Amp til Westone 4R?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Nick-Andre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Amp til Westone 4R?

Har akkurat bestilt meg Westone 4R å vurderer innkjøp av en liten bærbar amp. Noen tips folkens?
    Har sett litt på ZO2 som virker veldig lovende. Eneste minuset er at den er vel ca like stor som ipod'n min.

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen timer med googling osv endte jeg opp med å bestille ZO2. Trodde dette var en "stor" bærbar amp, men det viste seg altså å være en av de mindre i klassen. Så da er Westone 4R & ZO2 på vei om ikke så alt for lenge

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker ZO2 til mine Westone 4. Tror du vil bli svært fornøyd. Herlig liten amp, som virkelig gir et løft i lydbilde og fylde, og særlig bass. Snasen liten amp - gled deg

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag kom Westone 4R på døren Første inntrykket mitt iforhold til UE TripleFi er som følger:
    - W4R ser mye bedre ut, for det første siden de ikke stikker ut av øret.
    - W4R er flere hakk mer behagelig å ha i øret.
    - TripleFi har mere fremhevet bass og diskant (noe jeg liker)

Får se hvordan de blir etter litt innspilling. Bassen håper jeg å få frem med ZO2. Jeg vil også konkludere med at UE TripleFi gir ekstremt bra lyd for pengene

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare komme med en aldri så liten oppdatering for de som skulle være interessert i det. Har aldri hørt om innspilling av ørepropper før. Men etter 5-6 timer med musikk løsnet de virkelig opp (mulig at jeg hadde de feilplassert i øret?). Det jeg til å begynne med syntes var en litt for spinkel bass har nå blitt gjort om til vanvittig bra bass! Dette er fortsatt uten forsterker tilkoblet. Så alt i alt er jeg meget fornøyd med Westone 4R, å føler egentlig ikke at jeg trenger forsterker i tillegg til Ipoden. Men er de verdt $400 mere en TripleFi? Tja, for meg som bruker propper 20 timer i uken er det ihvertfall det!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Etter å ha mistet mine gamle øreplugger vurderer jeg sterkt å kjøre samme løsning som du har gjort. Som jeg forstår, er det mulig å endre bassen ved hjelp av ampen. Fungerer dette bra? Vil forøvrig benytte en sony xperia og en ipod classic til å spille fra som kilde. Er det nødvendig med en amp til disse kildene? Med det mener jeg om lyden bedres slik at den er verdt å drasse med seg.
    Og sist, men ikke minst, hvor handlet du godsakene fra?
    Håper tråden ikke er helt glemt.

mvh
    Eskeland

Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eskeland
    Hei!
    Som jeg forstår, er det mulig å endre bassen ved hjelp av ampen. Fungerer dette bra?
    Er det nødvendig med en amp til disse kildene?
    Med det mener jeg om lyden bedres slik at den er verdt å drasse med seg.
    Og sist, men ikke minst, hvor handlet du godsakene fra?
    1. Det stemmer, den kan skrues opp fra nøytral til ekstrem bass :P
    2. Amp er ikke nødvendig til disse proppene! Men hvis du er veldig glad i mye bass, og equlizeren ikke er nok, kjøp amp.
    3. Jeg handlet direkte fra westone

Til slutt vil jeg si at jeg bruker disse proppene daglig. I begynnelsen brukte jeg amp da jeg syntes de var litt bass svake (nøytrale). Men etter å ha brukt de noen timer løsnet de opp og per dags dato er det kun en sjelden gang jeg bruker ampen. Jeg vil anbefale proppene på det varmeste! De koster litt, men duverden for en god lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Westone 4 selv, og er overraskende glad i ZO2. Bruker omtrent ikke bassboost-funksjonen, men mellomtone og bass får allikevel et relativt stort løft der jeg ofte kan finne W4 litt tynne og vel detaljerte / analytiske.

Selve forsterkeren er knøttliten og lett - og jeg opplever helt klart at den er verd å ha med.

ZO2 kan kjøpes direkte fra nettsiden deres, og Westone direkte fra Westones nettside. Vet ærlig talt ikke om noen andre som fører Westone - eller ZO2 akkurat nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Jeg endte opp med begge varene og er godt fornøyd.
    Må si meg utrolig imponert over w4r. Lyden er god, og blir kontinuerlig bedre ettersom det spilles inn. Komforten, som aldri bør undervurderes, er likevel det som har imponert meg mest til nå. Jeg har prøvd mange relativt dyre headsett og øreplugger, men aldri møtt noen så behagelige.
    ZO2 er jeg ikke like imponert over. Vet ikke om det er jeg som har stilt den helt feil inn, men syns den farger lyden for mye. Bassen, og det at volumet kan skrus såpass mye opp, er med på å rettferdiggjøre kjøpet. I tillegg ser jeg for meg at det er noen innstillinger som bør endres for å forminske fargingen (mulig jeg ikke har fått stilt bassen helt ned- skal prøves fortløpende).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen Eskeland.

For alt jeg vet kan w4r ha en del mer bass enn mine w4. Men ja, ZO2 farger lyd. Strengt tatt opplever jeg mindre farging fra min enn det du gjør fra din, og det er jo fascinerende nok bare det. Du kan trykke på den volumknapp-saken, og den vil gå fra å vise volum i farge til bass-boost. En klar grønn er det minste du får, og det er ikke så veldig mye. Sjekk at lyset ikke lyser gult / oransj / rødt - da er du i DOKTOR BEATS DRE WHATNOT-land, og det er ikke så veldig sjarmerende egentlig.

Så - sjekk at du ikke har stilt bassen helt doktor dre, det er vel første tipset. Om du har bassen på grønn og fremdeles synes det er for mye er det enten det at w4r har en del mer og tyngre bass enn w4, eventuelt bare at jeg er et elendig bass-hode (noe som er fornærmende men muligens sant, jeg har tross alt eid og likt Denons D7000) ...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •