Nye headphones... Pioneer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye headphones... Pioneer?

Vurderer meg nye headphones, og klarer virkelig ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal gå for. De som jeg har sett på lengst er Pioneer HDJ-2000 og Sennheiser 25-ii.

Ser nylig at Pioneer har sluppet ut SE-MJ751 og SE-MJ591, sistnevnte er dyrere og antar den er bedre enn 751. Så den er nå favoritten da jeg likte designet også.

Var og testet PSB M4U-2 for to uker siden, og jeg syns ikke den imponerte meg noe særlig, kanskje jeg hadde dårlig hørseldag
    Nå dukket opp B&W P3 og den ser også stilig ut. Fra før har jeg B&W C5 og er kjempe fornøyd med de.

Valget står nå mellom
    HDJ-2000
    25-ii
    MJ751 (nydelig design)
    MJ591 (favoritt)
    M4U-2 (?)
    P3

Hovedmålet er mest fra/til jobb, deretter kommer studio, så DJ'ing. Fra før har jeg også Beats Pro til DJ, men etter å hatt Beats, angrer jeg da "alle" har beats, og jeg syns de er så tunge i lengden.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg brukt det til alt det du beskriver inkl mobil evt så hadde jeg gått for Sennheiser Amperior, dessverre så ser det ut som markedsavdelinga hos Sennheiser sitter med huet så godt planta oppe i ræva at de ikke får med seg at ting også må produseres.

Amperior skulle vært på markedet allerede i mars måned.

Jeg gidder ikke vente mer så har i dag bestilt B&W P3 til utendørs og reiseformål.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe stor forskjell på 25-ii og amperior? er de tunge? Kan jeg overleve fly/tog/buss tur i 3-5 timer non stop?

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 hovedforskjeller:

1. Amperior har lavere Ohm og er laget for bærbart, mens orignalen er forholdsvis tungdrevet da er laget for DJ bruk.

2. Skal ikke være helt store lydforskjellen, men Amperior har aluminumsklokker som demper vibrasjoner og skal gi ett mer ryddig lydbilde som også gjenspeiles på det mange her er så glad i - målekurver mot 25 sine plæstikklokker.

The Most Excellent Sennheiser Amperior and HD 25-1 II | InnerFidelity

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt meg Se-Mj751. Den var ikke som jeg hadde forventet. Putene er altfor harde, lyden er ikke det beste jeg har hørt. Justering av bassen er ikke "wow" ting heller. Glad den kosta 600 og ikke 2000kr for å si det sånn.

Har egentlig ikke noe positivt å komme med til denne hodetelefonen. Designet ser ikke så bra ut i virkeligheten som på bilde. Men men... smak og behag.

Har enda ikke funnet en headphone som jeg er fornøyd med, lyden og komfort er viktigst. om den ser fin ut eller ei, spiller ingen rolle. Det må helst være lukket da jeg bruker mye på offentlig transport, og lyd kvaliteten må klare å trance/house sjanger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •