Ørepropper/hodetelefoner til mobil?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ørepropper/hodetelefoner til mobil?

Noen som har anbefaling av hodetelefoner eller ørepropper til mobilt bruk? Skal brukes sammen med Samsung Galaxy S3.

Skal sies at jeg ikke er så alt for glad i ørepropper, da det irriterer med grønn når de detter ut(tror ikke ørene mine er lagd for ørepropper :P), så har holdt meg til hodetelefoner, men er åpen for alle forslag.

Ellers burde hodetelefonene/øreproppene være behaglige, eventuelle hodetelefoner ikke av den største sorten, og prisen opp mot 3000kr.

Til PCen hjemme har jeg Denon AH-D2000 som jeg er meget fornøyd med, prøvd de på telefonen, og spiller ganske så bra da også, men føler de hodetelefonene blir litt i største laget å dra med rundt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bose qc15/qc3?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter bjole, Bose. Sitter med ipaden i fanget og bose qc3 på hodet nå

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjole
    Bose qc15/qc3?
    Som er på tilbud idag:
    Bose QC 15 hodetelefoner - Lefdal

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget fornøyd med mine Sennheiser HD25-1 II for bruk sammen med min Galaxy S2.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å skru av og på den støydempingen i Bose hodetelefonene? Eller er det noe man må ha på til enhver tid?

Edit: De Sennheiser HD25 klokkene så jo snasne ut må jeg si.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for tipset

Nettopp handlet Bose hos lefdal 8)
    Testet disse nettopp på Ipad og ble imponert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pettersen
    Nettopp handlet Bose hos lefdal 8)
    Testet disse nettopp på Ipad og ble imponert.
    Nettopp? Lefdal er vel ikke oppe idag? :P

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin pris på SENNHEISER PX 200-II hos Hi-Fi Klubben, 598 kroner. Konkurrerer tom. m. AssesoryJack sitt tilbud. Den foldingsfunksjonen er en nytelse!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitrius
    Er det mulig å skru av og på den støydempingen i Bose hodetelefonene? Eller er det noe man må ha på til enhver tid? (ifølge kilder)

Edit: De Sennheiser HD25 klokkene så jo snasne ut må jeg si.
    Støydempingen er på hele tiden, men fordelen er at det er innebygget forsterker i kretsen, så en bruker mindre batteri på mobiltelefonen.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så har man jo f.eks Beyerdynamic DT 1350 som det sies en del bra om.

Vurderer sterkt å kjøpe et par av disse selv til portabelt bruk.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker selv Bose QC3 og a-Jayz Four plugger på min telefon.
    a-Jayz Four pluggen er jeg meget fornøyd med i forhold til prisen.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blake
    Ellers så har man jo f.eks Beyerdynamic DT 1350 som det sies en del bra om.

Vurderer sterkt å kjøpe et par av disse selv til portabelt bruk.
    Kom over de selv, så en video på youtube fra Head-fi.org som sammenlignet de og Sennheiser HD25-1 II, DT 1350 virker å være et bedre allaround alternativ, samt at jeg likte hvor godt de så ut til å ligge rundt halsen, samtidig som man har mulighet til å vri og vende på hodetelefonene i alle rettninger.

Men hvordan spiller HD25-1 II og DT 1350 på en telefon som Galaxy S3? For har ingen planer om å drasse på noe hodetelefon forsterker med det første, men sennheiserne har jo 70 i impedance og DT 1350 har 80 impedance, så man må vel kanskje ha en forsterker om man skal få noe greit resultat ut fra disse?

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har anbefaling av hodetelefoner eller ørepropper til mobilt bruk? Skal brukes sammen med Samsung Galaxy S3.

Skal sies at jeg ikke er så alt for glad i ørepropper, da det irriterer med grønn når de detter ut(tror ikke ørene mine er lagd for ørepropper :P), så har holdt meg til hodetelefoner, men er åpen for alle forslag.

Ellers burde hodetelefonene/øreproppene være behaglige, eventuelle hodetelefoner ikke av den største sorten, og prisen opp mot 3000kr.

Til PCen hjemme har jeg Denon AH-D2000 som jeg er meget fornøyd med, prøvd de på telefonen, og spiller ganske så bra da også, men føler de hodetelefonene blir litt i største laget å dra med rundt.
    Dersom lydkvalitet er viktig trur jeg du gjører rett i å styre unna de alternativene med støyreduksjon. De vil ikke være i nærheten av å konkurrere med (i ren lydkvalitet) alternativer uten støyreduksjon hverken i samme eller en god del lavere prisklass.

Mvh
    Peter

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W C5 er plugger som låter svært bra. De har også en "bøyle" som gjør at de sitter godt i øret. Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ser jo interessante ut de B&W C5 også, men er fortsatt litt skeptisk til ørepropper, har nemlig ikke vært borti noen ørepropper til nå som ikke ved et eller annet tidspunkt detter ut, dog den bøyla hjelper vel kanskje, går den over/rundt øret?

Ellers hvordan vil HD25-1 II/DT 1350 spille på en telefon som Galaxy S3? Er vel egentlig en av de to som frister mest for øyeblikket, men svært redd for at de ikke vil spille helt bra ut noe form for forsterker.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De 2 fra Sennheiser og Beyerdynamic bør testes på mobil, spesielt HD25 er tungdrevent og er opprinnelig laget for DJ bruk hvor man har en mye kraftigere utgang i mixebordet enn det mobilen klarer å levere. Det er en av årsakene til at Sennheiser Amperior er på vei, teknisk sett har det lavere Ohm som gjør det mer lettdrevent og aluminium istedet for plæstikk klokker som ifølge innerfidelity demper vibrasjoner og gir bedre definisjon i lyden enn HD25 variantene.

Begge disse 2 har forøvrig veldig bra passiv støydemping både mot lyd utenfra og lekkasje mot de som er rundt lytteren, med den ulempen at de ikke er blandt de mest komfortable over tid pga trykket de har mot øre. Bare synd de ikke er spesielt portable siden ingen av de kan legges sammen, slik som feks kommende B&W P3.

Siden de dessverre ikke selges på denne siden av fjorden så er det få som har erfaring med de, men V-Moda V/M-80 kan også være verdt å sjekke ut, de har fått mye bra kritikker, er blandt de mest solide headsettene på markedet hvor mannen bak selskapet (han er DJ forøvrig) selv står å kaster ! de i gulvet gjentatte ganger i en video på hjemmesiden. I motsetning til overprisa headsett hvor man går å reklamerer for en eller annen artist og betale ekstra for navnet til Dr Dre, 50 Cent (låter 33 ganger mer tragisk enn Dr Dre - noe som i seg selv er en prestasjon) osv så kan man på V-Moda sine modeller kjøpt aluminiumsplater hvor man kan enten designe egen logo/tekst/whatever eller velge blandt en del ferdige motiver.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ser jo interessante ut de B&W C5 også, men er fortsatt litt skeptisk til ørepropper, har nemlig ikke vært borti noen ørepropper til nå som ikke ved et eller annet tidspunkt detter ut, dog den bøyla hjelper vel kanskje, går den over/rundt øret?
    Jeg kan faktisk garantere deg at de ikke faller ut. Har brukt mine til trening, jobb og tur, uten at de har falt ut en eneste gang. "Bøylen" tilpasses innsiden av øreflippen din, slik at de står i "spenn". Da får du optimalisert lyden og sikret passformen. Slenger med et bilde under som demonstrerer.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må vel være den verste head-fi tråden jeg har lest på en stund. Folk her foreslår Bose og Beats? ÆÆÆSJ.

2500 og 2700 kroner for de hodetelefonene er alt for mye, begge skulle ha kostet en tusen lapp hver. Beats er møkkete bass og intet annet, Bose har verken høye eller lave toner!

Til mobilen ville jeg kjøpt meg et par billige Klipsch S4 til rundt 500 spenn. Finner ikke hodetelefoner som er bedre til den prisen.

Ellers har du Bowers & Wilkins P3 og P5 som er veldig gode alternativer hvis du vil ha hodetelefoner og ikke propper.

B&W P3 har flott design og høres i hvert fall bedre enn alle bose/beats samtidig som den koster 1300 kroner mindre en Bose'n.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •