Har noen et tips til små propper som passer i en mc-hjelm og låter bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har noen et tips til små propper som passer i en mc-hjelm og låter bra?

Jeg har kjørt med Etymotics ER6i Isolators på sykkelen fram til og med i fjor, men i fjor høst gikk kabelen i stykker, så bare den ene funker. Jeg hadde brukt dem i tre år og det hender jo at kabelen henger seg fast i ting (dørhåndtak og sånt), så veldig uventet var det ikke. Det som var mer uventet var at de har gått ut av produksjon og ikke er å få kjøpt nye lenger! Brukt kjøper jeg ikke, for man vet aldri hvor mye tidligere eier har røsket i kabelen. Så nå har jeg testet Shure SE215-K og flere forskjellige av Logitechs Ultimate Ears, men de er for ubehagelige å ha inni hjelmen på grunn av form/størrelse/vinkling. Jeg har noen par med Koss The Plug som reserveplugger, men de er verken gode nok til å sperre ute lyd eller låter bra nok for min smak. Og det jeg har sett av Bose, er merket med at de ikke er beregnet på støyisolering. Det fins nyere modeller fra Etymotics, men ut fra det jeg kan se på bilder, stikker de lenger ut av ørene. ER6i var skikkelig lavprofil.

Vet noen om noe opp til rundt tusingen som låter bra, stenger ute lyd godt og er små nok utenfor øret til at man greit kan bruke dem i en helhjelm? Jeg vil ikke bruke øretelefoner montert i hjelmen, for jeg er plaget av øresus og er nødt til å ha propper når jeg kjører. Siden det ikke er helkåpe på sykkelen, er det en del vindsus rundt hjelmen, særlig når jeg bikker 90-100 (som jeg ganske ofte gjør på motorveien mellom Grimstad og Kristiansand). Tips mottas med takk!

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er noe også jeg lurer på. Jeg har ikke øresus, men plages veldig av vindstøy når jeg kjører slik at det oftest sitter skumpropper i ørene under hjelmen. Propper som holder ulyden ute og samtidig er i stand til å levere godlyd står på ønskelista.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Hva med disse:

Vsonic GR06 Review

Jeg har etterhvert dratt på meg en del IEM og disse er faktisk de som jeg synes er best allround av de jeg har (enda de er langt fra de dyreste).

De har veldig lav profil og isolerer helt greit.

Sykt bra til prisen vil jeg si:-D

Eneste aber er at de må kjøpes på ebay så det blir litt tid å vetne på dem.

Edit:
    Jeg kjøpte mine fra denne selgeren:

VSONIC GR06 High Fidelity Professional Quality Stereo Inner-Ear Earphones | eBay

Har handlet der flere ganger og det har aldri vært noe tull (eller toll heller for den saks skyld ).

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende inholdsrik pakke! Takk for tipset, jeg skal snuse meg rundt på de der! Det var ganske stor del som var utenfor øregangen, men de stikker kanskje ikke så langt ut at det blir noe problem? Generelt sett bør de være veldig godt innenfor nivået til det ytre øret. Gjør disse det? De Etymotic-proppene jeg hadde, kom ikke utenfor øreflippen, det er det ideelle.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Imponerende inholdsrik pakke! Takk for tipset, jeg skal snuse meg rundt på de der! Det var ganske stor del som var utenfor øregangen, men de stikker kanskje ikke så langt ut at det blir noe problem? Generelt sett bør de være veldig godt innenfor nivået til det ytre øret. Gjør disse det? De Etymotic-proppene jeg hadde, kom ikke utenfor øreflippen, det er det ideelle.

De sticker ikke utenfor det ytre øret i det hele tatt:-D

Er nok de jeg har som stikker ut minst faktisk (enda jeg har veldig smal øregang). Går fint an å sove med de på og de er veldig komfortable.

Storebror GR07 får også sykt bra omtale på Head-fi men jeg har ikke hært disse selv.

Edit:
    Veit ikke om du/dere har sett denne tråden, den er full av gode tips:

Multi-IEM Review - 240 IEMs compared (Spiral Ear SE 3-way Reference added 06/03/12)

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk igjen! Jeg må absolutt se nærmere på de greiene.

Kan for øvrig stryke et merke til av listen - Sennheisser. Kjøpte et par CX400-II Precision på Elkjip i dag, til overpris (i forhold til nettprisene). De låt ganske bra, men islolerte altfor dårlig, iallfall for mine ører. Og jeg prøvde alle proppene... Det blir nok den veldig greie returretten som slår inn.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har snust litt rundt på disse og GR07, men stemmer det at de må ha kablene liggende over ørene? Det er ikke veldig bra med hjelm.

Og har du forresten testet Shure 215 eller lignende? Jeg har dem, og de stikker for langt ut til å være behagelige med hjelm.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Jeg har snust litt rundt på disse og GR07, men stemmer det at de må ha kablene liggende over ørene? Det er ikke veldig bra med hjelm.

Og har du forresten testet Shure 215 eller lignende? Jeg har dem, og de stikker for langt ut til å være behagelige med hjelm.

Har dessverre ikke noen erfaring med med Shure 215.

Det er korrekt at kablene må bak øret på både GR06 og GR07. Du trenger dog ikke bruke "bøylene" som følger med. Ligger fint også med bare kabel.

Kanskje er det sikreste å kjøpe i Norge sånn at du får teste med hjelmen på og bruke angrefrist dersom det ikke passer.

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier noe. Må nok tenke litt ekstra lenge på denne, så får jeg heller kjøre med Koss-lyd til en hundrelapp i mellomtiden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •