kjøpe den utenom.

Lyden i O2/ODAC er det lite å utsette på: Som NwAvGuy selv sa, så var målet å skape transparente komponenter, og det har han til en stor grad klart.

Så til den biten jeg ikke er så glad i med O2: Ergonomi. Mer spesifikt er plasseringen av inngangen fra strømforsyning, av/på bryter og utgang for hodetelefon utrolig irriterende - de sitter veldig tett, og rett ved siden av hverandre. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har skrudd O2en av ved et uhell når jeg skal bytte til et annet sett med hodetelefoner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •